Sidan 5 av 16 FörstaFörsta ... 234567815 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 302
  1. #81

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av loadmaster Visa inlägg
    Åter till ID4 GTX...

    Vinterdäck, ÅF hänvisar till 255 bak och 235 fram. Men har läst att många ägare kör 235 både fram och bak i hopp om längre räckvidd.
    VW hänvisar till att dimensionerna hänger samman med belastningskoder, dvs maximalt tillåten belastning på däcken.
    Så ID4 med 77kwh batteri måste ha olika bredd fram och bak.

    Någon som redan beställt vinterdäck/fabrrikat i samband med beställning av bil?
    Jag hade kört 235 runt om. Finns rätt belastningsindex på "alla" dimensioner. Mycket för att kunna skifta mellan fram och bak för att slita alla 4 jämnt.

  2. #82

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det blev väl ganska uppenbart att det inte fanns något större intresse av att endast diskutera ID.4 GTX specifikt? Så då kan väl jag gå all-in som resten av diskussionsdeltagarna...

  3. #83

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Det finns ju en viss poäng i att det är fler kontroller och tar längre tid att serva en elbil. Skador på högvoltssystemet är potentiellt livsfarligt.

    Sen, fina lokaler tror jag nog de flesta bilköparna förväntar sig. Vem vill köpa en svindyr kapitalvara i risig lokal av en luffare?
    Jag. Eftersom jag redan vet mer om bilarna än alla säljarna tillsammans vill jag ha ett schysst pris och ett korrekt bemötande.

  4. #84

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det blev väl ganska uppenbart att det inte fanns något större intresse av att endast diskutera ID.4 GTX specifikt? Så då kan väl jag gå all-in som resten av diskussionsdeltagarna...
    Ja, du ser. Själv tycker jag att detta är en mycket intressant tråd, lite pga "urspårningen"

  5. #85

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Intressant i min beställning ser det ut som följande, lika bredd som sommar däcken.

    Har inte hänt att de bytt fabrikat för mig, endast att man eventuellt får den senaste utgåvan. Man får hoppas på Haka 10


    Paketutrustning
    SEWA09871 235/55R19 HKPL 9 SUV Dubb (2st)
    SEWA10102 255/50R19 HKPL 9 SUV Dubb (2st)

  6. #86

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Jag. Eftersom jag redan vet mer om bilarna än alla säljarna tillsammans vill jag ha ett schysst pris och ett korrekt bemötande.
    OK, du och en handfull till. Du tror inte branschen gjort en analys om vad som är gångbart och säljande?

  7. #87

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Citat Ursprungligen postat av loadmaster Visa inlägg
    Också beställt en Id4 Gtx, från Möller Uppsala. Tillverkas v43. Mangan grey blev det. Inget panoramatak, har hört att bilarna med det tillvalet dröjer i lev tid.
    Backkamera, mörka rutor bak, drag och v-däck dubb.
    Var inne på en 2wd först, men har stuga i Sälen och åker dit flera ggr på vintern så det blev Gtx istället.

    Sålde min Xc70 -16 till en handlare för ett riktigt bra bud, fick nästan igen pengarna efter 1 år/1500 mil…
    Begagnat är hett

    Kommer att installera easee box.
    Tjenare, nära produktionsstart. Har du fått någon indikering om försening eller verkar det flyta på?

  8. #88
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Hur upplever ni som provkört id4 inredningen och ljudkomforten?
    Har bara kört id3 och gillade drivlinan men tyckte den kändes lite plastig invändigt.
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  9. #89

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av oskee Visa inlägg
    Tjenare, nära produktionsstart. Har du fått någon indikering om försening eller verkar det flyta på?
    Inte hört nåt om det ännu. Initialt var prod. veckan satt till v42 men fick besked för ca 3v sedan att den skulle flyttas fram en vecka.
    I appen står det fortfarande att produktionsplaneringen är igång.

  10. #90

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Hur upplever ni som provkört id4 inredningen och ljudkomforten?
    Har bara kört id3 och gillade drivlinan men tyckte den kändes lite plastig invändigt.
    Mycket bra faktiskt. Dock är vissa lister i svart pianolack så de ska jag foliera så snart jag fått min.
    Går tyst och fint. Id3 har fått en del kritik för inredningen

  11. #91
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Otyget med pianolack har man tyvärr fått leva med ifrån flera biltillverkade, foliera är ingen dum idé
    Fårse om man kan lyckas få provköra en id4 nästa gång bilen är på service.
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  12. #92

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Hur upplever ni som provkört id4 inredningen och ljudkomforten?
    Har bara kört id3 och gillade drivlinan men tyckte den kändes lite plastig invändigt.
    Upplevde ljudkomforten som bra, både motorväg och i stad.

    Inredningen är klart bättre i ID 4(förutom pianolacken i dörrarna) mer mjuka material och ombonad.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av loadmaster Visa inlägg
    Inte hört nåt om det ännu. Initialt var prod. veckan satt till v42 men fick besked för ca 3v sedan att den skulle flyttas fram en vecka.
    I appen står det fortfarande att produktionsplaneringen är igång.
    Ok tack, uppdatera gärna när bygget kommer igång. Min står också i produktionsplaneringstatus, inget meddelande om försening ännu.

