Sidan 26 av 31 FörstaFörsta ... 1623242526272829 ... SistaSista
Resultat 501 till 520 av 613
  1. #501

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Får väl förtydliga mig ang förbrukning inte 0,8 blankt utan nog i snittet som Mr Big nämner, fast det är svårt att inte gasa lite extra såklart. Men jämn landsvägsfart lätt under 0,9 och ner mot 0,82 under långkörning i jämn fart.
    Mvh Erik

  2. #502

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Jag har också en R men jag får aldrig ner min förbrukning till 0,8. Iofs kör jag som en biltjuv men jag har försökt och lägsta jag kommit ner till är 0.87 och då var det landsväg största delen. Normalt är 0.97 - 1.1 beroende på underlag.

    Finns det någon mer ägare till Golf R här?
    Vore kul med ett R möte! :-)

    BTW, GTI30EDITION du har PM.
    Här finns en till ägare! Snittar 9,9 l/100 km. Har kört på 6,8 på en 17 mil lång landsvägssträcka en gång med det berömda ägget..

    Provade att mäta min bil med gtech PRO i höstas och den hävdade 13,7-13,8 på kvartmilen. Bilen är orörd.

  3. #503

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Olsson
    Medlemsnr
    5313
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Jag har också en R men jag får aldrig ner min förbrukning till 0,8. Iofs kör jag som en biltjuv men jag har försökt och lägsta jag kommit ner till är 0.87 och då var det landsväg största delen. Normalt är 0.97 - 1.1 beroende på underlag.

    Finns det någon mer ägare till Golf R här?
    Vore kul med ett R möte! :-)

    BTW, GTI30EDITION du har PM.
    Min R med manuell låda låg på 0,82 org efter chippning ca 310hk ligger jag på 0,79 samma sträcka men under det har jag svårt att komma ligger på typ 105km/h på 90 väg då det är stor felvisning på golf 6 mätarhus ca 8km/h mot navigator. 110 väg ligger på 120 drar ca 0,85. Blandad körning färddator sen jag köpte bilen ca 300mil 0,94l/mil 50/50 stad /landsväg!!! Ren stadskörning ca 1,2 använder alltid motorvärmare minst 1 timme före avresa.
    Pärlan är tillsalu har beställt en Corvette Grand Sport som kommer hem i slutet av mars så då blir det lite större bensin räkningar!
    MVH Mike

  4. #504

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Min är också orörd men känner suget att göra något. Har inte bestämt mig om jag ska trimma eller byta bil.
    Golf R är fantastisk och den känns som inkörsporten till tyngre grejjer. Man får suget efter mer.... :-)

    Erik du har väl uppgraderat bromsarna? Vad har du och är du nöjd?

  5. #505

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Min är också orörd men känner suget att göra något. Har inte bestämt mig om jag ska trimma eller byta bil.
    Golf R är fantastisk och den känns som inkörsporten till tyngre grejjer. Man får suget efter mer.... :-)

    Erik du har väl uppgraderat bromsarna? Vad har du och är du nöjd?
    Jepp stämmer bra uppdaterat lite här och var faktiskt , mina bromsar är ett "prototypkit" från LOBA motorsport där iden var att åka med original grejor (fast av div olika bilmärkesdelar)för att slippa komplicerade eftermarknads grejor där reservdelar kanske har väntetid och det är jobbigt att ligga på ett eget lager för att slippa risken att bli stående mitt i säsong.
    Något som gäller hela bygget mitt, Bra produkter, noga uträknade delar mappning allt möjligt småpill inte maxa något utan så mkt som möjligt på ett driftsäkert sätt.

    Men bromsarna bromsar överjävligt bra , utan någon fadingtendens eller så men det finns en del saker jag inte är nöjd med så de kommer att returneras till loba med lite förslag på förbättringar och jag kommer att åka med grejor från PEAN
    i år.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  6. #506

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg

    Men bromsarna bromsar överjävligt bra , utan någon fadingtendens eller så men det finns en del saker jag inte är nöjd med så de kommer att returneras till loba med lite förslag på förbättringar och jag kommer att åka med grejor från PEAN
    i år.

