Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 98
  1. #61
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _holmgren_ Visa inlägg
    Med en större ic borde kittet ge mer effekt än vad grafen visar då det var på en standard motor med turbo back avgas.
    Med tanke på att du bottnar original-IC redan vid 200 hkr så har jag svårt att lita på deras uppgift att bilen var helt original förutom avgasuppgraderingen (samt resten utav deras paket). Är det något Mk4 är känt för så är det ju underdimensionerad IC.

    Turbovalet är vettigt, kan dock inte se en exakt spec över exakt vilken GT2871 de använder. Mindre avgashus innebär ju även att du kommer bygga mycket vrid redan vid låga varvtal - en egenskap som man inte alltid vill ha med hög effekt och framhjulsdrift. Hade varit intressant att veta hur de gjort.
    Senast redigerad av MiWi den 2012-10-23 klockan 01:37.

  2. #62

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    Med tanke på att du bottnar original-IC redan vid 200 hkr så har jag svårt att lita på deras uppgift att bilen var helt original förutom avgasuppgraderingen (samt resten utav deras paket). Är det något Mk4 är känt för så är det ju underdimensionerad IC.

    Turbovalet är vettigt, kan dock inte se en exakt spec över exakt vilken GT2871 de använder. Mindre avgashus innebär ju även att du kommer bygga mycket vrid redan vid låga varvtal - en egenskap som man inte alltid vill ha med hög effekt och framhjulsdrift. Hade varit intressant att veta hur de gjort.
    Ja IC kommer bytas, har kikat lite på Eurojet's street modell. Den ligger på 9900:- om det är dyrt eller inte för en IC har jag inte en aning om men det känns som att det borde vara bra grejer då Eurojet tidigare fått väldigt bra kritik.

    Pratade lite med en jobbar kompis idag ang just turbon och enligt han är det en riktigt bra snurra, jag har inte speciellt mycket kunskap om sådant medans han har gått om det :P
    Ja det har jag lärt mig att avgashuset gör skillnad på men varför vill man inte ha vridet tidigt med högeffekts bilar med FWD?

    Under dagen har jag läst både bra och dåligt om effekten jag vill ha. APR själva säger att man bör uppgradera motorns invändiga delar för mer än 93 oktanig bensin och säger i mail att det går bra att smälla på systemet på en euro bil pga att vi har 98 och att bilen i europa bör tankas på 98 oktan. Men Stertman motorsport säger att den effekten kommer döda stakar och kolvar. Har läst båda delar på diverse forum idag också. Frågan är vad som stämmer och om det är värt att köra på detta steg då eller om man kanske skulle gå ner en modell och nöja sig med 290-300hk


    Knäppte lite bilder idag också som lovat.



    Titta så "stor" original turbon är :P



    När jag kikade på avgashuset hittade jag en spricka (tror jag nämnt det tidigare!?)


    Gillar att märka upp saker och lägga det i påsar, det blir så mycket lättare om man vill sätta tillbaka original sakerna någon gång


    Eftersom jag har bilen i tvätthallen på jobbet måste jag lägga lite saker under bilen men alla verktyg ligger på vagnen i maskin hallen då de används där dagligen. Jag har gått om plats att röra mig på runt om bilen och ändå går det in 2 bilar till utan att det är trångt



    När vi har en lyft på jobbet varför används inte den då istället för pallbockar? Jo.. Ska man följa försäkringsavtalet så får vi inte ha bilar i maskinhallen och därför måste den rullas ut varje dag vilket känns väldigt jobbigt, sen är det lite drygt att hålla på att flytta om saker hela tiden med..


    // Jakob

  3. #63
    Markus1987
    Gäst
    Att lossa turbon... Måste man komma åt underifrån bilen eller går det att komma åt allt uppifrån? Har tänkt i framtiden att fixa en något bättre utbytesturbo och alltid bra å veta!

  4. #64

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av Markus1987 Visa inlägg
    Att lossa turbon... Måste man komma åt underifrån bilen eller går det att komma åt allt uppifrån? Har tänkt i framtiden att fixa en något bättre utbytesturbo och alltid bra å veta!
    När man väl börjar kika på det så är det rätt simpelt faktiskt dock måste man ligga både under bilen och över motorn för att komma åt allt.

