Resultat 481 till 500 av 613
-
2013-02-13, 16:10 #481
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
Problemet för mig med att åka till Björkvik skulle inte ha något som helst att Jag skulle bli missnöjd med prestanda då det inte varit ett prioriterat mål.
Tycker faktiskt att på ett kilometerlångt rattlåsevent där vilket pulver som helst med rätt fordon, nog stor plånbok och lagom liten hjärna kan sätta pjäxan i pannrummet och åka rakt fram låter lite trist.
Den personliga utmaningen där är ju mest att peta i lämpligt antal växlar om man inte har automat/dsg/el variomaticlåda som en gammal Daf.
Det där med att det inte skulle gå tillräckligt fort för att Du Personligen skulle bli Nöjd är väl snarare ett problem för Dig?
Jag tror att förmodligen skulle Du bli mest nöjd om de inte går fort.
Eller som Du ville att din bil skulle ha gått enligt dina ev önskemål, löften eller vad tusan som helst när Du åkte din golf.
Det roligaste med det här är faktiskt att en av de största anledningarna att jag valde Stertman var Din Golf då den stekte så många dyrare bilar. Det var på den tiden när det skrevs på zatzy om era supergolfar så tack så mycket för hjälpen
Det var helt andra tongångar då över hur fantastiskt allt var, sedan hände uppenbarligen något och vad det är ger jag fullkomligt *** i och tycker att det är djupt tråkigt att det blev så för er då det alltid är dyrt , svårt och ett enormt slöseri med pengar att få ett misslyckande.
Jag tror också att folk i allmänhet skiter i vilken turbo jag kör med , men många tycker nog kanske att Min bil leverat riktigt hyfsat där den körts hitills, tex Gullabo välrenommerad ex proffsrallyförare och kör många superbilar m.m på daglig basis , den var med K04 snabbaste officiella R golf i Europa i nästan ett helt år opartiskt bedömt men lik förb****T så är den inte snabb före man kört på ett flygfält?
Än en gång nämner jag att: Det har det ALDRIG lämnats några effektsiffror på min bil, kommer inte att spekulera i det andra har ju fullt upp med det , det har ALDRIG lovats något om hur fort den ska gå oavsett eventtyp så kanske tuners lär sig att inte lova något som det kan vara svårt att hålla , för tänk om , den kund som köpt en produkt ifrån sin tuner kanske börjar pilla på grejor själv , dribblar med soppa , filter insug mm för att något forumgeni säger att alla andra grejor är mkt bättre än det du använder och Jag som kund ändrar och bilen går sämre eller rent av sönder trots att ev tuners säger att här går gränsen , "if its not broken dont fix it.."
Vad händer då? Vems är felet? och vad är hela storyn bakom ev händelser och vilken version är rätt?
Så om jag tar en logg med RL på ett platt flygfält-flygraka här i norland och postar så skulle ändå inte det räknas antar jag då Björkviks asfalt verkar vara någon form av helig plats där de enda tider som gills körs?
Suck tillbaka till sandlådan alltså.
Mvh Erik
-
2013-02-13, 16:13 #482
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
..eller så är det bara vänta till våren/sommaren å se när han åker sin första höga 11:a på strippen, den relativt låga effekten till trots? slutfarten finns ju där, greppet med under bättre förhållanden =)
-
2013-02-13, 16:17 #483
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
Ingen skit från mig iaf förstår att frågan ställs, sommar 2013 kommer jag att köra och postar tider med officiell tidtagning så fort det finns möjlighet. Då blir det inga möjligheter till spekulation ska finnas bara rent mjöl i påsen med fast tidtagning under då rådande förhållanden,
jag har egna tider med både RL och Gtech pro men för att slippa spekulationer så har jag valt att inte posta några överhuvudtaget då det bara viftas bort av tvivlare som olika typer av felaktigheter när /var/hur de skulle ha tagits alltså bara opartiska bedömningar. Många gissar bara jag vet ungefär hur den gårkul att den berör
Mvh Erik
-
2013-02-13, 16:36 #484GTI30EDITIONGäst
Spydiga svar som alltid, ja, ja.
Vi är 3st bil intresserade killar som råkat ut för tråkigheter med din tuner, och jag hoppas inte att du kommer dit, i all välmening alltså.
Som sagt. Om jag varit fel ute med summan du lagt på din bil, ber jag om ursäkt. Det är sådant jag fått berättat för mig från dom som känner dig bättre än jag gör. Vill du inte komma till Björkvik och dra mot oss "Kan sätta pjäxan i pannrummet" killar så är det ju helt och hållet upp till dig.
Dra gärna en repa med en RaceLogic Performance eller driftbox och maila över den så man får kika på hur din bil presterar. En flygraka är ju perfekt och se även till att utetempen inte är för låg heller. Jag fick rätt drastiskt bättre siffror på min RS när det blev kallare utetemp.
Och vi vet både Anri och jag att vi lyfte upp din tuner väldigt mkt med den reklam vi gjorde. Bortkastat tycker vi nu i efterhand, men man lär sig så länge man lever.
Mvh Piff i sandlådan.
-
2013-02-13, 16:37 #485
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
Varför inte lägga ut RL tiderna här och skicka loggarna till Aeroplus, då får du reda på det mesta bla effekt hur bilen beter sig osv
kan va intressant.
-
2013-02-13, 17:03 #486
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
-
2013-02-13, 17:04 #487
- Reg.datum
- okt 2011
- Namn
- Ronnie W
-
2013-02-13, 17:06 #488
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
Jag menar inte på något sätt vara spydig eller dryg på något sätt alls mot någon överhuvudtaget utan försöker vara så saklig som möjligt men gärna med en lätt ironisk underton på det ofta blir lite fakta förvanskning.
Den person som du hänvisar till låt oss kalla honom Herr S,. känner inte mig speciellt mkt eller väl då jag bara pratat med honom i telefon och på mail då vi hade samma typ av grundproblem bla en eftermarknadskoppling från SSP preformance där det inte alls gick som det var tänkt på något sätt men fakta runt om kring varför den inte funkar är ganska komplex då det i grunden handlade om att den produkten i sig och SSP (jag har fortfarande inte fått tillbaka pengarna från US men Sterman betalade tillbaka de pengarna till mig då det var en produkt de trodde på och rekommenderade dvs tog ett ansvar större än många andra kanske skulle ha gjort). och det blev en hel del tjafs runt om det sedan
.
Herr S var till hjälp för mig att reda ut lite saker mkt tacksam för det och jag och S valde olika vägar ur problemet helt enkelt , vet inte varför det blev så men trist för folk som inte upplever att de får det som de förväntar sig till utsatt tid tex.
Jag har ju bevisligen fått en bra lösning efter som min bil är "klar" och går riktigt bra I övrigt är det en historia som inte har med saken här att göra.
Ang flyfältsevent tycker jag att det är en ypperlig form att mäta effekt på helt klart och mkt avslöjande på hur pass mkt mos som finns.
Min bil är byggd för att gå fort på bana och stripp och klarar väl av de ambitionerna jag har på min bil.
Och jag har aldrig fått några effektsiffror , inte heller bett om det utan jag bara kör så fort det går och gissa får andra göra.
Hoppas Ni som läser här förstår att jag inte vill göra någon löjlig eller dum i sina ev inlägg utan jag vill BARA hålla isär vissa saker som jag anser är privata eller för ämnet ovidkommande då det är gått från att handla om trådsyftet för något ÅR sedan till att handla om min bils ev prestanda och Min tuners trovärdighet.
Fritt land valet är ens eget vad man tror på och tycker verkar rimligt, alla får ha sin åsikt helt enkelt.
Mvh Erik
-
2013-02-13, 17:08 #489GTI30EDITIONGäst
-
2013-02-13, 18:27 #490
Du verkar inte förstå att det som är sanning för dig och dina kompisar inte är det för alla.
Du tycker björkvik är världens bästa test-punkt.
Man kan förmoda att du inte bor 80 mil ifrån Björkvik.
Att trimma en bil för att bli bäst på rullande start på Björkvik är 1 sätt att leva livet på.
Finns flera andra sätt om man ska ha bilen som bruksbil också.
Det som intresserar mig och kanske även gasekke är att hitta en bra kompromiss.
Att fokusera på att bli snabbast på rullande start kanske inte är den bästa kompromissen i livet.
För dig är det så uppenbarligen, men inte för alla.
-
2013-02-13, 18:53 #491
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
Lugn och fin nu, Det finns inga som helst skäl att hacka på Rian för att han åker på björkvik och gärna ser min bil där. Och jag åker på allt möjligt, vi är nog alla här främst bilnördar som har roligt med våra fordon.