    Detta ser ut som samma kit som jag har köpt från Pean för ett par år sedan. Jag var INTE missnöjd med dom

  7. #507

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 242
    kan rekkomendera ecstuning.com va gäller bromsar..
    det är ju ganska typiskt amerikanerna att ta originalgrejer, måla om dom och marknadsföra under eget namn, då det kan tyckas att dom har svårigheter att tänka själv och väldigt lätt för att följa andra.. lite kina-varning har det blivit.. men dessa är iaf ärliga med varifrån prylarna härstammar =)

    ecs-kitten finns iaf i många fina steg till golfarna och använder ofta äkta porsche-prylar, i kombination med HAWK-belägg som är smått fantastiska, rätt val av bromsvätska, bromsslangar, rätt materialval till adapters, bultar mm.. mycket trevliga bolt-on grejer till mer eller mindre oslagbara priser.. liknande bromskit i sverige kostar 10-40.000kr mer och är betydligt mindre genomtänkta.. värt att kolla på iaf.

  8. #508

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Kitet på bilden är inte från pean utan var tänkt som ett "budget" bromskit med originalbitar med bra egenskaper men 1+1 blir inte alltid 2 helt enkelt
    Det här grejorna är äkta märkesvara allt igenom, men någonstans i konceptet blir det lite fel av vissa anledningar. Jag visar inte alla delar på bild som ingår i lösningen pga div saker som ni får acceptera att jag inte visar helt enkelt.
    Är som synes porsche 996 turbo ok, skivorna är orginal mercedes ingår div cnc frästa kringutrustning för att få det att passa på bil.
    Nu pean prylar inte billigt men bra och väl utprovade grejor blir det ,postar bild vid tillfälle.
    Mvh Erik

  9. #509

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Porschebromsar verkar vara vanligt på R sen passar TTRS bromsar rakt av som är 370mm om jag minns rätt.
    Jag har dock 18" då jag tycker 19" är alldeles för stötigt. Testade även med DCC. Så alla BBK passar inte men 370mm borde funka?

  10. #510

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    362mm var visst TTRS.

  11. #511

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    362mm var visst TTRS.
    Ttrs passar ja funkar nja, har sett folk som testat ttrs grejor men det är aningen för stor volym på "bromsarea" för att org huvudbromscylinder ska klara av att hålla trycket uppe vid banåka med hög fart o belastning dessutom blir det svårt med fälgar med Rs oken Porsche som jag har ännu värre för fälgar pga okens form dock räcker org huvudbromscylinder till att åka Porsche ok.

    Storleken på fälg är av mindre betydelse 18-19" utan ekrarnas form och et är viktigare , åker själv på team dynamics 1.2 race 18" + spacer för att klara oken och skärmkanter med minsta möjliga marginal.

    Finns bra kit de som sn00k nämner tex själv blir det stoptech 355mm BBK med lite olika belägg beroende på vad som ska köras.
    Sparar över 4kg/hjul mot org grejor = bra

  12. #512

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jag har / hade dcc på min bil som tillbehörs chassi men det ligger numera i en låda i garaget .
    Nu har jag ett Nürnburgring HR chassi tänkt för Audi S3 på min = hårt men bra inte så stötigt som man kan tro och mkt trevligare än org DCC i sportläget däremot saknar jag komfortläget från dcc till vardagsåka det var mkt behagligt tycker jag.

    Lite synd att det inte går att ställa både i höjd och hårdhet men jag ibland får man offra sig lite är inte optimalt på stripp då hårdheten gör att den slår loss hjulen lite för lätt så den rätta chassi reaktionen hämmas en del.
    Tror mkt på min haldex mod för att få iväg den med mindre spinn (launch control 4200 rpm startvarv 2+ bar på racemapp)kräver lite grepp

  13. #513

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Livar upp den här tråden igen.

    När är det dags för björkvik? Har någon ett datum?

    Gasekke kommer du? Vore kul om fler R kommer också. Man ser sällan dessa bilar.

  14. #514

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Skickade på sommardäcken i helgen. Vilken skillnad! Nu visar sig en annan sida av bilen..

  15. #515

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Livar upp den här tråden igen.

