Resultat 101 till 120 av 206
-
2013-01-16, 14:37 #101
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ulf Ericsson
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 283
Har jag missat något. På en bild ovan tvättar du en 020 låda, längre ner har du en koppling till 02A låda. Vad skall du använda?
-
2013-01-16, 15:11 #102
- Reg.datum
- jun 2007
- Namn
- Alexander Lindqvist
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 254
Haha, ett par timmar kan jag säga dig.
De och valuta.se samt mailen konstant uppe.
hehe
Säg inte så, bara för jag köper behöver det inte bli bra.
Håller tummarna för att de blir de.
Trevligt att du påpekar detta, då de är lätt att göra fel. Men som de ofta är med Ebay så sätter de upp en random bild.
Detta är infon om kopplingen, hoppas jag tänker rätt för fått de till att de ska funka kalas.
Kommer byta upp mig till stora svänghjulet.
Year: 08/87-07/91
Part Number: BDC9797KVR
Engine Capacity: 1781cc
Engine Type: OHC
Engine Code: RP, RV
Number of Pieces in Kit: 2
Number of Splines: 24
Plate Diameter: 210mm
-
2013-01-17, 07:21 #103
Har du förresten provmonterat motorn med grenröret i bilen än? Hur det passar i mk2:an och ev. Mot resten av avgaset? (Du skulle väl bygga nytt avgas men ändå). Fick nämnligen hem mitt likadana extraktorrör idag (897kr inkl 30£ frakt
-
2013-01-17, 07:25 #104
- Reg.datum
- jun 2007
- Namn
- Alexander Lindqvist
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 254
-
2013-01-17, 13:37 #105
- Reg.datum
- jun 2007
- Namn
- Alexander Lindqvist
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 254
Grejer beställt, suttit några timmar och gått genom vad som behövts. Sedan bollat mellan olika sidor och kollat priser.
Blev detta denna gång, när lönen är hemma så skjuter de iväg massor mer saker!
Bromsslang 2st
Bälg, styrkolumn 1st
Hylsa, länkarmsbussning 2st
Täckplatta, urtrampningslager 1st
Urtrampningslager 1st
Vajer, koppling 1st
Hastighetsmätarvajer 1st
Hastighetsmätaraxel 1st
Oljefilter 2st
Buffert, motorhuv 2st
Motorhuvslås (övre) 1st
Motorhuvslås (undre) 1st
Expansionskärl, kylvätska (Mk3, runda) 1st
Motorkudde (höger, bak) 1st
Packning, oljefilterhus 1st
-
2013-01-17, 21:42 #106
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- mar 2008
- Namn
- Daniel Sjörin
- Medlemsnr
- 4640
- Ort
- Vellinge
- Inlägg
- 919
Mycket intressant läsning
Hoppas att du får ihop den till Elmia så man kan få se den live, min röst ligger på dig
-
2013-01-18, 09:20 #107
- Reg.datum
- jun 2007
- Namn
- Alexander Lindqvist
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 254
-
2013-01-19, 21:27 #108
- Reg.datum
- jun 2007
- Namn
- Alexander Lindqvist
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 254
Idag blev det faktiskt en hel del gjort!
Började med att kasta i motorn för att börja mäta till boxarna samt kolla hur grenröret passar. USCH!!
Nåja lite bilder:
Nylackade balkar, framvagn samt främre balken till motorn. (Självklart är ny motorkudde samt hållare beställt!
Lådan lackades mörk, då den var i så dåligt skick. Tyvärr blev de blankare än vad som var tänkt!
Spakstället ur, ska montera nya bussningar samt shortshift grejer. Som går ställa 0%, 30% samt 50% kortare slag.
Verkar som de kommer gå höja motorn en skvätt!
Moddat grenrör.
Byggde ju självklart så de låg i mitten.
Mycket plats för en snurbo...
Moddat grenrör deluxe..... (Kommer tigas)
-
2013-01-20, 02:47 #109
-
2013-01-20, 08:00 #110
Lika kul varje gång det kommer uppdateringar! Kommer bli ännu häftigare än förrut!
-
2013-01-20, 19:35 #111
- Reg.datum
- jun 2007
- Namn
- Alexander Lindqvist
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 254
Jaa du, passade inte för fem öre :P
Tog i torpedvägen, slutade med att vi värmde uppe vid flänset och börjde ner det 20mm, sen värmde vi där nere och drog upp 40mm.
Men var ändå tvungen att kapa bort flänset samt ta bort ca 40mm plus snekapa. Usch!
Men i veckan ska de tigas ihop och numera passa exemplariskt
riktigt roligt att höra att sett uppskattas, dock måste jag erkänna att jag är mindre nöjd med vissa saker.
Tex v-lådan. Men men , får väl hoppas att den rasar om inte annat haha!
--------
Idag har jag börjat kolla över elen, kommer väl fram till att jag kommer utgå ifrån att ha oljetyck låg/hög samt vattentemp och alla jordningar till motorn endast. Sedan självklart till generator samt startmotor. Detta är då de från själva piska "vänster" som omfattar koppling C på säkringsboxen. (gul kontakt)
Tändning kommer bestå av ett Vems samt en tändkassett (Bosch) samt tillbehör som får det att lira.
-
2013-01-20, 20:06 #112
Det var ju ingen höjdare att höra... Tyckte att det såg lite väl flackt ut... Och längden verkade också bli ett problem, men då vet jag...
Vad kör du för motorbalk och vilka fästen? Jag har själv mk3 balk + fästen, men borde inte skilja så mycket i höjd/vinkel mot mk2.
-
2013-01-20, 20:14 #113
- Reg.datum
- jun 2007
- Namn
- Alexander Lindqvist
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 254
-
2013-01-20, 22:05 #114
Balken är "samma" det är fästena i metall till bakre passagerar motorbussningen som skiljer = annorlunda bussningar på senare mk3.
-
2013-01-21, 09:23 #115
- Reg.datum
- jun 2007
- Namn
- Alexander Lindqvist
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 254
-
2013-01-21, 19:41 #116
- Reg.datum
- jun 2007
- Namn
- Alexander Lindqvist
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 254
Nåja lite mer blev gjort idag, fick bli att koppla lite el.
denna piska innehåller 5st kablar till torkarmotorn samt oljetryck låg/hög sedan kommer även en kabel till vattentempen.
Sedan klura jag på om jag behövde termokontakten som sitter på original motorn i toppen, men verkar som jag slipper de.
Imorgon blir de troligen att ge sig på härvan som går till lysena samt generator/startmotor.
På torsdag får jag även hem epoxygrunden, nästa vecka eller så kommer väl färgen. Bra med kontakter!
-
2013-01-23, 16:07 #117
- Reg.datum
- okt 2007
- Namn
- Bernt-Olav Berger
- Ort
- Nora
- Inlägg
- 477
Kul, spännande arbete!
Kommer bli kul att höra den vråla så småningom.
-
2013-01-23, 20:57 #118
- Reg.datum
- jun 2007
- Namn
- Alexander Lindqvist
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 254
-
2013-02-05, 11:47 #119
- Reg.datum
- jun 2007
- Namn
- Alexander Lindqvist
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 254
Man skulle kunna tro att man är lat?
Visst till och från! Men saker händer allt.
<
Idag ska även den självjusterande kopplingswiren samt koppling/tryckplatta komma!
Nu vill jag få hem länkarmar och de skiten!
-
2013-02-05, 17:04 #120
Gött blev det billigare e-bay avgaset? Hur verkar kvallan?
Ska du verkligen köra med självjusterande kopplingswire? Har aldrig hört något bra om dom.
Liknande ämnen
-
Golf Mk2 Gti 16v 2.0l Vem renoverar motorer??
Av GTI G60 i forum ProjektforumSvar: 158Senaste inlägg: 2021-08-02, 09:33 -
"Nysande" och varm motor i Passat-88
Av henrik axelsson i forum VW-forumSvar: 2Senaste inlägg: 2009-03-31, 22:10 -
Golf Mk2 2,0 16v Weber 45 200hk "tysken"
Av simpen_gti i forum ProjektforumSvar: 30Senaste inlägg: 2008-12-14, 10:50 -
JerryPinto - Tristar 88 "Vinterbil"
Av JerryPinto i forum ProjektforumSvar: 4Senaste inlägg: 2007-08-31, 12:16 -
"Förgasare" sitter löst? Golf mk2 CL 1,8i -90
Av johanj i forum VW-forumSvar: 13Senaste inlägg: 2007-06-28, 01:31