Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 2345678 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 156
  1. #81
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av BWO Visa inlägg
    Först tjafset var om vtech får ut 270hk med steg 1, det får de bevisligen.
    Det intressanta med denna fråga var att om man tar ut denna effekt med orginal hårdvara, så stressar man sönder turbon...

    Då är det ju intressant att veta om effekten uppnås med "overboosting" eller om den alltid är tillgänglig mm mm

    Om de informerar kunderna att man ligger på de minimala marginalerna som man gör med steg1 extrem, eller hur man kommunicerar detta...


    .

  2. #82
    BWO
    Gäst
    Det du för Martin är helt klart en givande diskussion, har jag inget emot men när man ger sig tusan på att försöka smutskasta och tjafsa om smådetaljer, hörsägen, rena gissningar och i vissa fall kränkande beskrivningar går man för långt, det har ju redan resulterat i en låst tråd samt att en moderator fått kicken. Jag tycker att vtech har svarat bra på våra frågor, tror inte att någon annan trimfirma ens skulle bry sig om att svara på våra frågor på ett forum. Jag är intresserad av deras steg 1 och tror att det är kanon, tror att de vet vad de sysslar med, tycker mig se en övertro på vissa tyska tuners, jag kommer att prova iallafall, om det går sönder, ja då får jag väl betala och bita i det sura äpplet. Under tiden det fungerar rastar jag alla andra steg 1 och även vissa steg 3

  3. #83

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av BWO Visa inlägg
    Det du för Martin är helt klart en givande diskussion, har jag inget emot men när man ger sig tusan på att försöka smutskasta och tjafsa om smådetaljer, hörsägen, rena gissningar och i vissa fall kränkande beskrivningar går man för långt, det har ju redan resulterat i en låst tråd samt att en moderator fått kicken. Jag tycker att vtech har svarat bra på våra frågor, tror inte att någon annan trimfirma ens skulle bry sig om att svara på våra frågor på ett forum. Jag är intresserad av deras steg 1 och tror att det är kanon, tror att de vet vad de sysslar med, tycker mig se en övertro på vissa tyska tuners, jag kommer att prova iallafall, om det går sönder, ja då får jag väl betala och bita i det sura äpplet. Under tiden det fungerar rastar jag alla andra steg 1 och även vissa steg 3
    Dom som kritiserar vet vad dom talar om.
    Finns några som haft V-tech tidigare
    mvh

  4. #84

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Får man inte ha en diskussion på forumet.... jag trodde det var vad ett forum var till för?????

    Jomen han har ju en poäng..aldrig sett några som är så sugna på att "sätta dit" som i denna tråd.

    Verkar ju inte spela så stor roll vad han skriver utan att ni pikar isär allt.

  5. #85

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Som kund är det rimligt att få reda på vad man sysslar med.Om det finns utförliga tester och så vidare.Det finns alltid en anledning till att firmor som MTM,Oettinger,Hohenester,ABT störst i tyskland på trim till VAG bilar kör med goda marginaler.Hos tex ABT behåller man nybils garanti även med trim,å så undrar folk varför det är så dyrt med vissa trim!Det ska hålla att köras hårt.Och det har dom väldigt noga provat ut på bla Autobahn och diverse Banor i Tyskland innan det släpps till kund.
    Senast redigerad av wolfbane1967 den 2008-09-01 klockan 17:09.

  6. #86
    VWR18
    Gäst
    Samtidigt är det ju ett företags namn och framtid på spel, ingen vill ju tappa förtroende innan motsatsen är bevisad.
    Företaget i fråga satsar ju enorma resurser för att vinna, tror inte dom har råd att släppa nått helt värdelöst heller.

  7. #87
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Jomen han har ju en poäng..aldrig sett några som är så sugna på att "sätta dit" som i denna tråd.

    Verkar ju inte spela så stor roll vad han skriver utan att ni pikar isär allt.
    Vänta nu.. hur ska man kunna "sätta dit" någon genom en diskussion på forumet?

    Om man ställer en fråga så förväntar man sig ett vettigt svar som går att backa upp, med fakta och utförliga tester, det anser jag som mera seriöst, eller?

    Kan man dessvärre inte backa upp detta, då är det gissningslekar.. och
    det anser inte jag som seriöst.

  8. #88

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Han har ju svarat på era frågor i den mån han kan (semester mm)...varför denna hets? Sticker det så i era ögon att nån anser sig själv ha en bättre produkt än den du har eller vad är det frågan om?


    Som nån ovan nämde så är det ändå ett företag som ni öser skit och anklagelser över...har NI några hårda fakta på vad en DSG låda pallar?

