Resultat 61 till 80 av 133
Ämne: Golf IV GT3071R -
-
2008-09-19, 10:24 #613L1TGäst
-
2008-09-19, 16:24 #623L1TGäst
-
2008-09-19, 18:51 #63Golf MK1 GTI-83, Golf MK1 LS-76,Golf MK2 GTI G60-91, Polo TDI 80-08, Škoda Octavia TDI Greenline-15,Golf Mk4 GTI-02, Seat Ibiza Cupra -02
-
2008-10-19, 09:24 #643L1TGäst
Misständningarna vill inte försvinna.
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
Bytt plats på tändstift, tändspolar och spridare utan att felet flyttat sig till annan cylinder. Har beställt ny kabelhärva till tändspolarna, då detta vore nästa steg.
Gjorde ett kompressionstest häromdagen, visade sig att jag fattas 2.5kg på 4ans cylinder.
Någon som skulle säga att detta är fullt normalt på en nybyggd motor?Senast redigerad av 3L1T den 2008-10-19 klockan 21:09.
-
2008-10-24, 23:02 #65Jocke_MGäst
Hur går det? Får du till det?
-
2008-11-01, 22:32 #66foffa2002Gäst
låter mer som att en spridare gett upp på den cylindern.
Dvs inte ger det den ska vid vissa req ms .
-
2008-11-02, 18:00 #673L1TGäst
Jag har flyttat runt spridarna och felet stanant kvar på 4an.
De "misständningar" som reggas på 4an märker man inte på något sätt.
JN har gjort leak down och det läcker ganska bra från 4an.
Kan inte minnas om han sa att han hörde pysljud från ventilkåpan eller från insuget.
Om det pyser från ventilkåpan är det inte kolvringen som läcker då?
För det har la med vevhusventilationen att göra?
Jonny ville inte skruva på motorn innan jag har bytt min trasiga innerknut.
Hur den nu har kunnat gå sönder... det luktar PMS...
Funderar nu på om man ska köpa en ny original innerknut eller om man ska sattsa på raxles-axlar direkt.
"Raxles bulletproof V2.1b axles.
We guarantee them against breakage as long as you own the car.
Raxles Equipped 498WHP dyno
Raxles Equipped USP Motorsports 10 second GTI, first in the world!"Senast redigerad av 3L1T den 2008-11-06 klockan 13:04.
-
2008-11-02, 21:10 #68jbtgtiGäst
hur ser inre knuten ut ? är det en knut med kulor eller 3 klackar som går i 3spår
-
2008-11-02, 21:29 #693L1TGäst
Har inte kollat nu, men svagt minne, från 2006, att det är med kulor.
Men har sett bilder på båda delarna från andras mkIV.
Vad jag förstått så är konstruktionen med 3 klackar hållbarare?
Är det vanligt att de inre knutarna går sönder?
I mitt huvud känns det som de är de yttre som får ta mest stryk.
-
2008-11-02, 22:13 #70jbtgtiGäst
jag hade med 3klackar och med 24mm axel och de höll inte. va ine på ny driv axel men man får samma elende som inte håller. nu har jag 100mm kulknut med 26mm axel. kance det håller vem vet. det finns kance 3klack med 26mm axel de är kance mer hållbarare.
det stutsade på asfalten när ena knuten gick av.
-
2008-11-06, 17:13 #713L1TGäst
Komptest
1an 10kg (med olja 12kg)
2an 10kg
3an 10kg
4an 8kg (med olja 10kg)
Leak down
1an 20%
2an 20%
3an 20%
4an 70%Senast redigerad av 3L1T den 2008-11-09 klockan 15:13.
-
2008-11-18, 15:52 #72
-
2008-11-18, 16:09 #73
Nice...
Skall dessa hålla nu då?
Vad kosta ett par?
-
2008-11-18, 19:21 #74
-
2008-11-20, 22:20 #753L1TGäst
-
2008-11-20, 23:16 #76
- Reg.datum
- sep 2007
- Namn
- Ole Bryde
- Ort
- Vollsjö
- Inlägg
- 246
-
2008-11-20, 23:40 #77
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Jani Hast
- Ort
- Trollhättan
- Inlägg
- 678
Ring Fixit och fråga vad dom tar för axlar.
-
2008-11-21, 00:05 #783L1TGäst
-
2009-01-14, 18:28 #793L1TGäst
Då försöker vi igen.
Här är lite bilder från när toppen lyftes av JN, 9/12-08
JN försöker först med att förklara att reporna i cylindern är innan deras renovering. Därefter ändras det till att cylindern är honad och att de repor som är kvar inte gör någon skillnad.
Jacken som syns i flera ventilsätena ska nu vara borta, ventilsätena är mirafrästa av motorslip i Krisitanstad.
(Det är inga små jack och urgröpningar, men de ska vara borta lovas det)
Kör hem bilen och får följande felkod.
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 35-00 - -
Detta förklarar JN med elektrisk-störning.
Alltså samma förklaring som han gav till mina misständningar, som visade sig vara en 70% läckande ventil.
Läcktest
1:an 10%
2:an 20%
3:an 15%
4:an 20%
Komp
1:an 8,75
2:an 8,5
3:an 8,25
4:an 8,25
Avgasvärde
2500
CO 0.08 % vol
CO COR 0.08 % vol
HC 9 ppm vol
CO2 14.6 % vol
O2 0.73 % vol
Lambda 1.032
900
CO 0.01 % vol
CO COR 0.01 % vol
HC 20 ppm vol
CO2 14.4 % vol
O2 0.20 % vol
Lambda 1.008Senast redigerad av 3L1T den 2009-10-28 klockan 15:51.
-
2009-02-18, 22:43 #803L1TGäst
Då har det visat sig att det var felmonterat.
Inget elektriskt fel denna gången heller, försöka skylla på det kan man ju...
Och skylla ifrån sig går också, "det var inte så mycket fel, bara lite..."
Fel var det iaf och ska vara tillrättat.
Bilen läcker fortfarande olja någonstans från framsidan av blocket, vart kan JN inte säga och de tänker inte ta reda på det. De anser att det är inte deras problem. Det ingick tydligen inte i DERAS överenskommelse med försäkringsbolaget.
Min överenskommelse med försäkringsbolaget var en TOTALrenoverad motor (som de besvisligen misslyckats med, se bilder i förra inlägget). Och att bilen skulle vara fullt fungerande när jag hämtar den.
Försäkringsbolaget säger att ärendet är avslutat.
De vet inte vad som är gjort med bilen eftersom på fakturan från JN Autosport står det "Arbete enligt uppgörelse". Försäkringsbolaget säger att eftersom de betalt fakturan så står det mellan mig och JN.