Resultat 441 till 460 av 613
-
2013-02-11, 20:52 #441
-
2013-02-11, 20:55 #442
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
-
2013-02-11, 21:23 #443GTI30EDITIONGäst
Kan det inte vara så att utväxlingen skiljer en del mellan manuell och DSG? Därför kanske den manuella blir snabbare iväg från rullande start i 50 blås? Bara en tanke. Jag hade iallafall minimalt med hjulspinn på min ED30 vid våra race.
Nu menar jag givetvis att den manuella startar på 3:an i 50 och DSGn med 2:an i 50.
Mvh
-
2013-02-11, 21:29 #444
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
mycket möjligt det också, beror ju också lite på hur fort/långt dom körde.. tror ändå att 2:an är lägre på dsgn än 3:an på manuella.. däremot nyfiken på hur programmet ser ut på dsg-modellen med vridmomentsbegränsningar, luftflödesbegränsningar baserat på växlar.. detta kan också se lite annorlunda ut jämfört med manuella.
en ED30 är det väl ändå lite klös i, 290hk nämnde nån, spinner den inte på 2:an i 50..? =)
-
2013-02-11, 22:20 #445GTI30EDITIONGäst
Man börjar ju bli lite till åren så ska jag vara ärlig kommer jag inte riktigt ihåg. Jag vet att DSG lådan var flashad med en GIAC flash med tanke på dina funderingar runt vridmomentbegränsningar osv. Min låda började iallafall slira efter X-antal mil. Det man gjorde då var att backa tillbaka vrid och effekt. Bilen blev dock inte alls så vass som tidigare och kort därefter såldes den. Idag har ju tekniken gått framåt och flasharna som finns på marknaden idag är säkert bättre.
Mvh
-
2013-02-12, 08:58 #446
- Reg.datum
- okt 2011
- Namn
- Ronnie W
Du har en snabb bil utan tvekan!
Du får en del kritik här men huvudsaken är att du är nöjd. Stertman har lite motstånd här på forumet men det har väl varje tuner
Personligen skulle jag vara lite tveksam till summan du betalat kontra tiderna/bilens hk. Du kanske inte betalade allt i en klumpsumma utan uppgraderade efterhand? Då blir det lite dyrare och Stertman har väl gjort en del missar under resans gång också.
Om du hade kontaktat trimfirmorna direkt i USA eller Tyskland och givit dom samma budget hade du varit mycket snabbare.
Här är lite tider:
http://forums.vwvortex.com/showthrea...1-4-mile-chart.
Dina tider på Bilsport evenemanget motsvarar APR Steg 2+ som har originalturbo om jag inte kommer ihåg fel och är väldigt mycket billigare.
Men om man nu bortser från detta med kostnaden så tycker jag du ska stolt visa upp bilen på olika evenemang!
-
2013-02-12, 10:31 #4472hotgolfGäst
-
2013-02-12, 11:20 #448GTI30EDITIONGäst
Rackarns! Vassa APR Golfar. Trevligt att se.
Är det någon som vet ungefär hur mkt effekten ökar per km/h (slutfart) på strippen?
Alltså. Om en bil kör 180km/h i slutfart, och en annan kör 185km/h i slutfart, hur stor skillnad är det effektmässigt då? Jag har hört en siffra på ca 50hkr på 5km/h, men det kanske är lite att ta i?
MvhSenast redigerad av GTI30EDITION den 2013-02-12 klockan 12:06.
-
2013-02-12, 12:30 #449
-
2013-02-12, 12:38 #450
Om man tycker björkvik och åka på rullande är det som är den enda sanning så kan man köpa en ZX300 för 50K och trimma för 50K så blev det ju billigare.
Bromsar behövs ju inte.
Svänga spelade ju heller ingen roll.
-
2013-02-12, 12:46 #451
- Reg.datum
- okt 2011
- Namn
- Ronnie W
Listan jag länkade till är inte komplett, finns mer tider i tråden. Dessutom är det bara bilar från USA/Kanada och England.
Tyskarna är duktiga dom med. Se: http://www.hgp-turbo.de/vw-golf-vi-r.html
Finns massor av filmer på Youtube, sök på HGP turbo Golf R.
Iallafall så kostar APR Stage 2+ i USA monterat och klart som dyrast $4000.
Det är mindre än 28.000kr, sen tillkommer lite tull, moms och svenskt pris för mjukvaran men säg 40-50.000kr för att räkna i överkant.
HGPs värsta paket kostar €16.500 vilket blir cirka 150.000kr men då rör det på sig också.
Vad vill jag ha sagt med detta då? Jo att betala runt en kvarts miljon för vad som är ansedd i Golf R världen ganska meddelmåttiga siffror rimmar illa i mina öron.
För att se positivt på det så är det Sveriges snabbaste Golf R såvitt jag vet och är ägaren nöjd så är det toppen. Det är en snabb bil trots allt och vore kul att få se monstet någon gång.
-
2013-02-12, 12:58 #452MiWiGäst
Finns det siffror på hur drivlineförlusten ser ut på DSG-bilar?
-
2013-02-12, 16:26 #453
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
TUSAN OXÅ jag hade ju inte tänkt kommentera mer i den här tråden, MEN efter som referenserna här plockas ihop efter var och ens egen tolkning och matematik så ska jag ÄN EN GÅNG förtydliga ett par saker.
Ang Pengar nedlagda i Min bil skrivs det så som att jag lagt 240 tkr+ på trim där vilket är inte bara totalsumman är felaktigt utan ett antagade utifrån VAD? Ett hopkok av skitsnackare för att bevisa sin teori om ett ännu ett misslyckande från Tuner X
I min bils summa så ingår det 3 års nedlagda utvecklingspengar inkl chassi x antal uppsättningar bromsar olika belägg ,däck ,fälgar olika insug div allt möjligt som köpts körts bytts uppdaterats ett par varianter av kopplingar arbetstid vätskor förbrukningsmaterial soppa mjukvara resor tor umeå nynäshamn osv osv..
Så att jämföra att köpa valfritt trim från valfritt land och säga att det är såååå mkt billigare mer effekt , well tror ni på det så är det Er sanning.
I länken från Mr Big så gör det ju helt plötsligt min bil till topp 6 med rätt "filter" på .
Jag känner mig bara lite trött på att det finns en hel del fantasifoster här så jag kan inte låta De människorna härja fritt med att försöka övertyga sig själv och andra om vad som är rätt och fel,
I mitt fall så är det ju självklart så att Jag och Stertman haft en del frågetecken under resan gång MEN än en gång så har VI tillsammans rett ut det på ett för BÅDA parter passande sätt profissionellt och ansvarstagande och för egen del är det tillräckligt bra för att Jag står gärna med Stertman i deras ev annonser , på Event och vad det borde ju få folk att förstå att det vore ytterst märkligt att ställa upp på det om Jag inte var nöjd med de som de har byggt. Och när jag väljer att fortsätta utveckla min bil kommer jag att fortsätta göra det med dem
Vad Ni andra väljer bryr jag mig allvarligt talat inte om alls.
Håll er till fakta tack angående kostnader och övrigt tack.
Och om det känns så viktigt för er ang flygplats event, eller övrig form att prestanda utföranden så starta en tråd om det då.
Det här är APRs 10,86 bil btw här gjorde den inte heller samma tider som den kan prestera, mäktigt bygge btw undrar om det bara är lagt pengar på trim där också för att kunna åka.
http://goapr.com.au/htc12.html#/0
Nej jag kommer att skriva här igen ser jag ju så att fakta får filteras också inte bara spekulationer..
Mvh Erik
I`m back...så skärp er
-
2013-02-12, 16:28 #454
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
Det här är en snabb Golf R http://www.youtube.com/watch?v=s7YW0ovY2Z0, Även riktigt kvick från start trots manuell låda
-
2013-02-12, 16:51 #455
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
Vad ska man säga http://www.youtube.com/watch?v=wZu3xX2sp5s man kan tydligen få bra fart med org turbon också.
-
2013-02-12, 17:13 #456
- Reg.datum
- okt 2011
- Namn
- Ronnie W
Erik, du avgör såklart om Stertman har gjort ett bra jobb eller inte. Vi ska inte döma det.
Men man blir lite förvånad bara när man hör att du har lagt ner 240tkr och sen läser att din Golf R är världens snabbaste (eller en av dom).
Och det stämmer ju inte. I USA finns det massor av steg 2+ och steg 3, likaså England och Australien. I övriga Europa har vi en galning i Rumänien som lagt ner massor av tid på sin bil och jag vet inte vad han kör på men är nog Europas snabbaste tror jag. Din bil delar nog 20:e plats tillsammans med 100 andra bilar som kör samma tid på strippen.
Detta gör att man drar öronen åt sig. Jag tror ingen menar att kritisera dig personligen utan mer ställer sig frågande tror jag.
Det är inte vår business men vad har du lagt ner i enbart trim på bilen? Du behöver såklart inte svara men vill du slippa spekulationerna så är det nog det enda raka. Dom flesta tuners i Sverige vet verkligen hur man tar betalt
Oavsett vore det kul att få se din bil gasa, på tid eller inte. Alltid roligt med snabba Golfar!
-
2013-02-12, 17:19 #457
-
2013-02-12, 17:22 #458AeroPlusGäst
-
2013-02-12, 19:26 #459GTI30EDITIONGäst
-
2013-02-12, 19:48 #460
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
finns nog en hel del till att hämta med effektivare laddluftkylning, annat avgashus, meth eller varför inte E85.. 11.48 var en fin tid, kanske körd med race-soppa..? =)