Resultat 341 till 360 av 1577
Ämne: Golf generation 8
-
2020-06-30, 09:49 #341
R, GTI Cup och GTI manuell preliminärt i slutet av året. GTI DSG preliminärt slutet av augusti.
-
2020-06-30, 22:05 #342
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
-
2020-06-30, 23:00 #343
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Patrik L
- Ort
- Söder om Stockholm
- Inlägg
- 749
Fronten ser ju tyvärr lika illa ut, hjälpte inte mkt med R fångare. Noll attityd, ser bara ledsen ut
Skickat från min SM-G981B via TapatalkSenast redigerad av vfr den 2020-07-01 klockan 10:18. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
-
2020-07-01, 06:43 #344
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Ja nått mysko med den är det?!, är det längre överhäng fram och bak mot mk7?!. Bakifrån ser den grym ut med fram och sidan måste man nog vänja sig med...
-
2020-07-01, 08:39 #345
- Reg.datum
- jun 2017
- Namn
- Stefan
- Ort
- Skåne
- Inlägg
- 2 153
-
2020-07-01, 09:06 #346
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Golf 7 och 8 har i praktiken samma storlek
Golf 8 Golf 7 Länge (mm) 4284 4258 Breite (mm) 1789 1799 Höhe (mm) 1491 1492 Radstand (mm) 2619 2620
-
2020-07-01, 10:01 #347
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Intressant!.
Men visst ser den både längre och lägre ut MK8an?!.....Senast redigerad av vfr den 2020-07-01 klockan 10:22. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
-
2020-07-01, 10:14 #348
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Det är just den upplevelsen VW ville få till, mer satt kaross, bredare, lägre, mer dynamisk, vilket man gjort med hjälp av detaljer i formspråket och faktiska 2,6 cm i plastdetaljer fram och bak. De allt högre kraven på fotgängarskydd är naturligtvis något man behövt ta hänsyn till också vid designen.
-
2020-07-05, 15:05 #349
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Var och klämde på nya Golfen, Octavian och A3an alla för ca 320k...fast lite olika specar....
Men jag fattar ingenting....Golfen kändes som en Dacia i jänförelse med de andra?!?!..Va-fan har hänt??
Jäklar va mkt sämre materialval det är i MK8 mot Mk7....
Golfen var ljusår sämre än A3an , men även Skodan var mkt bättre kvalite invändingt......helt sjukt..
Hoppas bara att GTI och R versionerna kan lösa det....men ytterst tveksamt...
Bara köra touch i Golfen är ju helt galet??, hur man Skoda och Audi ha råd att kunna behålla lite snygga knappar för Ac mm....
Känner mig både arg och sur...
-
2020-07-05, 18:07 #350
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
-
2020-07-05, 19:41 #351
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Patrik L
- Ort
- Söder om Stockholm
- Inlägg
- 749
-
2020-07-05, 21:27 #352
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Ja synd att den är så jäkla stor
. Men när Rs kommer som hybrid, så trodde ÅF att den kommer bli en galen favorit...360kr i skatt mm..
Men bara stolarna i en bil för 320k, i Golfen några trötta tygstolar med knappt nån stoppning... Octavian jäkligt nice men Alcatarna i mitten mm...kändes som det skulle skilja 100k på dessa bilar....alltså att Skodan borde vara dyrare
-
2020-07-06, 10:06 #353
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
-
2020-07-06, 10:48 #354
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Patrik L
- Ort
- Söder om Stockholm
- Inlägg
- 749
Nja Octavian har multilänk om man väljer lite större motor och/eller fyrkrafs, gissar att frugan vill ha det även på nästa
Fast absolut, Leon är intressant även den.
Förhoppningsvis finns det lite mer val i vinter när det är dags att börja kolla och beställa.
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
-
2020-07-06, 11:30 #355
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
150 hk har halvstel, vid vilken effekt blir det multi? Fyrhjulsdrift kräver multi.
-
2020-07-06, 11:57 #356
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Patrik L
- Ort
- Söder om Stockholm
- Inlägg
- 749
Högst oklart, vet bara att RS och iV modellen får multi. På utgående modell fick ju allt över 150hk multi men det återstår väl att se, väldigt lite info om det. Sen får man väl se vilka motoralternativ de väljer sälja i Sverige också.
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
-
2020-08-04, 16:11 #357
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
KW coilover suspensions kits for the new 2020 VW Golf 8: For every Volkswagen Golf enthusiast, the perfect suspension
The new VW Golf has recently become available in Europe and we already have three different coilover kits in its product range. We have currently completed the development and tests for the first of our Golf 8 coilover suspension kits and also our popular KW V3 is available.
The KW Variant 3 coilover suspension has become the most sold coilover suspension kit for us due to its separate compression and rebound adjustment and the complex multi-valve technology.
Despite a maximum and infinitely variable lowering of 60 millimeters with the KW Variant 3, the new Golf 8 has a sporty and harmonious everyday driving behavior. Our setup philosophy for all our suspensions in the so-called Street Performance category is a predialed setup that is as firm as necessary and as comfortable as possible.
Whether in everyday life on country roads or poorly developed side roads, speedy travel on the motorway, or holiday driving over mountain passes, with a KW coilover suspension kit the road holding of the new VW Golf 8 is further enhanced.
For example, Golf 8 drivers for whom this KW Variant 3 basic preset setup maybe too comfortable, they can further adjust the damping to their individual requirements utilizing the low-speed compression stage, which can be set with twelve clicks, and the low-speed rebound stage, which can be set separately with 16 clicks.
In short, the rebound stage is responsible for connecting the body to the road, while the compression stage supports the entire body. The damping forces are adjusted directly by hand on the shocks.
Also, the KW Variant 2 coilover suspension kit features adjustable dampers. Although in contrast to the KW Variant 3, only the low-speed rebound forces can be adjusted with 16 clicks in the Variant 2. The KW Variant 1 coilover suspension kit has no adjustable shocks, which means that the KW suspension manufacturer’s preset damper can no longer be adjusted.
Since we work with pre-configured high-speed valves for the compression and rebound stages as well as two adjustable low-speed damper valves in the Variant 3, we can accomplish this. That’s why a Variant 3 also handles a few nuances more comfortably than, for example, a KW Variant 1 or KW Variant 2.
Within the scope of the technical parts approval for legal street use, all three KW coilover kits available for the VW Golf 8 enable continuous variable lowering from 35 to 60 millimeters on both axles.
While the stepless lowering range on the front axle is adjusted on the stainless-steel struts via the trapezoidal thread and the spring perch, the lowering on the rear axle is adjusted via a so-called height adjustment perch.
The three KW coilover suspension kits Variant 1, Variant 2, and Variant 3 are now available for all VW Golf 8 with front-wheel drive. The KW DDC plug&play and the KW Clubsport coilover suspension for the VW Golf will also be released shortly.
-
2020-08-08, 18:32 #358
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Fredric Andersson
- Medlemsnr
- 5407
- Ort
- Finspång
- Inlägg
- 954
-
2020-08-09, 14:21 #359----------------------------------------------------
Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017
-
2020-08-09, 15:09 #360
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Verkligen!, helt galet med ett gränsnitt som redan känns out if date från början som Thomas säger
. Sen att det laggar och ser färgglatt ut som en tvspel
..
Sen touch även på ratten!, är ju helt sjukt...lär ju funka fint med handskar...när det knappt går att styra när man står stilla...
Så galaet att VW ska spara in så mkt pengar på sniklösnngar.. Varför får Skoda med riktiga knappar och mer premium känsla?...
Är det inte väldigt kul?!?
Liknande ämnen
-
ET frågor Golf generation 7
Av Marcus i forum VW-forumSvar: 9Senaste inlägg: 2017-03-12, 09:35 -
Bränsleförbrukning Golf R generation 7
Av Peter56 i forum VW-forumSvar: 10Senaste inlägg: 2016-12-31, 12:34 -
Generation VW Golf - kampanjen från lanseringen av Golf generation 4
Av Marcus i forum Bilder och VideosSvar: 0Senaste inlägg: 2016-09-21, 09:38 -
VW Golf - generation 8
Av Marcus i forum VW-forumSvar: 1Senaste inlägg: 2014-12-05, 11:44 -
Golf GTI generation 7 - modellvideo
Av Marcus i forum Bilder och VideosSvar: 0Senaste inlägg: 2013-07-20, 08:23