  13. #93

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    För att servicerådgivarna ska kunna ha vita skjortor, säljarna ska åka till Spanien och testa nästa års modell och köra bana på Åresjön och för att killen i hörnet med helglasad vägg mot säljhallen ska ha nyputsat.

    Vem tror du betalar för det?
    Haha, ja fan sorry missade det. Sist jag var nere på F1 i Barcelona så hamnade jag med en jäkla gäng Säljare från SEAT som skulle på konferens..Fick sitta och förklara vad F1 är för nått, så intresset var noll. Mer dyr dricka äta resa

  14. #94

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av oskee Visa inlägg
    Intressant i min beställning ser det ut som följande, lika bredd som sommar däcken.

    Har inte hänt att de bytt fabrikat för mig, endast att man eventuellt får den senaste utgåvan. Man får hoppas på Haka 10


    Paketutrustning
    SEWA09871 235/55R19 HKPL 9 SUV Dubb (2st)
    SEWA10102 255/50R19 HKPL 9 SUV Dubb (2st)

    Intressant!, hämtade mina Hakka 10 igår i Uppsala i 19", men de är inte gjorde för EV som jag förstod. Det är vikten på elbilarna som gör att de måste ha lite special och dyrare däck?

    Förövrig shit, Hakka 10 kändes både galen mjuka i gummit och vassa dubbar...kommer gå som på räls dessa...

    Namn:  20211022_150907.jpg
Visningar: 721
Storlek:  972.6 KB

  15. #95

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av oskee Visa inlägg
    Upplevde ljudkomforten som bra, både motorväg och i stad.

    Inredningen är klart bättre i ID 4(förutom pianolacken i dörrarna) mer mjuka material och ombonad.

    - - - Uppdaterad - - -



    Ok tack, uppdatera gärna när bygget kommer igång. Min står också i produktionsplaneringstatus, inget meddelande om försening ännu.
    Håller men vem uppfann pianolack?, repas och flottas direkt

    Är faktiskt lite mindre i min mk8 mot min mk75 faktiskt! :

    Det jag reagerade på med ID bilarna, att man hade det i dörrarna?!, hur F-n tänkte man där.. Kommer ju se ut som krig efter väldigt kort tid om man inte folierar detta..men samtidigt, jäkla va flottigt och skitigt det såg ut på bilarna i hallen,..

    Jaja ibland får design avdelningen bestämma för mkt

  16. #96

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Så är ju allt som är svart, är grymt snyggt när det är rent, tvättat, städat och/eller polerat
    Men raka motsatsen annars

  17. #97

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Så är ju allt som är svart, är grymt snyggt när det är rent, tvättat, städat och/eller polerat
    Men raka motsatsen annars
    Precis, fast jag kan nog vara en sån där Pust B..Så klarar jag icke av Svart! ..

    Åter till GTX!

    Detta var ju inte så bra?!, men det borde VW kunna lösa med en Mjukvaru uppdatering i framtiden?! .Namn:  20211023_141025.jpg
Visningar: 588
Storlek:  1.04 MB

    Ni får vrida skärmen , vet inte varför den envisas att vrida bilden?!

  18. #98

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Öhh, ja? Varför valde de inte TDI denna gång också då? Kan det vara att de trots allt orkat sätta sig in i de ekonomiska egenskaperna som laddhybridprodukten erbjuder och gjort bedömningen att det totalt sett ändå är ett bättre val, ekonomiskt? Trots vissa nersidor. Som sagt, dina kollegor hade säkert gärna kört V8 bensin i motorvägsfart, om det hade varit ekonomiskt möjligt. Hade de arbetat i USA hade det varit ekonomiskt möjligt. Var och en gör väl vad den kan för att få ut så mycket som möjligt till så liten kostnad som möjligt, under det ekonomiska system och de ekonomiska förutsättningar man verkar. Typ.

    Personligen tycker jag att laddhybrid har tillräckligt starka ekonomiska incitament för att jag ska kunna acceptera nackdelarna jämfört med en TDI eller TSI, samtidigt som jag får fördelarna jämfört med elbil (överlägsen frihet/mobilitet, höghastighetsprestanda, biltyp etc).
    Så här är det på "alla" Svenska företag nuförtiden inkl mitt...saxat från TV Namn:  20211023_141227.jpg
Visningar: 681
Storlek:  500.1 KB

  19. #99
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Så här är det på "alla" Svenska företag nuförtiden inkl mitt...saxat från TV Namn:  20211023_141227.jpg
Visningar: 681
Storlek:  500.1 KB
    Tyvärr har inte laddhybriden något vettigt att tillföra mer än skattereduktion för användaren. Meningslöst rent miljömässigt enligt beskrivningen i citatet.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  20. #100
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    För den som kör mycket kortresor så kan den absolut göra det, men verkligen inte för exemplet ovan med stor del långkörningar. Då blir det riktigt fel. Var det inte Mercedes som hade kombinationen hybrid och diesel?

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-11-13, 14:44
  2. Volkswagen Smista inleder samarbete med Volkswagen Club Sweden
    Av Volkswagen-Smista i forum Volkswagen Smista
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-12, 10:11
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 09:50
  4. Vad kan du om Volkswagen?
    Av Raz i forum Off Topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 22:39
  5. Volkswagen UK
    Av Snuttis i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 20:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin