Resultat 41 till 55 av 55
Ämne: Trimma GTI MKV
-
2007-12-02, 11:30 #41
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Man får inte glömma att ett turbohaveri kan innebära att rester av kompressorhjulet åker vidare in i motorn. Det mesta brukar stanna i llk, men kan lika gärna passera in i cylindersystemet. Som tur är så är det ett relativt mjukt material vi talar om så det brukar gå bra för det mesta, men risken för följdskador finns där..
Om det finns en acceptans för att lägga 20' på ett turbobyte så skulle jag varmt rekomendera en uppgradering vid byte av programvara. Då åker ni med en seriöst trimmad bil. Passa gärna också på att byta bränslepump i samma veva.
Som många säger, så länge man kör med huvudet så slipper de flesta problem. Och visst tusan går bilarna som skott efter en uppgradering. Jag ska inte sticka under stol med att jag också är frestad av att byta programvara, trots att jag är medveten om riskerna.
-
2007-12-02, 19:44 #42FredrickGäst
Vad är max laddtryck för en K03?
Finns det någon seriös firma runt eskilstuna som uppgraderar med mjukvara + ny turbo?
-
2007-12-02, 19:56 #43
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jerker
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 676
dahlbäck i borlänge (mtm)
KO4 uppdatering hos firma ligger väl på runt 125 000:-
då du behöver komplett nytt avgas till din bil med.Billigt å bra
http://www.dahlbackracing.se/main.asp
-
2007-12-02, 20:00 #44FredrickGäst
125 000 får jag många original turbos för...
-
2007-12-02, 20:30 #45
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jerker
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 676
Det var lite av ett skräck exempel bara,men det är dyrt att göra turbobyte med grenrör.Du kan t.e.x inte ha din gamla downpipe till KO4an som har annat fäste osv osv.
-
2007-12-03, 07:51 #46
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Dahlbäck är inte direkt kända för att vara billiga...
Men visst, en gammal sanning är att färdigtrimmade bilar som kostar en slant mer initalt ofta blir billigast i längden.
-
2007-12-17, 22:23 #47
-
2007-12-17, 22:39 #48
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jerker
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 676
Att din trimmade bil går varmare än en orginal ,så om du kör lugnt håller den längre=)
Det är alltid en risk man tar när man trimmar så klart,men fasen vad mycke roligare bilarna blir.Man får ställa sig frågan har man råd eller inte.Är det värt det å så vidare.
Svar ja.....=)
-
2007-12-17, 23:43 #49
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 625
Vill stika in att MAttias på PM Racing är åf för bla Giac och AWE, dom har rätt fina grejer för lättare uppgraderingar av 2,0/1,8T motorerna... För helt ok pengar och som det verkar bra livslängd även när "idioter" kör som mig...
www.pm-racing.se <- jag vet inte mycket till sida, men ny är på g!
mvh Jimmy Särås
-
2007-12-18, 17:55 #50Aero++Gäst
-
2007-12-18, 18:22 #51foffa2002Gäst
På saabs labb så har man testat det som finns på marknaden mot orginal.
Tyvärr var det mer än en bil som gick i bitar (kommer ej ihåg namn på den tunern).
Men det var samma som hos volvos test på tex BSR och MTE som bilsport postade.
Avgastempen blev sjukt hög ....fort
DPC har mer info ang de som saab testade.
-
2007-12-18, 18:37 #52Aero++Gäst
-
2007-12-18, 18:50 #53foffa2002Gäst
-
2007-12-18, 18:54 #54Aero++Gäst
Jo,helt sant!
Därför var jag tvungen att ha denna hårdvara för att få ut 312 äkta hkr där tempen stiger inte fort tack vore bra hårdvara samt riktigt bra frontmonterat ic http://www.garaget.org/?car=51740..
Ett svep på 12 sec ökade inlopstempen med 8 grader 22 grader i rummet var när det mättes...
En steg 3 Nordic ligger på 300 hkr ej äkta och det är jäkligt varmt med en turbo tryck på 1,6 bar som jag hade på min förre detta Aero..
Mvh
-
2008-07-09, 01:51 #55A2BAHNGäst