Sidan 5 av 28 FörstaFörsta ... 234567815 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 552
  1. #81

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 211
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Är ju en hel del delar, jag har allt förutom G60 hastighetsmätarvajern och repdelar (urtrampningslager och locket till gaveln.
    Trevligt att få "allt på köpet sådär"!
    Istället för att köpa allt löst

    Men du kan väl ta hastighetsmätar vajjern ifrån passaten?
    Jag kör då med en sån vajjer i min mk1 turbo med mk2ans instrumentpanel!!

    Förresten, behöver du ett lock till gaveln har jag nog 1 eller 2 till övers, skicka PM!

  2. #82

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    Trevligt att få "allt på köpet sådär"!
    Istället för att köpa allt löst

    Men du kan väl ta hastighetsmätar vajjern ifrån passaten?
    Jag kör då med en sån vajjer i min mk1 turbo med mk2ans instrumentpanel!!

    Förresten, behöver du ett lock till gaveln har jag nog 1 eller 2 till övers, skicka PM!
    Jag har bara läst mig till att passatens hastighetsmätarvajer inte passar mot instrumenthuset i mk2, iofs så var det ju på vortex och kan ha gällt deras ABA motorer. Men kanske skiljer lite ändå, finns ju massa olika i ETKA.

    Kom på att jag inte behöver något gavellock då jag har ett och man går in "vanliga" vägen för att byta urtrampningslager på 02A och inte genom gavellocket som på 020

    Och jo, riktigt skönt att få alla delarna på köpet

  3. #83

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Bilen gick genom besiktningen UA igår. Har nu plockat isär det mesta på passaten, ska iväg nu och lyfta ner motor och låda, hoppas bara bultarna till framvagnsbalken släpper....

  4. #84

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Janne.
    Bromsok???
    Är det några fungerande kvar från passaten?
    Vad för bromsar satt det på din?

    På min kärvar de nå kopiöst!

  5. #85

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Bilen gick genom besiktningen UA igå....
    Jag sa ju det. ;-)

  6. #86

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Nu står motor, låda och framvagn på backen och passaten står i högan sky =) har kvar att plocka bort pedalstället, bromsprylarna, spakstället, bromsar, c-lås systemet och kablaget till insprutningen och elen.

    Efter dag1; rensat och lossat kringutrustning och märkt upp kontakterna:


    Ikväll; ett smärre slagfält:


    Motorn och växellådan såg riktigt bra ut:


    Ska krypa in under och lossa resten nån dag när man får ork igen:


    Man hade iaf tur med vädret, det som chockade mig mest var ändå att alla bultar till framvagnen släppte hur lätt som helst med 450mm kraftskaft, ingen rost eller så, dock så drog jag av bägge två av de 15mm bultarna till krängaren i bakkant på framvagnen... Hann också med att ställa lite handbroms på polaren S**B 900T med stundande besiktning imorn.

    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Janne.
    Bromsok???
    Är det några fungerande kvar från passaten?
    Vad för bromsar satt det på din?

    På min kärvar de nå kopiöst!
    Har kvar alla bromsok, så ska kika på dom när jag har tid om jag inte behöver dom själv, men det tror jag inte, vilka behöver du?
    Senast redigerad av Janne.M den 2009-05-17 klockan 21:54.

  7. #87
    Hedningen
    Gäst
    Snyggt.. det tar sig.:P Går klar mycket mer framåt än för mig:S Har bara montera de röda bältena jag köpte av alex. Men snyggt som fasen vart det.

  8. #88

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Har haft lite tändingsproblem när tändspolen blir varm, så en högeffekts torrspole från biltema är inhandlad.

    Mitt i min inget bugrun abstinens var jag tvungen att vara och byta olja på golfen, och passade på att avfetta underredet och hjulhusen och spola rejält rent, tvätt och vaxa.

    Passaten är helt nerplockat, bara ett bromsok och bränslepumpen kvar, sen åker den Volvo FL250 till skroten. Snart sitter motorn och växellådan hemma i garaget för lite kvällspyssel också. Får se om det blir EDPS i piteå imorn, men med det utlovade vädret är jag skeptisk

    Blocket i garaget:


    02A lådan i garaget:
    Senast redigerad av Janne.M den 2009-07-16 klockan 19:52.

  9. #89

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Tips på fungerande hastighetsmätarvajer 191 957 803 H (golf mk2 mot 02A/J låda)

  10. #90

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av razer Visa inlägg
    Tips på fungerande hastighetsmätarvajer 191 957 803 H (golf mk2 mot 02A/J låda)
    Golf 1.1 - 1.3 liter eller?

  11. #91
    Hedningen
    Gäst
    Har du kvar kylaren till bilen?

    Om hur stor är den i cm?

    Vad ska du ha för den?

  12. #92

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Semestern påbörjad och nu har det hänt lite grejer; pga krånglande tändning vid gaspådrag och misständningar i fördelarlocket, samt gnistor vid anslutningen mot tändspolen, så byttes tändspolen mot biltemas "torra" variant, nytt Bosch fördelarlock och rotor inhandlades och monterades = problemen lösta.

    Passaten har nu förpassats till "himlen" hos Kuusakoski och idag skruvades , spindlarna+axlarna, toppen, växellådan och blocket från framvagnsbalken. Lådan och toppen ligger nu hemma och blocket ska hämtas imorn då ryggen inte kände för att lyfta den på egen hand in i bilen (lådan vart tillräckligt tung

    Ska ut till stugan på onsdag och slipa ner och lacka lite detaljer och börja en allmän uppfräschning av lite omkringdelar. Servopumpen skruvades av. Motorn vevas lätt runt utan missljud och crosshatchingen/honingsmärkena i loppen syns fortfarande tydligt på alla cylindrar + att loppen och kolvarna ser kanon ut.

    Cyl1:


    Cyl2:


    Cyl3:


    Cyl4:


    Ska lossa tråget och kika efter metallspån vilket jag hoppas slippa, så kanske man slipper byta vev/ramlager.

    Bilder kommer senare
    Senast redigerad av Janne.M den 2009-07-16 klockan 19:51.

  13. #93

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Min bildhostning har kajkat igen så ni får vänta med bilderna.

    Högtalarbafflarna är nästan klara för plastning, bara ett lager 22mm MDF till i kartfacken

    Lite detaljer har blivit uppslipade och lackade med svart hammarlack:

    främre motorbalken

    Främre motorfästet (samma som G60 i gummi)


    Startmotorn med lite ny silverfärg också


    Kopplingscylindern


    Har beställt de fyra bussningarna till främre motorbalken från VAG (kommer på måndag) och dom ska pressas in.

    Har skramlat lite från avgassystemet nu i ett par dagar, samt att bilen har gått lite konstigt till och från, så hissade upp bilen idag när jag tvättade den. Hittade inga fel, men till sist såg jag att hela avgaskröken på sista dämparen var nästan helt av (horisontellt) ovanför bakaxeln....

    Att bilen gått konstigt antar jag beror på snabbt fluktuerande mottryck när avgaserna inte gått igenom hela systemet... nåja nu får jag en ursäkt att sätta på ANSA 2.25" systemet jag haft liggande, måste bara köpa en ny slutburk då den sista är rensad. Operationen börjar på söndag =)

    Enda kruxet att nån tidigare ägare (ej henrik) har svetsat ett hemmapulat avgassystem och svetsat fast det rakt på främre röret, nån som har nåt bra tips på hur man ska komma åt att "såga" bort svetsen på ovansidan av främre röret utan att plocka ner det?

    Bilden är dock nu nytvättad, och satt med värmepistolen i en halvtimme för att få till svärtan på bakre kofångaren inför miniträffen imorn är 97% nöjd.
    Senast redigerad av Janne.M den 2009-07-16 klockan 19:48.

  14. #94

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    borta
    Senast redigerad av Lillen den 2009-07-29 klockan 10:01.

  15. #95

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Tigersåg.
    VAR försiktig så bladet inte kommer åt karossen.
    Eller bågfilsblad i handtag men så får du nöta på ett tag.
    Lägg en bockad plåt som skydd mot karossen.
    Tänkte köra bågfilsbladet, grejen är ju den att jag inte kan kapa rakt av då avgassystemet är draget en bra bit in över det främre röret, så vet inte om tigersågen har tillräcklig "precision"...

    andra tips?

  16. #96

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    borta
    Senast redigerad av Lillen den 2009-07-29 klockan 10:00.

  17. #97

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Tror jag kapar av röret framför svetsen och gör en förlängare/adapter 2.25" till 2" (original?) annars tar jag hårdmetallbitsen till dremeln

  18. #98

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Tror jag kapar av röret framför svetsen och gör en förlängare/adapter 2.25" till 2" (original?) annars tar jag hårdmetallbitsen till dremeln
    Tänk vad man får bara ideer när man är riktigt nödig. =))

  19. #99

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Efter allt bängel med avgaset så mätte jag upp grejerna och det ser ut på följande vis:



    Det är inte ANSA systemet som sitter på utan hänvisningarna i bilden är bara för referens för mig. Första burken är nån typ av "virveldämpare" men om det ger nåt på en sugis vet jag ej..

    Försökte såga och slipa i svetsen mot främre röret, men var ingen ide... hårt och trångt som attans. Då det är originaldimension på röret till slutburken så ringde jag runt och hittade en bosalburk från Auto OP till riktigt bra pris.



    Monterade och gick som smort, måste bara justera lite så det inte tar i baxaxeln:



    Fixade även till den hemmafixade upphängningen bak, så den vart lite mjukare än tidigare:


  20. #100

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Har komit lite längre med kart/högtalarfacken.

    Skruvade och limmade ihop förstärkningar till högtalarringen:



    Baffeln i kartfacket:



    Limmade i flera steg (fick härda 24h mellan varje steg) med Sikaflex Ultragrip och fixerade med skruvar i förborrade hål i plasten från sidorna, som sen limmades över.





    Tror ni det här håller? eller måste jag dra över ett par lager med glasfiber (väv + polyester, utan fleece) rakt på plasten och baffeln?

    Börjar bli sugen att klä med vinylen

Liknande ämnen

  1. Räddning av Golf mk2 gti 8v -88 12-08-20
    Av ReD- i forum Projektforum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 22:11
  2. Golf Mk2 GTI 16V -88
    Av Timmy_r i forum Projektforum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 17:33
  3. ingen gnista golf gti 8v -88
    Av ville_82 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 14:57
  4. Bussningar golf mk2 gti -88
    Av StiFt i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 09:53
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 16:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin