Resultat 1 till 7 av 7
-
2025-04-12, 19:14 #1
- Reg.datum
- nov 2024
- Namn
- Daniel G
Kessy kodning / modulens placering (B7)
Hej! Google är inte riktigt mycket till hjälp och jag behöver få fram var kessy-modulen faktiskt är lokaliserad i en Passat B7. Rätt högt specad bil så har även keyless-start.
Någon som vet? Och följdfråga blir då, någon som bytt den och kodat? Jag hör som ett form av klickande ljud från handskfacket varje gång jag försöker öppna eller stänga eller köra start stoppen.
Har fungerat intermittent och sen slutat helt. Alla sensorer ger samma resultat bakom handskfack, är det någon annan modul? Bilen har fått ny styrbox/datorbox, och fungerade lika intermittent efter det (blöt box..... garanti.. )
Några som helst förslag då vcsd och andra program alla känner av sensorerna och varnar ungefär lika, intermittent respons osv.
Väl mött
-
2025-04-13, 11:55 #2
- Reg.datum
- jul 2019
- Namn
- Andreas VCDS VCP
Det är en väldigt vanlig bilmodell så det finns garanterat info, men inte om du googlar på svenska och söker med kessy för en Passat. Kessy är Audispråk.
-
2025-04-13, 12:06 #3
- Reg.datum
- nov 2024
- Namn
- Daniel G
Jag har försökt söka, alla ger noll svar, det har provats nycklar i olika lägen, olika inställningar i mätarkluster, det är med nyckel mot ratt. Sensorer är fine, samtliga, handtagen hela rena och allt går fram.
Klart jag sökt på modell och Artikelnr för olika moduler också, information är inte relevant då flesta som verkar gjort något har den under passagerar stol/förarstol och vattenskador. Närmsta träffarna jag fått är ccm och det står inte var den sitter. Bildsökning ger enbart produkter osv. Frågan uppstår här enbart för vl kört fast och inte vill gå till Möller / Volkswagen. Även på engelska forum har likvärdiga frågor gått obesvarade för infon inte finns som matchar det vl upplever vid felsökning.
Nycklarna är fräscha, batterier mäter över 3 volt osv, allt sådant skit som Google ger träff på. Kessy är inte enbart Audi heller, inom VAG heter det så även på Skoda och används flitigt överallt.
Det jag dock gång på gång springer på är ovilja att ens försöka. Om det nu går googla, och du hittar något är det bättre att delge. Fler par ögon som kan snappa upp vad som är fel är bättre än de tre par som sökt info senaste veckan.
Väl mött
-
2025-04-13, 13:49 #4
- Reg.datum
- jul 2019
- Namn
- Andreas VCDS VCP
Se post #11.
https://www.vwvortex.com/threads/b7-...rofit.9490973/
https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/15362/
Om du har vcds har du också tillgång till Ross Tech supportforum.
-
2025-04-13, 13:56 #5
- Reg.datum
- nov 2024
- Namn
- Daniel G
Ja, den är det som lett oss till handskfacket. Likaså är det här en likvärdig tråd där ingen hjälper, då personen som frågar ska göra en eftermontering som i sig är ett projekt och enbart får konstiga svar.
Så om jag ställer frågan annorlunda för att slippa få skit kastat, finns det någon som kan koda om en box/ nycklar ? För pengar lockar och Möller är dyrt.
-
2025-04-13, 20:09 #6
- Reg.datum
- jul 2019
- Namn
- Andreas VCDS VCP
Det kommenteras ju i trådarna att antenner/na kan vara kass. Om det finns fler än i handtagen har jag ingen koll på, jag har inte läst in mig på ditt problem så jag vet idag inte om keylessfunktionen sitter i egen modul, i ccm eller bcm. Att koda moduler har jag en hel del erfarenhet av, koda keylessnycklar... ingen aning. Kanske det är som att para ihop vilken fjärrkontroll som helst.
Jag tycker fortfarande du ska posta en ny tråd i Ross Tech-forumet och beskriva ditt problem, om du inte hittar nödvändig info online.
-
2025-04-17, 05:30 #7
- Reg.datum
- apr 2015
- Namn
- Mex
Du får nog bara uppsöka verkstad...!
Senast redigerad av Mex165 den 2025-04-22 klockan 11:43.
Liknande ämnen
-
Placering av fordonsidentifieringsnummer?
Av norea i forum VW-forumSvar: 5Senaste inlägg: 2020-01-06, 17:16 -
Placering EGR ventil
Av stuback i forum VW-forumSvar: 5Senaste inlägg: 2014-03-26, 14:19 -
tempgivarens placering
Av trollmor15 i forum VW-forumSvar: 0Senaste inlägg: 2013-11-20, 08:28 -
Kessy - låsning av bilen
Av Hornugglan i forum VW-forumSvar: 3Senaste inlägg: 2013-03-02, 21:37 -
Placering av Lambdasond
Av kim_gulle i forum VW-forumSvar: 5Senaste inlägg: 2011-02-19, 12:51