Resultat 681 till 700 av 1029
-
2014-08-23, 18:09 #681
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 2 239
256..?? hoppas väl att det är 280mm bakre..? =D
-
2014-08-23, 18:29 #682
- Reg.datum
- jul 2012
- Namn
- Farre
- Medlemsnr
- 5079
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 594
-
2014-08-24, 12:27 #683
- Reg.datum
- maj 2009
- Namn
- Erik Lundberg
- Ort
- falun
- Inlägg
- 16
Blev det någon andra bromsning på JRM?
-
2014-08-28, 19:14 #684
- Reg.datum
- jul 2012
- Namn
- Farre
- Medlemsnr
- 5079
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 594
-
2014-08-29, 09:27 #685
-
2014-08-29, 20:33 #686
- Reg.datum
- jul 2012
- Namn
- Farre
- Medlemsnr
- 5079
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 594
-
2014-09-04, 16:31 #687
- Reg.datum
- maj 2009
- Namn
- Erik Lundberg
- Ort
- falun
- Inlägg
- 16
-
2014-09-04, 17:07 #688
- Reg.datum
- jul 2012
- Namn
- Farre
- Medlemsnr
- 5079
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 594
Den är bänkad hos jrm
Men de kunde inte skriva ut pga skrivaren var paj så han mailade den istället därav annan format!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
2014-09-04, 17:12 #689
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Brum brum , Ser bra ut!
Vad ger den då i motorn omräknat?
-
2014-09-04, 18:26 #690
- Reg.datum
- jul 2012
- Namn
- Farre
- Medlemsnr
- 5079
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 594
Oil catchtank monterad och gömd!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
2014-09-19, 17:52 #691
- Reg.datum
- jul 2012
- Namn
- Farre
- Medlemsnr
- 5079
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 594
Golf Rallye "RALLYE 16v turbo"
Ny omklädd BBS ratt samt 6 växlad spak från focus st170
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
2014-09-19, 21:09 #692
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Fredrik Johnsson
- Medlemsnr
- 5059
- Ort
- Sollentuna
- Inlägg
- 1 052
Ojj den blev mycket snyggare än jag trodde!
Fredrik
-
2014-09-19, 21:12 #693
- Reg.datum
- jul 2012
- Namn
- Farre
- Medlemsnr
- 5079
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 594
Så klart !!
Jag monterar inte vad som helst på bilen!
Finns alltid baktanke med allt
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
2014-09-19, 22:44 #694
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Blev bra med ratten!
-
2014-10-26, 22:55 #695
- Reg.datum
- jul 2012
- Namn
- Farre
- Medlemsnr
- 5079
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 594
Funderar att sälja bilen så om det finns intresse så kom med bud!!
Tror inte att det finns mer påkostat eller finare rallye
I Sverige!
Inga skambud tack
Pm-a om det finns intresse!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
2014-10-27, 19:07 #696
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Så där ja, frågestund.
Vilket laddtryck o vilket bränsle används? Vad är det för turbo i maskinen. (det står säkert längre bak men frågar ändå)
Min turbokonverterade miata lämnade 340whp 323wnm på E85 o 1.08bars laddtryck 1.6 liters maskin m S200 turbo.
Kopplingsslir stoppade mer effekt just nu.
Jag är lite nyfiken på lite olika motorkoncept därav frågorna.
Min förra BMW M10 gav 423whp 540wnm E85 som exempel.
Den blev fin golfen bra jobbat
-
2014-10-27, 19:16 #697
- Reg.datum
- jul 2012
- Namn
- Farre
- Medlemsnr
- 5079
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 594
1,4 bar Max ladd / bensin 98 octan
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
2014-10-29, 12:31 #698
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 2 239
Gasekke: 283whp och 356nm vid ~1.25bar tryck där toppeffekten lämnas, uppmätt i dynapack.(~17% förlust, se sida 33 i tråden för bromspapper)
turbon som används är en Mitsubishi TD04HL-19T med billethjul i kompressorn, samt 7ans avgashus.
det skulle gå att bredda registret lite mer neråt ~5-700rpm, om man modifierar turbon ytterligare, men bilen är riktigt trevlig att köra som den är, och jag tror att farre är nöjd som den går.
tändkurvan är optimerad på 95-soppa, lagd 1 grad ifrån knackgränsen över hela registret, sedan används 98 soppa samt ~2grader uppstegad tändning utifrån det, vilket ger en god marginal då motorn är byggd för att köras hårt.
med E85 hade 8-10grader ytterligare tändning kunnat användas för att nå MBT, och då hade effekt/vrid ökat drastiskt, plus att den lilla avgasdelen hade orkat betydligt mer pga kallare avgaser.. man kan se på vridkurvan hur den dalar av pga stigande mottryck i dagsläget, och ville man enbart sikta på maxeffekt så bygger man enkelt bort det mottrycket, men nu siktade vi på fint register.
en S200 snigel på en 1.6 ger en väldigt spetsig karaktär.. alt högvarvande motor, om inte anti-lag eller annat trevligt används, men det är ju inga problem att mosa på toppeffekt med den stora turbon och avgasdelen, inte minst på E85 å med nå trevliga kammar.. dock vet ja inte om det blir så mjuk å fin gång i stadstrafiken..
-
2014-11-16, 18:53 #699
- Reg.datum
- jul 2012
- Namn
- Farre
- Medlemsnr
- 5079
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 594
Funderar kraftigt på att köpa coilovers från kw v2
men jävligt dyra är dem!
Är det någon som har erfarenhet utav dem???
-
2014-11-16, 19:00 #700
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Lars Höstner
- Ort
- Sthlm
- Inlägg
- 2 359
Jag hade koni's motsvarighet till KW och var sjukt nöjd med dom på min Corre.
Skickat från min dUmfån med Tapastalk
Liknande ämnen
-
Eftersnack - Lunda 17 April 2010 - Drivers Cup
Av SixPs i forum TräffarSvar: 15Senaste inlägg: 2010-04-27, 23:17 -
Golf 1 med porsche v8
Av 2.0 8v i forum VW-forumSvar: 5Senaste inlägg: 2009-01-21, 20:29 -
Vattenproblem med Golf Rallye!
Av Rafari i forum VW-forumSvar: 8Senaste inlägg: 2009-01-21, 14:01 -
Borttagna sidolister mk2, vad sägs om detta?
Av JettaGTS i forum VW-forumSvar: 13Senaste inlägg: 2007-11-06, 22:06