    Det jag tyckte var jobbigast var nog olje och vatten rören mellan turbo och grenrör. Jag gjorde så att jag lossade lite lätt på bultarna som håller turbon mot grenröret för att få ner den lite och komma in med en insex. Annars går det jätte bra

    Tänk bara på att märka upp allt så du vet vars och hur det satt, även om det är "logik" i det så kan man lätt glömma när man ska sätta tillbaka sakerna

    // Jakob

  5. #65

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Eftersom fälgarna såg så ledsna ut i garaget igår kväll testade jag lite olika färger på centrumet och nu känns det nog rätt ok.
    Kommer lämna in alla 4 centrum och kåpor på bränning och blästring efter att dom borrats om. Sen är det bara att börja handla igen



    Som ni ser är det lite mörkare än RS original








    // Jakob

  6. #66

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Passade på att testa en bak fälg på bilen när jag ändå hade den i bilen och var på jobbet (min systerson ville köra truck)
    Färgen blev inte riktigt bra på dessa bilder men man ser ungefär iaf.





    Det är riktigt tajt inåt... dämpardamasken ligger emot innerbanan men innerskärmen och dämparen går fritt =)




    // Jakob

  7. #67
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    BluedogRs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Anders Larsson
    Medlemsnr
    3761
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Kommer bli kanoners.
    Är säljplanerna lagda på is igen ?

  8. #68

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Den ligger fortfarande ute på blocket. Vill någon ha den så får dom köpa den men tills dess kommer jag hålla på med bilen

    // Jakob

  9. #69

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Jag satt och kikade på lite bilder nyss och kom på att ett R32 avgassystem kanske vore kul eller inget alls. dock har jag sjukt svårt att bestämma mig. Vad är era åsikter?

    Som det är idag


    R32 avgas..


    Dolt..


    // Jakob

  10. #70
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 209
    jag gillar helt klart r32 varianten. utan blir det för tomt tycker jag .
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  11. #71
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    BluedogRs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Anders Larsson
    Medlemsnr
    3761
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Klart snyggast är R32 varianten

  12. #72

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Vi får se vad som händer där bak.. Finns lite tankar om det där.

    Jag kommer lägga en liten beställning från Tyskland på främst invändiga saker i bilen för att få den som jag vill, vad kommer beställas då?
    Jo.. Olika saker så jag lägger upp lite bilder på det istället.


    // Jakob

  13. #73

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Alla bilder fick inte plats i förra inlägget så här är några till.


    // Jakob

  14. #74

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Helt ny inredning?

  15. #75

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Ja nästan :P Alu panelen på förardörren har varit lite lite bucklig hela tiden så den byts pga det men då blir ju den lite finare än resten så då byts det å. sen är det en massa annat som kan bli bättre därför blev det en lång lista men ändå har jag hoppat över lite. Tanken är att den ska bli som ny med några små ändringar. Sätesvärme kommer beställas också

    // Jakob

  16. #76

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Lars johansson
    Ort
    Insjön
    Inlägg
    473
    Feta fälgar, vad är det för märke och vad kostar liknande fälgar?
    Senast redigerad av Raz den 2012-11-06 klockan 18:40. Anledning: tog bort det långa citatet

  17. #77
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av larra Visa inlägg
    Feta fälgar, vad är det för märke och vad kostar liknande fälgar?
    Det står i det långa inlägget du citerade.


    Första uppsättningen; 18" TSW Kyalami 8" fram 9" bak med ET35 runt om, Michelin Pilotsport 3 255/35-18 bak samt 225/40-18 fram

    Andra uppsättningen; Gotti G1001 ,8*17" fram och 9*17" bak

    Gällande priset, så beror ju det givetvis vilken utav fälgarna det gäller.

  18. #78

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Lars johansson
    Ort
    Insjön
    Inlägg
    473
    Dom första tyckte jag va riktigt feta, vad får man ge för såna bättre begnade?

    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    Det står i det långa inlägget du citerade.


    Första uppsättningen; 18" TSW Kyalami 8" fram 9" bak med ET35 runt om, Michelin Pilotsport 3 255/35-18 bak samt 225/40-18 fram

    Andra uppsättningen; Gotti G1001 ,8*17" fram och 9*17" bak

    Gällande priset, så beror ju det givetvis vilken utav fälgarna det gäller.

  19. #79

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Inte de andra då :P

    Jag har ju en uppsättning. Bjuder du tillräckligt bra så blir de dina.

    // Jakob

  20. #80

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Lars johansson
    Ort
    Insjön
    Inlägg
    473
    vilket pris vill du ha för dom? Säkert fläsk mycket

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin