Resultat 161 till 180 av 254
-
2008-01-03, 17:39 #161silversurfarenGäst
Hmm, byta till coils är ett måste.
Skifta till 19" för att kunna sänka mer är helt ok.
Dock inte till OZ, börjar bli vanligt. En omgång grymt snygga MAM eller Carline CM6fälgar kanske!?!
Finns även Lambo Gallardo kopior till salu...mums!
Kostar skjortan men hade suttit som en smäck!
Varför har man inte nån miljon över eller vinner lite!?!
Man hittar alltid användning för det...
Hur som helst så är din 5:a urläcker, konstigt jag inte sett den i stan.
Must be blind!!!
-
2008-01-03, 18:50 #162ZynodiskGäst
OZ Ultraleggera i 19" kommer sitter perfekt! De är ju riktigt lätta också!
-
2008-01-03, 22:24 #163JWOGäst
Hehe ja att du inte sett den är konstigt, numera kör jag nere i Malmö (jobbar där nere).
Coilovers får man ta sig en funderare på helt enkelt, då hade bilen fått sig ett lyft vad det gäller väghållningen...
Har kollat på gallardo fälgar som Holmgren hade på sin A4:a, det får bli äkta isåfall för kopior väger ju flera ton!
Har sett lite olika varianter på just lambo fälgarna, Oxygen hade någon, vilken tänkte du på?
-
2008-01-03, 22:39 #164HolmgrenGäst
Lambo lambo lambo...... Skulle sitta som en smäck på din bil.
Dom jag hade var lite diskreta men ändå råa. Kolla in dom nya, dom är bara för snygga. Hoppas du hittar ett par sådana.. Då kommer jag nog åka dom 30milen jag har till Malmö för att bara titta på din bil och sedan hem igen.. =)
Min förra Audi:
Dessa hoppas jag du skaffar, svarta eller silver. Blir FETT vilket som:
-
2008-01-04, 08:02 #165JWOGäst
Riktigt snygga båda fälgarna, grymmare får man nog leta efter samt att det är riktigt ovanliga..Dom satt som handsken på A4:an men de nya hade kanske passat bra på min med!
Får väl se till att skaffa sådana så du kommer ner och kollar på dom!
Tack för tipset så länge!
-
2008-01-04, 16:52 #166BarbapappaGäst
Den äldre av Gallardo fälgarna som Holmgren hade är ju riktigt läcker, sådana hoppas man ju på, den nya känns för plottriga och lite 'för mycket'. ;-)
Men först riktiga stötdämpare tycker jag. Finns det inga asbreda 17-18" 9-11" hjul som hade passat då, tycker aldrig man ser mk5 med breda hjul och riktig sänkning...
-
2008-01-04, 18:33 #167
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jerker
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 676
-
2008-01-04, 18:56 #168
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jerker
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 676
-
2008-01-06, 00:10 #169JWOGäst
Det vore ju syn att säga att jag kört in dom
Så en sommar får dom gå till, man bli ju ivrig på nya grejer hela tiden!
Såg bilen på lambo fälgarna, blev lite besviken, satt 10 ggr bättre på Holmgrens A4:a, AMG fälgarna va rätt coola på sen bromsarna är ju helt sjukt fina.. det kan man inte sticka under stolen!Senast redigerad av JWO den 2008-01-07 klockan 12:22.
-
2008-01-15, 22:35 #170JWOGäst
Coilovers
Fick ett erbjudande av företaget stytun.se
Inter Alloy coilover kit
30-70 mm sänkning fram och 30-75 mm bak
Pris: 4490 kr
Någon hört något om dessa Coiloversen? för priset är ju helrätt, det är ju alltid så att man får vad man betalar för men ibland kan det visa sig bara ok grejer ändå!
-
2008-01-15, 23:03 #171
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Oftas får man ju vad man betalar för det stämmer , men sen ska man ha med i uträkningen vad använder man bilen till??
Billiga väghållningssatser till att åka gata och svänga runt någon rondell = Funkar helt ok.
Samma väghållningssats om du ska ut och ratsa mycket på banan = Bara att kasta i soporna.
Så det där med att "man får vad man betalar för" är ibland sanning med modifikation.
Gäller att ta med i kalkylen till vad man använder bilen.
Bana eller gata? alt Lite av båda delarna?
Jag menar finns folk som köper ÖHLINARE & hänger på bilen för att 98% av tiden glida med bilen i stan och flascha med ett par rejält snordyra fjäderben.
Anser jag personligen vara bortkastade pengar.
-
2008-01-16, 07:58 #172JWOGäst
Ja det är sant som du säger, i mitt fall är det ju 95% gata och kanske 5% bana, hade ju tänkt att premiär köra i sommar med golfen på någon av våra träffar.
Så vad tror du, ska jag sälja mina H&R fjädrar och köpa detta kitet istället? Eller kanske köpa mig ett par nya dämpare istället?
Hade ju varit riktigt skoj att kunna ställa om bilen inför vinter och sommarkörning! Sänka den precis som man vill, helt underbart! Alla märken har ju olika hur man ställer höjden osv. ska fråga dem hur man gör på dessa!
-
2008-01-16, 10:54 #173JWOGäst
Mailade och fråga stytun.se angående justeringen av fjäderbenen, fick till svar:
Du justerar med medföljande verktyg. Alltså du har två stycken gängade aluminiumringar som sitter på fjäderbentet som du justerar upp och ner.
-
2008-01-17, 07:48 #174GenuineGäst
"Vi" gjorde nyss ett stort gruppköp på just dessa coilisarna från tyskland på forumet vwgolf.se. 2700:- p. kit ink. frakt. De första dämparna har börjat landa hemma hos folk nu, och snart är det dag för ett nytt gruppköp. då ska jag med ha ett set!
5an än inte uppskriven i listan, men ett pm eller inlägg fixar biffen. Möjligt att de är lite dyrare..?
Hoppas det är ok att länka till andra forum. =)
http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=4703
Och btw! AMG fälgarna var KICKASS!Senast redigerad av Genuine den 2008-01-17 klockan 07:52.
-
2008-01-17, 08:06 #175JWOGäst
-
2008-01-19, 22:15 #176JWOGäst
Nytt år och nya uppdateringar!
I år är det tänkt att göras lite ändringar om man hinner med allt!
De planerade inköpen är följande:
- Avgassystem hela vägen från turbon och bakåt 3". 100 cells racekat och
3" downpipe. Antaligen köper jag detta från Simons.
- I samband med avgasbytet så byter jag även programvaran inne hos
V-tech i Malmö.
- Ställbart chassi / Hartmann Sport Suspension
- Forge Quickshift, detta ifrån Nordicxenon.se
- R32 baklampor
Vilken som sätts prio vet jag inte än eftersom man ska ju hinna med också!
Forge Quickshift
Simons sportavgas
Ställbart Chassi - Hartmann Sport Suspension
R32 Baklampor
Senast redigerad av JWO den 2008-01-24 klockan 20:38.
-
2008-01-19, 23:39 #177JWOGäst
Projektråd
Har nu även en projektråd på gatbilar.se
Gatbilar.se
vwgolf.se
Den är lite mer genomgående och säger kanske lite mer än denna gör!Senast redigerad av JWO den 2008-01-21 klockan 15:17.
-
2008-01-19, 23:58 #178JWOGäst
Nyhet!
En lite rolig grej var att jag kom med i publiceringen av tidningen Gatbilar.se på sidan 44. Det är lite felskrivet pga. dålig info men men...
Jag kommer dessutom vara med i "rampljuset" (gatbilar.se) under en vecka någongång framöver med en intervju och bilder.
-
2008-01-22, 18:01 #179JWOGäst
I Rampljuset på Gatbilar.se
Text tagen ifrån Gatbilar.se "I rampljuset"
Städad och svart – Johans fräcka GTI
Johan Weiler Olofsson från Helsingborg är insnöad på Golf. I
synnerhet sådana med mycket pulver. Vad är då mer passande än en
effektstinn GTI Mark 5?
AV: FREDRIK BJÖRKENWALL (TEXT)
Många gånger har det skrivits om potentialen för senaste VW Golf GTI. Det är inte utan anledning. I november 2003 startade försäljningen i Europa och recensionerna var goda. En pigg och rolig småbil där eftermarknadens tillbehörsskara växer så det knakar idag. Den femte generationens GTI modell berikades med betydligt bättre aerodynamik på fansens begära, även chassit fick sig en rad operationer tillsammans med stötdämpare vilket gjorde att femte generationens Golf har märkbart bättre vägegenskaper än föregående.
Överraskning
Johan Weiler Olofsson i Helsingborg fick av familjen en Golf Mark 4 till studenten 2003. Men innan den verkliga presenten dök upp på garageuppfarten fick Johan en liten modellbil föreställande en likadan. I det läget hade han ingen aning om att han skulle köra Golf till sommaren.
– Det kom som en total överraskning! Jag blev lika glad som chockad.
Bilen körde han med i cirka tre år innan bytet till den nuvarande, VW Golf GTI -06.
– Jag har alltid gillat Golf, förklarar Johan. Mycket tack vare mamma som är minst lika insnöad som jag. Det är något visst med dem, de känns som bra och solida. GTI-modellerna är ju dessutom snabba maskiner!
Stöldbegärligt
Johan tycker, i likhet med både familj och vänner, att de tyska bilarna är allra bäst. Golf GTI var med andra ord högt skattad redan i originalutförandet. Men en portion modifieringar skadar ju aldrig, tvärtom. Nästan direkt efter bilen landat slängde han på nya 19-tummare från BBS. Dessvärre var det någon som tyckte fälgarna var alltför snygga och snodde dem under ett besök i Göteborg. Naturligtvis en besvikelse, men då passades det bara på att köpa ännu större.
I dagsläget ligger det 20-tums lättviktsfälgar från ETA BETA på garagegolvet och väntar på montering. Svartlackerade sidokjolarna plussades till receptet och solfilm lades på. För att matcha hela paketet riktigt väl tonade Johan också blinkersglasen.
Sjyst programvara
En bil som ser riktigt vass ut kan av många bli en besvikelse om det inte återfinns något motorsnacks. Förvisso är GTI med sina 200 friska hästkrafter hyggligt snabb, men ibland vill man ha något mer.
– En sjyst programvara är steg 1 från VTEC som ökar effekten en hel del. Tillsammans med den och Forge dumventil har jag fått upp effekten till runt 245 hk och 380 Nm.
Framtidsplanerna med Johans Golf är aptitretande. Ett tre-tums avgassystem hela vägen från turbon och ett ställbart chassi, samt shortshift står på önskelistan.
– Det kommer mera. Men efter jag kört med denna kanske ett år och ett halvt byter jag nog den. Kanske mot en Porsche Carrera 4!
Personlig fakta
Namn: Johan Weiler Olofsson
Yrke: Försäkringsrådgivare
Äter helst: Tacos
Dricker helst: Coca-Cola Zero
Läser gärna: Gatbilar.se och Street Xtreme
Ser på tv: Efterlyst och Insider
Lyssnar gärna på: Birdman
Ogillar: Svartsjuka
Tycker om: Flickvännen, Åsa
Favorit pryl: Mobilen
-
2008-01-22, 18:21 #180