Resultat 1 till 20 av 39
Ämne: Polo GTI Kampanj
-
2017-01-10, 14:47 #1
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Polo GTI Kampanj
Tips: just nu har VW Sverige kampanj på Polo GTI. Från 189 900 kr för 1,8 TSI 192 med 6-växlad manuell växellåda.
I standardutrustningen ingår allt från Polo GT samt bland annat:
- 17-tums lättmetallfälgar Parabolica
- Differentialspärr XDS
- Sportstolar
- Multifunktionssportratt
-
2017-01-11, 07:57 #2
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Olsson
- Medlemsnr
- 5313
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 253
Är det någon som kört denna skapelse. Priset är klart intressant och med plus paket blir det riktigt bra!
Har kollat lite på nätet på tester och dom flesta ger bra kritik med lite minus för styr respons. Nu hade inte jag tänkt köra bana utan ha den som en rolig andra bil. Skulle vara kul att höra om någon provat den och om någon vet hur led ljuset är borde vara bra verkar vara separat lampa för helljus även den led!
Mike
-
2017-01-11, 08:27 #3
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Instämmer. Det verkar vara mycket pang för pengarna. Här är en bra provkörning av Seat Ibiza Cupra 1,8 TSI 192 manuell som ju har samma drivlina i samma typ av bil. Goda prestanda:
- https://youtu.be/iopgKAMpe9w?list=PL...MtLNDkXepuvF-A
- https://youtu.be/U5cW_UJejb0
- https://youtu.be/lAZ2Wmgl1ZgSenast redigerad av Marcus den 2017-01-11 klockan 08:39.
-
2017-01-13, 09:30 #4
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Olsson
- Medlemsnr
- 5313
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 253
Även bra pris på privat leasing 2395kr/månad känns prisvärt
https://www.blocket.se/goteborg/Volk...8.htm?ca=9&w=3
Undrar vad som händer med andrahands värdet när alla privat leasing billar kommer in om 3 år tror att denna kampanj lockar många
Känns lite som vi får till baka (Golf gti Mk1) och det är ju aldrig fel.
Valet faller helt klart på manuell låda annars tappar man 70nm vi valet av dsg7.
MVH Mike
-
2017-01-13, 10:11 #5
- Reg.datum
- jun 2009
- Namn
- Peter Holmqvist
- Medlemsnr
- 5362
- Ort
- Tullinge
- Inlägg
- 282
Jag som tidigare bilförsäljare tror att andrahandsvärdet på tre år gamla bilar kommer att rasa i jämförelse med hur det tidigare såg ut. "På min tid" var tre år gamla bilar med 5.000 mil på mätaren hårdvaluta på begagnatmarknaden. Men nu jublar bilhandlarna över hur många nya bilar de kan leverera. Men om tre år när leasingkontrakten går ut kommer massor av bilar in hos handlarna vilket borde påverka andrahandsvärdet. Helt enkelt en fråga om tillgång och efterfrågan.
-
2017-01-13, 10:27 #6
- Reg.datum
- jun 2010
- Namn
- Andreas
- Ort
- Nättraby socken
- Inlägg
- 2 371
-
2017-01-13, 10:45 #7
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Olsson
- Medlemsnr
- 5313
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 253
-
2017-01-13, 11:07 #8
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
-
2017-01-13, 11:10 #9
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
-
2017-01-14, 19:38 #10
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Patrik L
- Ort
- Söder om Stockholm
- Inlägg
- 749
Tror även bilar som skiljer från standard privatleasing kontrakt kan gå rätt bra att kränga efter 3 år.
Märker nu när jag ska kränga min Octavia som skiljer sig lite från mängden (alltså ovanligt välutrustad för att va en Octavia) att man helt klart får mer intresse hos handlarna och bättre i inbyte. Dessutom verkar de positiva över att man har en bensinare
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
-
2017-01-14, 21:10 #11
- Reg.datum
- jun 2009
- Namn
- Peter Holmqvist
- Medlemsnr
- 5362
- Ort
- Tullinge
- Inlägg
- 282
Men om man om tre år fortfarande kör med leasingkampanjer väljer nog många att leasa en ny bil i stället för att köpa en tre år gammal bil. Vid privatleasing behöver ju kunden inte lägga någon kontantinsats. Vid köp av en beg.bil måste ju kunden hosta Ett belopp som många kunder inte har.
- - - Uppdaterad - - -
Ännu så länge har din Octavia så märker du inte av en prispress på din Octavia eftersom många av de bilar som nu privatleasas är vagnar i mindre storlek än din bil.
-
2017-01-15, 10:17 #12
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Ja om man köpt samma låga specifikation och samma drivlina som bulkbilarna så lär man hamna i hård konkurrens med dessa. Men när man köper sin bil hoppas jag att man väljer en trevligare specifikation än så. Vilket också lär göra att dessa sticker ut. Sen kommer det att uppstå en efterfrågan på dessa bulkbilar hos de som annars valt något "risigare". Jag tror att det finns utrymme och behov för olika begagnatbilar.
-
2017-01-18, 13:48 #13
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Är det någon som kör eller kört uppdaterade Polo GTI? Handlarna i min närhet har den inte hemma. En sak jag funderar på är sittpositionen. I vanliga Polo sitter man galet högt även med stolen i lägsta positionen. SUV-känsla. Som att åka på bilen, inte i. Detta trodde jag att man åtgärdat med sportstolen i GTI, men så såg jag en test av Polo GTI på YouTube och där anmärker man på precis detta. Synd om det stämmer
Märkligt att det ska vara så, i Audi A1 sitter jag betydligt lägre, där går det i det närmaste att få ner stolen på golvet a'la BMW... VW, ge mig rätt sittposition!
-
2017-01-18, 20:40 #14
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Patrik L
- Ort
- Söder om Stockholm
- Inlägg
- 749
-
2017-02-23, 11:25 #15
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Är det ingen här som kör Polo GTI 1,8 TSI?
-
2017-02-23, 17:11 #16
- Reg.datum
- jul 2007
- Namn
- per pudas
- Ort
- växjö
- Inlägg
- 829
"Differentialspärr XDS" är väl att tänja på begreppen lite! Det är väl bara en funktion i ABS-systemet som bromsar ner ett spinnande hjul?
-
2017-02-23, 17:24 #17
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
XDS infördes med Golf GTI generation 6 och har därefter applicerats på fler och fler modeller inom VW-gruppen. Begreppet beskriver funktionen, inte tekniken bakom. Ja, XDS använder bromssystemet för att efterlikna funktionen differentialspärr, vilket den gör bra i de flesta vardagsapplikationer. Tänk på att begreppet behöver vara sådant att man utan en onödigt invecklad teknisk förklaring snabbt kan få ut ett budskap även till de som saknar civilingenjörsexamen i mekanik.
-
2017-02-23, 20:59 #18
Håller med pudas om att ordet differentialspärr är missvisande. Differentialbroms ligger väl närmare sanningen. Men visst, den fyller en liknande funktion, dock endast vid kurvtagning och inte vid körning rakt fram (om jag inte har helt fel).
Sen går det såvitt jag förstått att aktivera XDS i bilar som inte har det aktivt från fabrik, med hjälp av VCDS.
Angående sittpositionen tycker jag också den är för hög även i det lägsta läget. Jag har ju R WRC men stolarna är samma i GTI. Körde Golf GTI mk3 innan, även då med stolen i lägsta läget och då var det verkligen lågt.Kör Polo R WRC -14
Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95
-
2017-02-23, 21:22 #19
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Det är en teknisk nyans som inte spelar någon roll i allmänna sammanhang. Att vi som VW nördar kan ha synpunkter, är en annan sak, men bland allmänheten i övrigt är nog det ordval som VW valt mer rätt för att nå fram. Att blanda in ordet broms, som i bromsar, orsakar antagligen mer förvirring :-)
Vi kan väl nöja oss med att vi vet vad det är egentligen och hoppas att bilen säljer bra ändå, fler GTI på vägarna är bara positivt, tycker jag :-)
-
2017-02-24, 20:49 #20
- Reg.datum
- apr 2010
- Namn
- Axelsson
- Ort
- Sverige
- Inlägg
- 315
Blir nog en Polo GTI på privatleasing för mig som det ser ut. Ska försöka lägga en beställning på måndag.
Liknande ämnen
-
Kampanj Scirocco TSI 180
Av Kim i forum VW-forumSvar: 4Senaste inlägg: 2015-10-20, 18:17 -
225/40-18 Toyo R888 GG Kampanj!
Av AndreasE i forum Karby Däck ABSvar: 0Senaste inlägg: 2013-08-05, 12:58 -
Kampanj Michelin Pilot Super Sport, 5990:-/4st
Av AndreasE i forum Karby Däck ABSvar: 2Senaste inlägg: 2013-05-10, 14:27 -
Kampanj Advanti Raptor
Av AndreasE i forum Karby Däck ABSvar: 1Senaste inlägg: 2013-03-16, 11:51 -
Kampanj Bridgestone Potenza
Av AndreasE i forum Karby Däck ABSvar: 2Senaste inlägg: 2013-03-13, 16:23