  9. #89
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Han har ju svarat på era frågor i den mån han kan (semester mm)...varför denna hets? Sticker det så i era ögon att nån anser sig själv ha en bättre produkt än den du har eller vad är det frågan om?


    Som nån ovan nämde så är det ändå ett företag som ni öser skit och anklagelser över...har NI några hårda fakta på vad en DSG låda pallar?
    Svar på fråga 1: Jag tror inte någon känner någon hets.

    Svar på fråga 2: Är det någon som öst skit över någon firma, det tror
    jag inte, jag försöker fortfarande ta in så mkt info jag kan från olika
    firmor, dvs jag håller en öppen dialog.

    Svar på fråga 3: Det finns alltså bilar i England som ställt på vridet över
    400Nm och upplevt en slirande DSG låda plus att den missar växlar vid
    hårda accelerationer, och det är bilar för gatbruk, inte tävlingsbilar.

    Om man räknar efter vad en DSG låda kostar, så känns det spontant som
    att man uppgraderar lådan innan man trimmar vidare från en steg 3 trimning. (vilket man alltid gör när man trimmar mer extremt, och det gäller det mesta i motorväg, stakar, kolvar you name it.. )

    Bara som ett exempel, titta på Foffa´s snabba Bora, jag tror nog att han lagt ner en hel del tid och pengar för att få en vass bil, kan tänka mig att det sitter en hel del fina delar i den bilen som inte är orginal.

    Om detta är sandlåda eller "hårda fakta" som du skrev, får nog var och en
    fundera över.

  10. #90

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Tycker det är kul att åka med lite noname chip när man har en lite billigare bil..
    Har åkt Passat 97a med Powerchip, gick riktigt bra och var mycket roligare att köra...
    Åker nu Passat 01a med V-tech, går nog inte riktigt lika bra på fullgas, men går mycket trevligt på mellanvarv...

    Är ganska säker på att dessa små firmor kanske laddar på lite mer än dom dyrare firmorna som lägger sig riktigt safe....

    Men som sagt innan så slits ju grejer hårdare när man trimmar, oavsett hur lite man gör det så ökar ju slitaget när man utnyttjar det...

    Sedan vill ju INGEN som köpt något dyrt erkänna att det han köpt är sämre än något billigare allternativ.....

    Har kört en Skoda Octavia Mk2 RS med V-tech steg ett och kan intyga att den gick riktigt bra, inget konstigt alls med motorgången utan bara mer kraft hela tiden..

  11. #91

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Citat Ursprungligen postat av GTI G60 Visa inlägg
    Sedan vill ju INGEN som köpt något dyrt erkänna att det han köpt är sämre än något billigare allternativ.....
    Det är nog här skon klämmer för några i denna tråd.

    Måste instämma med Mini_Me.
    Vad är det som gör att V-tech bara måste hängas ut?

  12. #92
    jonis
    Gäst

    Martin

    Tack för att du håller bra standard på frågorna.

    Vi brukar alltid fråga våra kunder vad syftet med trimningen är, hur ska bilen användas.

    När det gäller hållbarheter på DSG lådorna är detta något som diskuterats mycket på olika forum.
    Varför vissa stoppar vid 360 eller 400 nm finns det olika andledningar till.
    Tittar man på amerikanska forum noch engelska där revo och andra aktörer finns har dom mer vrid.
    (tänk på att ta deras vrid x 1.36 för att få nm.)
    Det rullar sedan några år tillbaka flera 2.0 tdi 190 hk / 450 nm med DSG lådor som fortfarande mår bra.
    Trots vissa av ägarna kör blackrace med dem..

    Vi berättar alltid för kunden vad vi anser man bör byta när man siktar på olika effekter.
    Ofta får vi in kunder som vill ha absolut max effekt ur den hårdvara han har.
    Detta är inget vi rekommenderar men ibland gör vi det kunden vill ha,

    Nu talar vi inte om några steg 1 chips utan mer specialprogram.

  13. #93
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Vad är det som gör att V-tech bara måste hängas ut?
    För att de verkar vara de enda som kör med noll marginal iom sitt steg1 extrem chip:

    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Ace Competition - 250 hk / 359 Nm
    Chip Center - 245 hk / 370 Nm
    BSR - 248 hk / 366 Nm
    Dahlbäcks Racing- 244 hk / 360 Nm[/B]
    ______________________________
    V-tech - 270 hk / 440Nm

  14. #94
    jonis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    För att de verkar vara de enda som kör med noll marginal iom sitt steg1 extrem chip:
    Thomas.

    Vårt vanliga steg 1 finns kvar och ger 245 hk samt 360 nm.
    Dock erbjuder vi nu ett steg för dom som vill ta ut mer hk.
    270 hk och 440 nm

    Vem har sagt att vi inte har någon marginal?
    Vi har jobbat hårt med våra program och tagit fram steg som passar våra kunder.
    Nästa steg är med downpipe:
    285 hk samt 450 nm

    Du jämför med andra svenska företag som inte har valt att satsa mer tid på TFSI motorn.
    Tittar man dock runt lite i Europa finns det andra som erbjuder liknande program som vårt extreme 1.
    Finns även andra som tar ut runt 400 hk.

    Bara för att vi bor i Sverige behöver vi väl inte begränsa oss till vad andra svenska trimföretag gör?

    Vi har valt att satsa hårt på TFSI för vi tror att denna motor är en av dom bästa att jobba med.
    Jag tror inte det dröjer länge innan andra Svenska företag kommer att inse detta och följer efter oss.

    Jag tycker att det är mycket bra att vi för en dialog runt detta och hoppas att fler kommer att inse att TFSI har stor potential.
    Jag kör en bil som har 300 hk och 470 nm som bruksbil –till och från jobbet.
    Vill jag kan jag köra den på 0.65-0,70Trycker jag ner gasen kommer kraften direkt utan att den blir svårkörd.
    Nu när bensinen är dyr tycker jag att detta är det bästa av 2 världar.
    Snål och effektfull!
    Senast redigerad av jonis den 2008-09-01 klockan 23:43. Anledning: stavning..

  15. #95

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Utan att vara speciellt intresserad alls.....

    Men det var ju lite samma sak genemot REVO förut.
    Dåliga vibbar från folk på forum.

    Och jag vet egentligen inget om detta men man måste ju reflektera över hur folk framför sina saker och åsikter här ibland , har ju funnits trådar tidigare åxå med liknande tendenser , förutom dessa Vtech-trådar!

  16. #96
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av jonis Visa inlägg
    Thomas.

    Vårt vanliga steg 1 finns kvar och ger 245 hk samt 360 nm.
    Dock erbjuder vi nu ett steg för dom som vill ta ut mer hk.
    270 hk och 440 nm

    Vem har sagt att vi inte har någon marginal?
    Vi har jobbat hårt med våra program och tagit fram steg som passar våra kunder.
    Nästa steg är med downpipe:
    285 hk samt 450 nm

    Du jämför med andra svenska företag som inte har valt att satsa mer tid på TFSI motorn.
    Det handlar inte om hur mycket tid man lägger ner utan enkel matematik, en viss turbo flödar en viss mängd luft/syre... Jag har skrivit det förr och jag skrivet det igen man kan inte trolla fram effekt. Mer effekt = mer syre in i motorn = högre varv på turbon. Loggar ni/era kollegor på HQ, turbovarvtal och cylidertryck, det skulle vara intressant att se dessa.

    En obesvarad fråga också: uppnås denna effekt(270hk/440Nm) med hjälp av overboost eller finns den kontinuerligt tillgänglig?


    .

  17. #97
    BWO
    Gäst
    DSG story goes on...
    http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3800181

    "Reference mk5 R32 DSG.
    Re: 350nm max
    This is the programmed limit, controlled by clutch pressure. If any more torque is applied, the input clutch will simply slip. This 'saves' the gearbox.

    Max actual capability: ~650nm with ZERO hardware mods.
    (~475lbft)

    -Jeffrey Atwood"

    Kommentarer någon?

  18. #98
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av BWO Visa inlägg
    DSG story goes on...
    http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3800181

    "Reference mk5 R32 DSG.
    Re: 350nm max
    This is the programmed limit, controlled by clutch pressure. If any more torque is applied, the input clutch will simply slip. This 'saves' the gearbox.

    Max actual capability: ~650nm with ZERO hardware mods.
    (~475lbft)

    -Jeffrey Atwood"

    Kommentarer någon?
    Precis det vi sagt hela tiden, 350-360Nm:s moment begränsning med original DSG, men med "hardware mods".. hårdvaru uppdatering, 650Nm.

    Håller precis på att diskutera detta med en Tysk firma, synd bara att dom är så långsamma med sina svarstider.

  19. #99
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Precis det vi sagt hela tiden, 350-360Nm:s moment begränsning med original DSG, men med "hardware mods".. hårdvaru uppdatering, 650Nm.

    Håller precis på att diskutera detta med en Tysk firma, synd bara att dom är så långsamma med sina svarstider.
    Spännande och se vad tyskarna svarar när dom väl gör de!

  20. #100

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Precis det vi sagt hela tiden, 350-360Nm:s moment begränsning med original DSG, men med "hardware mods".. hårdvaru uppdatering, 650Nm.

    Håller precis på att diskutera detta med en Tysk firma, synd bara att dom är så långsamma med sina svarstider.


    eee....det står ju ZERO (Noll) hardware mods....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin