Resultat 21 till 40 av 77
Ämne: Gubb-golf Mk1 1984
-
2013-12-18, 20:55 #21
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jimmie Trywall
- Medlemsnr
- 4358
- Ort
- Tenhult
- Inlägg
- 982
Tack tack. Låter rätt gött faktiskt. 2tum å en dämpare. Trodde det skulle låta mer inne i bilen men det går relativt tyst ändå.
Även idag blev det lite snabbskruvande.
Bytte stift, kondensator och brytare, men ingen skillnad på gången. Snarare slöare på gasrespons. Kollade kaminställningen, då det tydligen bytts rem i höstas. Tänkte att säkert står mellanaxeln fel, givetvis stod den 1 kugg fel. Detta rättas till. Bättre gasrespons.
Men motorn får rycket jäklar iaf, ingen skillnad från innan.
1ans vxl vid ca 5500rpm
2ans vxl vid ca 4000rpm
3ans vxl vid ca 3500rpm
4ans och 5ans vxl börjar den skutta och dö vid 3-3500 rpm.
Ska även klämma fast en ny spole. Sen vet i fasen vad jag ska göra. Kan inget om gamla förgasare, då jag aldrig rört dessa.....
Även på vxl-länkaget påbörjades bussningsbyte. Blev stor skillnad på bara 3 bussningar och ett stag, bara resten kvar.Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat
-
2013-12-20, 17:09 #22
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jimmie Trywall
- Medlemsnr
- 4358
- Ort
- Tenhult
- Inlägg
- 982
spolade av bilen lite snabbt idag med högtryckstvätt, haha jävla pajas som haft den innan,
de hade en bra mekaniker som fixade det mesta av den kosmetiska biten.
men om man säger såhär, stöten fram är lagad med silvertejp och eltejp, för att sedan lacka det i svart färg
backspegeln hö är tejpad med silvertejp, och gissa vad, lackad med svart färg....
kamremmen var bytt, men stod 1 kugg fel på mellanaxeln...
bucklorna på högersidan är riktade fläckvis med vad det ser ut som en polygrip och sedan bara överlackat med röd färg.....
Duktig mekaniker som varit i farten med andra ord..NOT!!!Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat
-
2013-12-20, 18:04 #23
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
-
2013-12-24, 14:07 #24
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jimmie Trywall
- Medlemsnr
- 4358
- Ort
- Tenhult
- Inlägg
- 982
Kollade lite på ebay, om jag kan min engelska rätt så är detta alltså en bränsletrycksregulator??
Om så är fallet. Går det sätta en annan typ av eftermarknadsregulator?
Och ersätta med en sån här till exempel??
Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat
-
2013-12-24, 14:30 #25
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Burken reglerar INTE bränsletrycket , dvs det ör inte en BTR.
Den fungerar bara som bränslereservoar, när flottören i gasaren stänger så går överflödigt bränsle från burken ut i retur.
Skrivet på forumspringaren.
-
2013-12-24, 14:34 #26
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Jag hade nog kallat det flödes regulator istället , fast det egentligen inte är det.
Men den reglerar på sätt och vis flöde mellan gasare och retur.
-
2013-12-24, 16:14 #27
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jimmie Trywall
- Medlemsnr
- 4358
- Ort
- Tenhult
- Inlägg
- 982
Ska den vara strypt på retursidan?
Har denna med att göra att gasen hänger kvar lite pch rusar upp lite vid frikoppling vid gaspådrag?
Har ju skälv aldrig rört bränslesystemet på en sån här bil.
Kollade även upp vilken typ av bränslelednibg som kommer ifrån tanken å det är en "tygbeklädd" historia
Måste tanken ner eller kommer jag åt från baksätet för att byta?Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat
-
2013-12-24, 21:28 #28
Vissa hade ett plast kors istället för den burken.. Så då var där olika storlek på hålen.. så det funka som burken. så när flottören stängd så gick det tillbaka till tanken... . om du behöver en sån burka annars så är min till salu för ska slänga ut allt
-
2013-12-24, 21:34 #29sgt_nelsonGäst
-
2014-01-09, 20:16 #30
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jimmie Trywall
- Medlemsnr
- 4358
- Ort
- Tenhult
- Inlägg
- 982
Idag landade det en liten regulator!
Här hör jag hur det ligger en kula i som stryper flödet avsevärt när jag blåser i anslutningen från såspumpen. Måtte detta nu vara felet.
Tack Jerry för en smidig affär!!👍
Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat
-
2014-01-18, 00:02 #31
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jimmie Trywall
- Medlemsnr
- 4358
- Ort
- Tenhult
- Inlägg
- 982
Tyvärr ser inte den nya regulatorn ut som den befintliga...
Prövade att plugga returen för att få en egen uppfattning.
Bilen går väldigt bra på detta vis, men fruktansvärt svårstartad.
Får återställa problemet senare.
Skulle rycka lite i mittre spaken, resulterade i en smäll å den högra vajern ligger nu inne i bilen....
Bara å byta så jag kan fortsätta åka på breddenGubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat
-
2014-01-19, 16:51 #32
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jimmie Trywall
- Medlemsnr
- 4358
- Ort
- Tenhult
- Inlägg
- 982
Monterade den nya iaf. Sitter inte så jättebra men bilen startade oförskämt lätt trots -7,-8 grader.
Nu återstår att se ifall bilen slutar skutta...Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat
-
2014-01-20, 16:40 #33
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jimmie Trywall
- Medlemsnr
- 4358
- Ort
- Tenhult
- Inlägg
- 982
Fortfarande lite damp, och vill dö.
Men det har även kommit ett litet tjutande som följer varvtalet.
Låter som att det kommer ifrån den lilla klockan som sitter på slangen mellan insug och bromsservo...
Kan inte någon bara säga;
Detta är felet och du måste byta detta....Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat
-
2014-01-20, 17:34 #34
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Den lilla klockan är det backventilen du menar?
Som håller vaccum kvar så man har lite bromsar?
Kan det vara så att den läcker?
-
2014-01-20, 17:36 #35
-
2014-01-20, 17:48 #36
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Den får INTE under några som helst omständigheter läka.
Det ska vara absolut tätt av 2 anledningar.
1 : Du tappar broms servoverkan.
2 : Bilen drar tjuvluft och går dåligt , stannar på tomgång & framförallt när du trampar på bromsen.
Brukar sitta "piggar" på denna ventil där man hämtar undertryck till olika funktioner.
Ibland går dessa piggar av / spricker i "foten" med åren och börjar läcka.
Är inge funktion ansluten till piggen kan man plugga den med lämplig plåtskruv insmetad med lite lim.
-
2014-01-20, 17:50 #37
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jimmie Trywall
- Medlemsnr
- 4358
- Ort
- Tenhult
- Inlägg
- 982
Bromsarna tar som de ska och på tomgång går bilen oförskämt bra och den dör heller inte vid inbromsning.
Kollade lite närmare, det finns 2 anslutningar vanligtvis men den ena var avbruten och toktätad med någon typ av flytpackning...
Undra sa flundra om den slangen med ventil går att köpa ny?Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat
-
2014-01-20, 17:56 #38
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Undra sa flundra om den slangen med ventil går att köpa ny?
MEN det brukar vara snordyr.
-
2014-01-20, 21:19 #39
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jimmie Trywall
- Medlemsnr
- 4358
- Ort
- Tenhult
- Inlägg
- 982
Har tänkt extra noga på det ni skrev om den gick sämre med mindre sås i tanken. Och jag upplever att den bludrar lättare och mer efter halv tank.
För det är just bludrandet som stör men även att gasjävlen hänger kvar så länge och ökar lite mellan växlingarna!!!!Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat
-
2014-01-20, 21:29 #40
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Jag tycker det kan låta som du har problem med förgasaren eller något i blandningsförhållandet?
Men det har jag inget annat belägg för än det du skrev ovan.
Förgasare kan jub bete sig på det sättet då ibland?
Min 1,6L Jetta gasare hänger ofta kvar på varv ett tag.
Men det behöver inte vara så fel heller då den ju flödar en stund efter du släppt gasen.
Liknande ämnen
-
1984 MK1 GTI Special drar olja, svårstartad.
Av Bruuus i forum VW-forumSvar: 3Senaste inlägg: 2011-10-09, 15:07 -
Åtrdargnings moment Passat 1,8 -1984??
Av jetstar i forum VW-forumSvar: 8Senaste inlägg: 2011-05-23, 22:23 -
trimma vw passat 1,8 1984
Av jetstar i forum VW-forumSvar: 0Senaste inlägg: 2011-03-29, 22:09 -
Motorproblem GTI 8v 1984 (mk1)
Av jockebostrom i forum VW-forumSvar: 19Senaste inlägg: 2008-08-25, 20:39