Resultat 461 till 480 av 577
-
2021-12-15, 12:55 #461
- Reg.datum
- jul 2019
- Namn
- Andreas VCDS VCP
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 2 170
Exakt, och mycket välförtjänt så. Därför ville jag lyfta fram ett gott exempel. Tilläggas ska att jag denna gång hade bilen hos en betydligt mindre kedja ÅF med auktoriserad verkstad. Det kanske gjorde skillnaden?
Senast redigerad av AndySwede den 2021-12-15 klockan 13:17.
-
2021-12-15, 13:17 #462
Bytte styrenhet för adblue systemet för någon vecka sedan på våran tiguan -17.
Larmade då för uppvärmningselement.
Gick som tur va på avgasgarantin, 5år eller 8000mil.
Fick också höra att detta var vanligt förekommande på den lokala verkstaden, men det höll inte vw-verkstaden med om..
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
2021-12-15, 13:57 #463
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Christofer Bäckstrand
- Ort
- Hammarö
- Inlägg
- 1 122
Frågan är väl hur man definierar "vanligt förekommande"? Av alla hundratusentals bilar med AdBlue-system, är det en på tio, en på hundra eller en på tusen som drabbas av problem?
Sen är väl frågan hur insatt och kunnig personen man frågar är. -Ja, vi har har att göra med ett antal bilar med problem på systemet, men samtidigt rullar det igenom tusentals per år.Senast redigerad av Crille82 den 2021-12-15 klockan 14:25.
-
2021-12-15, 16:20 #464
- Reg.datum
- jul 2019
- Namn
- Andreas VCDS VCP
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 2 170
Oaktat det så kan inte detta fel betraktas som en slitagedel tycker jag. Det borde vara samma livslängd på detta som andra delar i avgasreningssystemet. DPF t ex. Det finns ju ingenting man kan göra för att påverka slitaget på AdBluegrejen liksom.
-
2021-12-15, 16:32 #465
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Christofer Bäckstrand
- Ort
- Hammarö
- Inlägg
- 1 122
Nej, det är ingen slitagedel eller något man direkt kan påverka. Då hade det inte gått på maskinskadeförsäkringen, som är till för just den här typen av fel.
-
2021-12-15, 21:35 #466
- Reg.datum
- jul 2019
- Namn
- Andreas VCDS VCP
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 2 170
Nja i alla fall lite sant. Motor, växellåda, haldex med mera ska ju underhållas, och omfattas av maskinskadedelen. Det finns inget underhåll att göra på SCR enligt tillverkarens anvisningar. Där gäller väl garantin i 5 år (?) eller 8000 mil. Sedan tar möjligen försäkringen över, beroende på vilket skydd man har.
-
2021-12-23, 10:27 #467
- Reg.datum
- jul 2019
- Namn
- Andreas VCDS VCP
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 2 170
Min Touareg har fått en julklapp! Tycker den är oroväckande svag vid minusgrader och batteriet är original får jag förmoda från 2017. När det var -16 i huvudstaden fick jag ett antal felkoder relaterat till låg batterispänning.
Knappt 2400kr från Batterionline levererat till min ytterdörr med UPS måste jag säga är helt ok. Finverkstaden med glasfasaden tyckte 4500kr var ett bra pris, och ville ha ytterligare 1500kr för bytet. Lite jobb är det eftersom förarstolen behöver lossas men va f... och behöver inte kodas in om man monterar samma som sitter. Men nu kan jag ju koda in det själv om jag vill uppdatera serienumret i modulen.
-
2021-12-23, 11:25 #468
Silver dynamics? Sådana har jag kört med i många år nu på flera bilar och inte blivit beskiven ännu...
Golf GTI Edition 30 Nr.19
Polo TDI90 -12
-
2021-12-23, 11:49 #469
- Reg.datum
- jul 2019
- Namn
- Andreas VCDS VCP
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 2 170
Precis, gjorde lite research innan köp och detta verkar många väldigt nöjda med.
Finns ett större till Touareg med V8 och 105Ah och 950A i startström, men är också fysiskt några cm längre. Hade gärna köpt det men vågade inte chansa när jag köpt på nätet. Bökigt med retur. Högst troligt är utrymmet under stolen helt identiskt i min V6 men det är lite jobbigt om anslutningskablarna är exakt anpassade efter respektive batteri.
SILVER dynamic AGM
595901085Kortkod G14 ETN 595901085 UK-kod 019AGM B/L/H 175/353/190 mm Spänning 12 V Kapacitet 95 Ah Kallstartström 850 A
-
2021-12-23, 13:33 #470
- Reg.datum
- jun 2014
- Namn
- Henrik Carlqvist
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 590
När du byter batteri får du passa på och kika om ett större batteri skulle få plats, då vet du till nästa gång.
Såhär i vintertid får batterierna ofta jobba lite extra. El-slingor i rutor och backspeglar, el-uppvärmda stolar och inte minst de stackars bilar som har fjärrstyrd bränsledriven parkeringsvärmare. Nyttjar man sådana finesser och bara kör kortare sträckor kan det krävas att man underhållsladdar batteriet med en batteriladdare i bland.
m v h Henrik
-
2021-12-23, 15:40 #471
Precis! Och har man sådana förhållanden så är det smidigt med en fast laddkontakt för anslutning av sin C-Tec ellrt vad man nu har. Jag tänkte sätta in en sådan på caben så att det är lätt att ansluta laddare under vintervilan.
Golf GTI Edition 30 Nr.19
Polo TDI90 -12
-
2021-12-23, 15:52 #472
- Reg.datum
- jun 2017
- Namn
- Stefan
- Ort
- Skåne
- Inlägg
- 2 082
Kanske lite offtopic? Om man nu har en bil med S/S så ska man kanske inte köpa ett sådant. Så här skriver Varta själv:
Bästa prestandan för väldigt höga energikrav
Är din bil utrustad med ett stort antal funktioner och verktyg? VARTA® Silver Dynamic är det perfekta valet för fordon utan start/stopp-system med väldigt höga energibehov. Silver Dynamic erbjuder överlägsen, kompromisslös startkraft som uppfyller de allra tuffaste energikraven.
Jag själv har svårt att få det att gå ihop
Ändra: Inser nu att Silver Dynamics även finns som AGM, som är för S/S.Senast redigerad av candyweiss den 2021-12-23 klockan 16:12.
-
2021-12-23, 16:09 #473
- Reg.datum
- jun 2017
- Namn
- Stefan
- Ort
- Skåne
- Inlägg
- 2 082
Enligt Varta ska det större passa. Men det kan man ju inte alltid lita på https://www.varta-automotive.se/sv-s...62+PS%29%22%7D
-
2021-12-23, 16:29 #474
- Reg.datum
- jul 2019
- Namn
- Andreas VCDS VCP
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 2 170
Tack, jag har också läst det där, men passar för Varta är kanske att det har rätt elektrisk spec och möjligen storleken. Men som sagt, det är något större och på alla videos jag sett så är det inte mycket marginal på längden för batterikablarna. Hade jag köpt i butik vore valet enkelt, när en retur är enkel.
-
2021-12-29, 19:51 #475
Passade på att spola av ”tjänstepulkan” för att vara rustad på det nya året.
Senast redigerad av Nille1 den 2021-12-29 klockan 20:40.
Mk8 R Performance Pack Black Style
-
2022-01-04, 23:11 #476
Första tvätten utförd.Mk8 R Performance Pack Black Style
-
2022-01-04, 23:15 #477
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 971
Är alltid underbart! Tillgång till bra hall oxå ser jag!
Senast redigerad av vfr den 2022-01-04 klockan 23:53. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
-
2022-01-05, 10:47 #478
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 651
Sålde Sotkråkan II (Golf 6, TDI 140 GT) i måndags så nu äger jag ingen VW för första gången sen 2002.
-
2022-01-05, 10:52 #479
- Reg.datum
- jun 2017
- Namn
- Stefan
- Ort
- Skåne
- Inlägg
- 2 082
Någon annan VW på gång, eller du lämnar helt?
-
2022-01-06, 20:15 #480
Det stämmer, man kan nog inte riktigt lita på vad den sidan anger. När jag skulle köpa nytt till Polon så använde jag den funktionen och batterierna som Varta föreslog var Blue Dynamic och Silver Dynamic, båda i en storlek mindre än original (några cm kortare). Troligtvis använder andra versioner av Polo sådana mindre batterier (i synnerhet dom som har batteriet framme under huven) men WRC har ett större som dessutom sitter i reservhjulsbaljan.
Det jag gjorde var att köpa ett Silver Dynamic i samma fysiska storlek som original, dvs. en storlek större än vad Vartas sökfunktion föreslog.Kör Polo R WRC -14
Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95
Liknande ämnen
-
Coilovers Polo GTI-11. Vad har jag gjort fel?
Av gurkan11 i forum VW-forumSvar: 3Senaste inlägg: 2016-08-30, 00:50 -
Vad gör Ni för att minimera Er förbrukning på Era bilar?!?
Av Lilla_Vargen i forum VW-forumSvar: 64Senaste inlägg: 2012-08-18, 22:50 -
Skruvkompressor. Tomgångsproblem. Ni som gjort liknande, hur har ni gjort?
Av Glader60 i forum VW-forumSvar: 13Senaste inlägg: 2009-03-20, 15:54