Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24
  1. #21
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 258
    Tänkte att nu när det finns ett förbättrat turborör så kanske det är det lönt att beställa ett.

    Tittar man på original respektive CTS varianten på kröken så är det ganska stor skillnad.

    Vad tror ni, gör det något avseende effekt/vridmoment?

    Har ju CTS intake kit enl. föregående post. Dock passad detta rör oavsett om man har OEM eller något annat intake.

    http://www.stertman.se/motor/3359-va...ill-turbo.html

    /Peter

    EDIT Bild nedan.

    Namn:  CTS_it_285.jpg
Visningar: 422
Storlek:  45.9 KB
    Senast redigerad av Peter-C den 2016-01-30 klockan 10:51. Anledning: JMFR bild
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #22
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 258
    Monterade min "inlet pipe" enligt inlägget ovan på Golf 7 R idag. Nog är kröken större an original.
    Tydligare bypass valve suckar när man växlar.

    Namn:  20160618_190151_resized.jpg
Visningar: 362
Storlek:  768.1 KBNamn:  20160618_195956_resized.jpg
Visningar: 396
Storlek:  473.8 KB

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #23
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    742
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Monterade min "inlet pipe" enligt inlägget ovan på Golf 7 R idag. Nog är kröken större an original.
    Tydligare bypass valve suckar när man växlar.

    /Peter
    Ser bra ut!
    Märker du någon skillnad i respons ifrån motorn eller liknande?
    Mattias Henriksson
    Golf R -14, Volvo V90 T6 Recharge -24

  4. #24
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 258
    Jag har knappt kört med bilen, bara någon mil. Sonen var däremot ute med den och vi konstaterar att just responsen har nog ändrats till det bättre. När man varvar ut den fullt är det en liten skillnad.

    Fick i skruven lite snett så där gick en M6 gänga pga att hålet i fästörat på turbon sitter lite fel. Även skruven i OEM plast pipen var snett i dragen så den gängan var också paj. Som tur är har jag en sats typ "Heilicoil" ersättningsgängor, så jag fixade bägge "piporna" med ny M6 gänga. Filade upp hålet i fästörat på turbon och monterade det igen med rätt passning. Mao CTS delen var rätt men turbohålet lite fel. Den gängsatsen har jag haft nytta av !

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. AWE Insug vs CTS Insug
    Av Ghost RS i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 15:57
  2. Luftfilter g-lader?
    Av R.Grönberg i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-25, 12:48
  3. Luftfilter
    Av __tompa i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 22:36
  4. Luftfilter lådan???
    Av mr_mike i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 20:02
  5. Luftfilter
    Av BAndreas i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 06:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin