Resultat 61 till 80 av 98
-
2012-10-23, 01:29 #61MiWiGäst
Med tanke på att du bottnar original-IC redan vid 200 hkr så har jag svårt att lita på deras uppgift att bilen var helt original förutom avgasuppgraderingen (samt resten utav deras paket). Är det något Mk4 är känt för så är det ju underdimensionerad IC.
Turbovalet är vettigt, kan dock inte se en exakt spec över exakt vilken GT2871 de använder. Mindre avgashus innebär ju även att du kommer bygga mycket vrid redan vid låga varvtal - en egenskap som man inte alltid vill ha med hög effekt och framhjulsdrift. Hade varit intressant att veta hur de gjort.Senast redigerad av MiWi den 2012-10-23 klockan 01:37.
-
2012-10-23, 18:25 #62
Ja IC kommer bytas, har kikat lite på Eurojet's street modell. Den ligger på 9900:- om det är dyrt eller inte för en IC har jag inte en aning om men det känns som att det borde vara bra grejer då Eurojet tidigare fått väldigt bra kritik.
Pratade lite med en jobbar kompis idag ang just turbon och enligt han är det en riktigt bra snurra, jag har inte speciellt mycket kunskap om sådant medans han har gått om det :P
Ja det har jag lärt mig att avgashuset gör skillnad på men varför vill man inte ha vridet tidigt med högeffekts bilar med FWD?
Under dagen har jag läst både bra och dåligt om effekten jag vill ha. APR själva säger att man bör uppgradera motorns invändiga delar för mer än 93 oktanig bensin och säger i mail att det går bra att smälla på systemet på en euro bil pga att vi har 98 och att bilen i europa bör tankas på 98 oktan. Men Stertman motorsport säger att den effekten kommer döda stakar och kolvar. Har läst båda delar på diverse forum idag också. Frågan är vad som stämmer och om det är värt att köra på detta steg då eller om man kanske skulle gå ner en modell och nöja sig med 290-300hk
Knäppte lite bilder idag också som lovat.
Titta så "stor" original turbon är :P
När jag kikade på avgashuset hittade jag en spricka (tror jag nämnt det tidigare!?)
Gillar att märka upp saker och lägga det i påsar, det blir så mycket lättare om man vill sätta tillbaka original sakerna någon gång
Eftersom jag har bilen i tvätthallen på jobbet måste jag lägga lite saker under bilen men alla verktyg ligger på vagnen i maskin hallen då de används där dagligen. Jag har gått om plats att röra mig på runt om bilen och ändå går det in 2 bilar till utan att det är trångt
När vi har en lyft på jobbet varför används inte den då istället för pallbockar? Jo.. Ska man följa försäkringsavtalet så får vi inte ha bilar i maskinhallen och därför måste den rullas ut varje dag vilket känns väldigt jobbigt, sen är det lite drygt att hålla på att flytta om saker hela tiden med..
// Jakob
-
2012-10-25, 22:19 #63Markus1987Gäst
Att lossa turbon... Måste man komma åt underifrån bilen eller går det att komma åt allt uppifrån? Har tänkt i framtiden att fixa en något bättre utbytesturbo och alltid bra å veta!
-
2012-10-25, 23:16 #64
När man väl börjar kika på det så är det rätt simpelt faktiskt dock måste man ligga både under bilen och över motorn för att komma åt allt.
Det jag tyckte var jobbigast var nog olje och vatten rören mellan turbo och grenrör. Jag gjorde så att jag lossade lite lätt på bultarna som håller turbon mot grenröret för att få ner den lite och komma in med en insex. Annars går det jätte bra
Tänk bara på att märka upp allt så du vet vars och hur det satt, även om det är "logik" i det så kan man lätt glömma när man ska sätta tillbaka sakerna
// Jakob
-
2012-10-27, 12:39 #65
Eftersom fälgarna såg så ledsna ut i garaget igår kväll testade jag lite olika färger på centrumet och nu känns det nog rätt ok.
Kommer lämna in alla 4 centrum och kåpor på bränning och blästring efter att dom borrats om. Sen är det bara att börja handla igen
Som ni ser är det lite mörkare än RS original
// Jakob
-
2012-10-29, 14:13 #66
Passade på att testa en bak fälg på bilen när jag ändå hade den i bilen och var på jobbet (min systerson ville köra truck)
Färgen blev inte riktigt bra på dessa bilder men man ser ungefär iaf.
Det är riktigt tajt inåt... dämpardamasken ligger emot innerbanan men innerskärmen och dämparen går fritt =)
// Jakob
-
2012-10-29, 18:37 #67
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Anders Larsson
- Medlemsnr
- 3761
- Ort
- Kävlinge
- Inlägg
- 613
Kommer bli kanoners.
Är säljplanerna lagda på is igen ?
-
2012-10-29, 19:57 #68
Den ligger fortfarande ute på blocket. Vill någon ha den så får dom köpa den men tills dess kommer jag hålla på med bilen
// Jakob
-
2012-11-01, 20:28 #69
Jag satt och kikade på lite bilder nyss och kom på att ett R32 avgassystem kanske vore kul eller inget alls. dock har jag sjukt svårt att bestämma mig. Vad är era åsikter?
Som det är idag
R32 avgas..
Dolt..
// Jakob
-
2012-11-01, 21:06 #70
Hedersmedlem
- Reg.datum
- sep 2009
- Namn
- Henrik Hauge
- Medlemsnr
- 4213
- Ort
- Strömstad
- Inlägg
- 2 209
jag gillar helt klart r32 varianten. utan blir det för tomt tycker jag .
Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
Klubbshop ansvarig
2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)
-
2012-11-01, 22:28 #71
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Anders Larsson
- Medlemsnr
- 3761
- Ort
- Kävlinge
- Inlägg
- 613
Klart snyggast är R32 varianten
-
2012-11-02, 22:34 #72
Vi får se vad som händer där bak.. Finns lite tankar om det där.
Jag kommer lägga en liten beställning från Tyskland på främst invändiga saker i bilen för att få den som jag vill, vad kommer beställas då?
Jo.. Olika saker så jag lägger upp lite bilder på det istället.
// Jakob
-
2012-11-02, 22:35 #73
Alla bilder fick inte plats i förra inlägget så här är några till.
// Jakob
-
2012-11-02, 22:47 #74
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Erik Cullberg
- Medlemsnr
- 4569
- Ort
- Alingsås
- Inlägg
- 3 956
Helt ny inredning?
-
2012-11-02, 23:39 #75
Ja nästan :P Alu panelen på förardörren har varit lite lite bucklig hela tiden så den byts pga det men då blir ju den lite finare än resten så då byts det å. sen är det en massa annat som kan bli bättre därför blev det en lång lista men ändå har jag hoppat över lite. Tanken är att den ska bli som ny med några små ändringar. Sätesvärme kommer beställas också
// Jakob
-
2012-11-05, 01:06 #76
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Lars johansson
- Ort
- Insjön
- Inlägg
- 473
Feta fälgar, vad är det för märke och vad kostar liknande fälgar?
Senast redigerad av Raz den 2012-11-06 klockan 18:40. Anledning: tog bort det långa citatet
-
2012-11-05, 03:00 #77MiWiGäst
Det står i det långa inlägget du citerade.
Första uppsättningen; 18" TSW Kyalami 8" fram 9" bak med ET35 runt om, Michelin Pilotsport 3 255/35-18 bak samt 225/40-18 fram
Andra uppsättningen; Gotti G1001 ,8*17" fram och 9*17" bak
Gällande priset, så beror ju det givetvis vilken utav fälgarna det gäller.
-
2012-11-05, 22:37 #78
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Lars johansson
- Ort
- Insjön
- Inlägg
- 473
-
2012-11-05, 23:45 #79
Inte de andra då :P
Jag har ju en uppsättning. Bjuder du tillräckligt bra så blir de dina.
// Jakob
-
2012-11-07, 18:21 #80
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Lars johansson
- Ort
- Insjön
- Inlägg
- 473
vilket pris vill du ha för dom? Säkert fläsk mycket