Resultat 501 till 520 av 613
-
2013-02-14, 07:18 #501
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
Får väl förtydliga mig ang förbrukning inte 0,8 blankt utan nog i snittet som Mr Big nämner, fast det är svårt att inte gasa lite extra såklart. Men jämn landsvägsfart lätt under 0,9 och ner mot 0,82 under långkörning i jämn fart.
Mvh Erik
-
2013-02-14, 07:45 #502
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
-
2013-02-14, 08:04 #503
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Olsson
- Medlemsnr
- 5313
Min R med manuell låda låg på 0,82 org efter chippning ca 310hk ligger jag på 0,79 samma sträcka men under det har jag svårt att komma ligger på typ 105km/h på 90 väg då det är stor felvisning på golf 6 mätarhus ca 8km/h mot navigator. 110 väg ligger på 120 drar ca 0,85. Blandad körning färddator sen jag köpte bilen ca 300mil 0,94l/mil 50/50 stad /landsväg!!! Ren stadskörning ca 1,2 använder alltid motorvärmare minst 1 timme före avresa.
Pärlan är tillsalu har beställt en Corvette Grand Sport som kommer hem i slutet av mars så då blir det lite större bensin räkningar!
MVH Mike
-
2013-02-14, 08:11 #504
- Reg.datum
- okt 2011
- Namn
- Ronnie W
Min är också orörd men känner suget att göra något. Har inte bestämt mig om jag ska trimma eller byta bil.
Golf R är fantastisk och den känns som inkörsporten till tyngre grejjer. Man får suget efter mer.... :-)
Erik du har väl uppgraderat bromsarna? Vad har du och är du nöjd?
-
2013-02-14, 12:32 #505
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
Jepp stämmer bra uppdaterat lite här och var faktiskt
, mina bromsar är ett "prototypkit" från LOBA motorsport där iden var att åka med original grejor (fast av div olika bilmärkesdelar)för att slippa komplicerade eftermarknads grejor där reservdelar kanske har väntetid och det är jobbigt att ligga på ett eget lager för att slippa risken att bli stående mitt i säsong.
Något som gäller hela bygget mitt, Bra produkter, noga uträknade delar mappning allt möjligt småpill inte maxa något utan så mkt som möjligt på ett driftsäkert sätt.
Men bromsarna bromsar överjävligt bra , utan någon fadingtendens eller så men det finns en del saker jag inte är nöjd med så de kommer att returneras till loba med lite förslag på förbättringar och jag kommer att åka med grejor från PEAN
i år.
-
2013-02-14, 12:50 #506
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Andreas Ekhagen
-
2013-02-14, 13:48 #507
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
kan rekkomendera ecstuning.com va gäller bromsar..
det är ju ganska typiskt amerikanerna att ta originalgrejer, måla om dom och marknadsföra under eget namn, då det kan tyckas att dom har svårigheter att tänka själv och väldigt lätt för att följa andra.. lite kina-varning har det blivit.. men dessa är iaf ärliga med varifrån prylarna härstammar =)
ecs-kitten finns iaf i många fina steg till golfarna och använder ofta äkta porsche-prylar, i kombination med HAWK-belägg som är smått fantastiska, rätt val av bromsvätska, bromsslangar, rätt materialval till adapters, bultar mm.. mycket trevliga bolt-on grejer till mer eller mindre oslagbara priser.. liknande bromskit i sverige kostar 10-40.000kr mer och är betydligt mindre genomtänkta.. värt att kolla på iaf.
-
2013-02-14, 14:30 #508
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
Kitet på bilden är inte från pean utan var tänkt som ett "budget" bromskit med originalbitar med bra egenskaper men 1+1 blir inte alltid 2 helt enkelt
Det här grejorna är äkta märkesvara allt igenom, men någonstans i konceptet blir det lite fel av vissa anledningar. Jag visar inte alla delar på bild som ingår i lösningen pga div saker som ni får acceptera att jag inte visar helt enkelt.
Är som synes porsche 996 turbo ok, skivorna är orginal mercedes ingår div cnc frästa kringutrustning för att få det att passa på bil.
Nu pean prylar inte billigt men bra och väl utprovade grejor blir det ,postar bild vid tillfälle.
Mvh Erik
-
2013-02-14, 15:03 #509
- Reg.datum
- okt 2011
- Namn
- Ronnie W
Porschebromsar verkar vara vanligt på R sen passar TTRS bromsar rakt av som är 370mm om jag minns rätt.
Jag har dock 18" då jag tycker 19" är alldeles för stötigt. Testade även med DCC. Så alla BBK passar inte men 370mm borde funka?
-
2013-02-14, 15:07 #510
- Reg.datum
- okt 2011
- Namn
- Ronnie W
362mm var visst TTRS.
-
2013-02-14, 16:26 #511
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
Ttrs passar ja funkar nja, har sett folk som testat ttrs grejor men det är aningen för stor volym på "bromsarea" för att org huvudbromscylinder ska klara av att hålla trycket uppe vid banåka med hög fart o belastning dessutom blir det svårt med fälgar med Rs oken Porsche som jag har ännu värre för fälgar pga okens form dock räcker org huvudbromscylinder till att åka Porsche ok.
Storleken på fälg är av mindre betydelse 18-19" utan ekrarnas form och et är viktigare , åker själv på team dynamics 1.2 race 18" + spacer för att klara oken och skärmkanter med minsta möjliga marginal.
Finns bra kit de som sn00k nämner tex själv blir det stoptech 355mm BBK med lite olika belägg beroende på vad som ska köras.
Sparar över 4kg/hjul mot org grejor = bra
-
2013-02-14, 17:16 #512
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
Jag har / hade dcc på min bil som tillbehörs chassi men det ligger numera i en låda i garaget
.
Nu har jag ett Nürnburgring HR chassi tänkt för Audi S3 på min = hårt men bra inte så stötigt som man kan tro och mkt trevligare än org DCC i sportläget däremot saknar jag komfortläget från dcc till vardagsåka det var mkt behagligt tycker jag.
Lite synd att det inte går att ställa både i höjd och hårdhet men jag ibland får man offra sig lite är inte optimalt på stripp då hårdheten gör att den slår loss hjulen lite för lätt så den rätta chassi reaktionen hämmas en del.
Tror mkt på min haldex mod för att få iväg den med mindre spinn (launch control 4200 rpm startvarv 2+ bar på racemapp)kräver lite grepp
-
2013-04-10, 14:34 #513
- Reg.datum
- okt 2011
- Namn
- Ronnie W
Livar upp den här tråden igen.
När är det dags för björkvik? Har någon ett datum?
Gasekke kommer du? Vore kul om fler R kommer också. Man ser sällan dessa bilar.
-
2013-04-10, 16:24 #514
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
Skickade på sommardäcken i helgen. Vilken skillnad! Nu visar sig en annan sida av bilen..
-
2013-04-11, 08:17 #515
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
Inte för mig nu, deltar för stunden i pallbocks SM pga en mindre incident...
Så nu hoppas jag bara att det kommer lite nya grejor snart då tiden flyger iväg för mig och to do listan som alltid verkar växa i början på säsong.
Just nu strular det lite.. Målet är BR 2013 så får vi se sedan.
Tack för intresset /7 Erik
-
2013-04-11, 09:43 #516
- Reg.datum
- okt 2011
- Namn
- Ronnie W
-
2013-04-11, 12:31 #517
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
Är mest slitage grej i combination med allmän tidsbrist.
Vad som har gått sönder är camfollower alt soppapump men det är inga konstigheter alls med tanke på att de suttit med i 4000 mil sedan nästan starten på uppdateringarna.
Att soppapumpen hängt med så bra är mer fantastiskt då jag åkt med en autotechpump från steg 2 kitet och den har nog levt på övertid ett tag.
Nu blir det en LOBA "värstingpump" för tfsi och ny camfollower , haken är att pumpen jag beställt var tillfälligt slutsåld och camfollower restas från VAG.
Trodde det var värre ställt men med hjälp av lillen och Johan L som fixade fram en boschdator på påskhelgen och Mattias på Stertman telefonsupportade på påskaftonså hittades felet, som sagt no big deal utan mest väntetid.
Annars ska det bytas bromsar fram (har haft liggades lääänge) men inte orkat ta tag i något just nu, lite pyssel med nytt CAI och lite kosmetiskt pill står på att göra. Särås var snäll och gav mig lite bra att ha grejor (Tack)
Annars är största boven energi då jag har sjukt mkt att göra runt om kring mig nu och en hel del varningsklockor för utbränningssymptom tjuter för fullt så har jag sjukt jobbigt att slutföra någonting alls.
Satt i garaget i går 4timmar och det enda som blev gjort var att byta en bromsslang (som inte ens jag gjorde utan lillen) Sedan upptäckte han att en viss palthjärna slängt bort skruvarna till okhållarna och låsskruv till skivorså då åkte jag hem..
Jobbigt när min bil inte bygger sig själv och "mina killar" håller hus i Nynäshamn annars hade jag ställt bilen där och fått det gjort såklart men 90+ mil bort. Köpt en egen VCDS så ev strul kan lösas via telefonsupport och goda vänner.
Så det ska nog lösa sig ,men enda målet nu är att få ihop "skrotet" till BR och tänkte att ligga bra att jag skriver som det är så eventuella konspirations myter slipper blossa upp som det ibland kan hända och jag fixar inte att gå i försvarsställning hela tiden.
Så BR då får vi se.
Over and Out Erik
-
2013-04-11, 13:36 #518
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
Du har tur om det är pumpen är det CF får du tyvärr öppna motorn renovera toppen alt byta motor (kan bli riktigt dyrt), CF ska kollas eller bytas vart 1000 mil om bilen är trimmad,
-
2013-04-11, 14:32 #519
- Reg.datum
- okt 2011
- Namn
- Ronnie W
Det där lät inge kul alls. Hoppas det löser sig fort och utan större problem för dig!
Det du berättar får mig att trimma försiktigt, bara köra mjukvara + ev. insug och avgas men sen räcker det nog.
-
2013-04-11, 15:03 #520
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
måste vara tämligen enkelt att fabricera en sådan som håller typ bilens livslängd, jämfört med nå original som skall hålla på å bytas var 1000e mil.. vet att många i staterna byter denna till en rull-baserad mojäng som är "service free"..
finns det intresse så kan det ju vara värt att titta närmare på.