    När är det dags för björkvik? Har någon ett datum?

    Gasekke kommer du? Vore kul om fler R kommer också. Man ser sällan dessa bilar.
    Inte för mig nu, deltar för stunden i pallbocks SM pga en mindre incident...

    Så nu hoppas jag bara att det kommer lite nya grejor snart då tiden flyger iväg för mig och to do listan som alltid verkar växa i början på säsong.
    Just nu strular det lite.. Målet är BR 2013 så får vi se sedan.
    Tack för intresset /7 Erik

  16. #516

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Inte för mig nu, deltar för stunden i pallbocks SM pga en mindre incident...

    Så nu hoppas jag bara att det kommer lite nya grejor snart då tiden flyger iväg för mig och to do listan som alltid verkar växa i början på säsong.
    Just nu strular det lite.. Målet är BR 2013 så får vi se sedan.
    Tack för intresset /7 Erik
    Vad har hänt?

  17. #517

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Är mest slitage grej i combination med allmän tidsbrist.
    Vad som har gått sönder är camfollower alt soppapump men det är inga konstigheter alls med tanke på att de suttit med i 4000 mil sedan nästan starten på uppdateringarna.
    Att soppapumpen hängt med så bra är mer fantastiskt då jag åkt med en autotechpump från steg 2 kitet och den har nog levt på övertid ett tag .

    Nu blir det en LOBA "värstingpump" för tfsi och ny camfollower , haken är att pumpen jag beställt var tillfälligt slutsåld och camfollower restas från VAG .

    Trodde det var värre ställt men med hjälp av lillen och Johan L som fixade fram en boschdator på påskhelgen och Mattias på Stertman telefonsupportade på påskafton så hittades felet, som sagt no big deal utan mest väntetid.

    Annars ska det bytas bromsar fram (har haft liggades lääänge) men inte orkat ta tag i något just nu, lite pyssel med nytt CAI och lite kosmetiskt pill står på att göra. Särås var snäll och gav mig lite bra att ha grejor (Tack)

    Annars är största boven energi då jag har sjukt mkt att göra runt om kring mig nu och en hel del varningsklockor för utbränningssymptom tjuter för fullt så har jag sjukt jobbigt att slutföra någonting alls.

    Satt i garaget i går 4timmar och det enda som blev gjort var att byta en bromsslang (som inte ens jag gjorde utan lillen) Sedan upptäckte han att en viss palthjärna slängt bort skruvarna till okhållarna och låsskruv till skivor så då åkte jag hem..

    Jobbigt när min bil inte bygger sig själv och "mina killar" håller hus i Nynäshamn annars hade jag ställt bilen där och fått det gjort såklart men 90+ mil bort. Köpt en egen VCDS så ev strul kan lösas via telefonsupport och goda vänner.

    Så det ska nog lösa sig ,men enda målet nu är att få ihop "skrotet" till BR och tänkte att ligga bra att jag skriver som det är så eventuella konspirations myter slipper blossa upp som det ibland kan hända och jag fixar inte att gå i försvarsställning hela tiden.
    Så BR då får vi se.
    Over and Out Erik

  18. #518

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Du har tur om det är pumpen är det CF får du tyvärr öppna motorn renovera toppen alt byta motor (kan bli riktigt dyrt), CF ska kollas eller bytas vart 1000 mil om bilen är trimmad,

  19. #519

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Det där lät inge kul alls. Hoppas det löser sig fort och utan större problem för dig!

    Det du berättar får mig att trimma försiktigt, bara köra mjukvara + ev. insug och avgas men sen räcker det nog.

  20. #520

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 242
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Du har tur om det är pumpen är det CF får du tyvärr öppna motorn renovera toppen alt byta motor (kan bli riktigt dyrt), CF ska kollas eller bytas vart 1000 mil om bilen är trimmad,
    måste vara tämligen enkelt att fabricera en sådan som håller typ bilens livslängd, jämfört med nå original som skall hålla på å bytas var 1000e mil.. vet att många i staterna byter denna till en rull-baserad mojäng som är "service free"..
    finns det intresse så kan det ju vara värt att titta närmare på.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin