Resultat 21 till 32 av 32
Ämne: Kamremsbyte
-
2007-12-10, 13:01 #21
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Sören Arvidsson
- Ort
- Essunga
- Inlägg
- 197
så tänkte jag med när ja hade min corsa gsi.. 2k mil sen rasade skiten.. måttligt förbannad var jag då.. 10 ventiler drog sin sista suck och när jag konfronterade firman som bytt hur den kunde rasa efter så få mil sa han att en sten fastnat i kamdrevet och gnagt på remmen..
behöver jag säga att jag inte har med han att göra igen och att jag enbart anlitar seriösa firmor även om det kanske kostar en slant mera..
har iof inte att skit att göra med vw men dock en tankeställare.
-
2007-12-10, 17:51 #22
-
2007-12-10, 18:16 #23
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Det skulle betyda att jag skulle byta den först om ca 30 år hehehe men jag hörde att efter 6 år skulle vara rimligt. Vet inte om det stämmer. Det skulle vara bra att höra det från nån som jobbar på VAG
Svaret är : Däcket är torrt , hårt och har tappat all sin spänst...dvs det torrspricker.
Så även en kamrem , den torkar sönder.
Därav är det både mil och års intervaller och man byter efter det som inträffar först.
-
2007-12-10, 19:49 #24
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Erik Cullberg
- Medlemsnr
- 4569
- Ort
- Alingsås
- Inlägg
- 3 956
Angående bytesintervall 18000 mil så kan väl tillägas att VAG ändrade till 12000 omjag inte minns fel?!
-
2007-12-10, 20:00 #25
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Manfred T
- Medlemsnr
- 4532
- Ort
- Ystad
- Inlägg
- 486
-
2007-12-10, 21:02 #26
[QUOTE=T-mek;26759]Tänk på att byta bultarna till motorfästet som måste demonteras, 7 st totalt. Inte kul att tappa motorn...
QUOTE]
Hur stor är risken att 7st bultar går av?=)
-
2007-12-10, 23:52 #27
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Manfred T
- Medlemsnr
- 4532
- Ort
- Ystad
- Inlägg
- 486
Samtidigt? -Väldigt liten...
Men om du tittar på hur motorfästet är konstruerat så hänger motorn i 2 respektive 3 bultar. Om den ena går av, vad blir belastningen på den/de kvarvarande då??? Jag hade inte sagt något om jag inte hade sett det hända själv...
Hur gör du när bromsarna är dåliga? Byter du eller kör du vidare och hoppas att du inte kommer att behöva stanna snabbt? :-)
-
2007-12-11, 00:04 #28JodaGäst
-
2007-12-11, 17:47 #29FinnGäst
-
2007-12-11, 18:44 #30
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Jag vill minnas att dom faktiskt är det....om man ska tolka replitteraturen.
Dom ska moment dras endast 1 gång.....jävligt hårt.
Dvs ska bytas varje gång dom lossas om man ska vara riktigt noga.
Håller säkert för att dras flera ggr.....men jag refererar bara till vad jag läst mig till , sen får var och en bedömma själva hur dom vill göra. (Kostar trots allt inte en förmögenhet att byta om man är osäker).Senast redigerad av Henrik.M den 2007-12-11 klockan 19:30.
-
2007-12-11, 20:12 #31
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 495
Byts dessa bultar om man gör kamremsbyte på en av VW auktoriserad verkstad?
-
2007-12-11, 23:29 #32
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Byts dessa bultar om man gör kamremsbyte på en av VW auktoriserad verkstad?
MEN om vi säger att jag som kund vet att motorfästet varit lös ett antal ggr pga av div rembyten eller annan form av reparation....så skulle jag byta dom.
Kostar ju som sagt inte många kr per bult.