Det här är snarare en fråga om att han och ett par till har lite issues med gammalt groll.
lämna det oviktiga utanför det här tack.
Mvh erik
-
2013-02-13, 18:55 #492GTI30EDITIONGäst
Vet du överhuvud taget vad det kommer för typ av bilar till Björkvik? Det är en enorm blandning av alla sorters bilar. Från orginalbilar till bilar som BMW E30:s med dryga 800 hjulhästar eller äldre Audis med 1000 hjulhästar, även dessa bilar går hårt på strippen, på gata osv. Menar du att dom bilar jag haft inte fungerar att köra med på gatan vilken dag i veckan som helst? Visst, jag har inte haft någon fyrhjulsdrift på mina senaste bilar men å andra sidan är nog risken minimal att jag skulle köpa tex en Nissan GT-R för att ge mig ut på isracing. Strippen har jag som sagt lagt bakom mig, det är inte riktigt lika roligt för mig. Säkert för andra men inte för mig. Vad åker du själv för bil kan man undra? Har du satsat lika hårt som Erik eller 2hotGolf på din bil? Stick gärna ut hakan men se då till att du har en bil du kan möta upp med sen.
Du kanske har något ännu vassare, låt höra.
-
2013-02-13, 18:56 #493GTI30EDITIONGäst
-
2013-02-13, 19:34 #494AeroPlusGäst
Hej,
Anri52
Jag har slutat med allt som har med Rl att göra mm så för mig är det inte intressant längre att kolla på tider
, effekt uträkningar mm
piff
Du nämner att det är bara ni 3 som haft problem med Stertman , men hur är det med min vän där fady som fick stryk av en
stryk av en 9-5 aero med 300 hk förut ?
Skulle inte hans bil prestera bättre med 340-360 angivna hk ?
Och efter allt så går stertman och snackar på sidan om killens ekonomi hur svårt han hade med lån mm
Är det en seriöst företag, borde det inte var tystnadsplikt åt sånt ?
Alla har vi haft det svårt med trimföretag, det är bara att inse att dagens trimning är inte så enkel som många
får för sig, det krävs stor kompetens och data kunskapp och verkligen veta hur ett styrssystem fungerar.
Men det är betydligt enklare att ta betalt och skaka hand , det är alla jäkligt bra på.
Synd bara att det är kunden som det är värst för !
Nog om det,
Jag har några frågor till Erik.
Jag är jäkligt sugen att ha som nästa bil en 4wd och en golf r står först på listan!
Tänkte fråga hur länge du körde med org dsg och med vilket moment ?
Är din motor orörd ?
Vad låg bränsleförbrukning landsväg med din org r om du kommer ihåg ?
MVH
-
2013-02-13, 20:11 #495
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
Förstår inte riktigt vad du menar när du skriver att man ska ha bilen som bruksbil också, det är väl en självklarhet
för mig och mina kompisar att bilen används så ofta som möjligt, det är en sketen Golf med lite trim vi snackar om
inte en monster bil som körs till Björkvik med släp. Och skulle jag fokusera mig på att bli snabbast på dessa event
så hade jag definitivt inte valt en Golf Gti.
-
2013-02-13, 20:16 #496
-
2013-02-13, 20:23 #497
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
-
2013-02-13, 20:35 #498
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
-
2013-02-13, 21:00 #499
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
Hej, körde ord dsg fram till i år , steg 2,75 effekt kanske 340 motorhk enligt min kulram på den vikten och slutfart 402m vrid brukar vara ganska parallella ca 400+ nm gissar jag. Problemet var inte slir utan att kopplingskorgen spricker/sprack för mig förmodligen pga hårt liv på strippen klistrad bana.
förbrukning landsväg lugn körning ca 0,8 samma förb i dag.
-
2013-02-14, 06:21 #500
- Reg.datum
- okt 2011
- Namn
- Ronnie W
Jag har också en R men jag får aldrig ner min förbrukning till 0,8. Iofs kör jag som en biltjuv men jag har försökt och lägsta jag kommit ner till är 0.87 och då var det landsväg största delen. Normalt är 0.97 - 1.1 beroende på underlag.
Finns det någon mer ägare till Golf R här?
Vore kul med ett R möte! :-)
BTW, GTI30EDITION du har PM.Senast redigerad av Mr_Big den 2013-02-14 klockan 06:48.