Sidan 23 av 28 FörstaFörsta ... 1320212223242526 ... SistaSista
Resultat 441 till 460 av 552

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ja däck ja , ligger i garaget!
    Går och kollar NU =)

Köp ett ebay rör du.
    Har du hittat något som du gillar?

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Kumho Ecsta 155/60-15"
    Fyra stycken helt nya!

Provmonterade.
    Skulle åka med dem i sommar men bilen har bytt toppackningen mot lufthål =/
    Nu har jag sålt fälgarna så däcken ligger kvar!

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    7" fram
    =====
    http://www.tyrestretch.com/7_155_60_...nental.jpg.php

Hade kunnat funka om det inte blir för högt... du har inga bilder från provmonteringen så man ser hur höga de blir? vad hade du för bredd på fälgen?
    Helst hade jag nog haft 165/45/15 på 7" fram (Nankang NS-2 funkar ej då det ser görfult ut)

8" bak
    ====
    http://www.tyrestretch.com/8_155_60_..._R15_2.jpg.php
    Här ser det nästan lite för högt ut... har svårt att hitta en låg profil som inte är helt söndersträckt till en 8" fälg... måste gå bredare i sånafall :P

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ja inte blev de högt det kan jag säga på en gång.
    Det var 6" fälg jag hade dem på , kan fota imorgon.

Hör av mig då.
    Två st sitter på fälg fortfarande.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Härligt att varva hockey-pilsnerned plastsvetsning i periodpauserna :P

Fått mina hyrdr. Tryckare från tyskland idag, trots DHLs osmidighet. Då väntar jag bara på bromsok, bussningar, ljuddämpare

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Plastsvetsningen gick inget vidare då corradoplast inte går att svetsa. Gör ett försök till med plastic fuser och långfibrigt glasfiberspackel så får vi se om det blir nåt.

Fick min ANSA 2,25" främre dämpare i onsdags, sitter nu på och blev av med brölet, nu stör man sig på däckljud istället :P men f*n vad jag hatar att byta endast en del i mitten på ett avgas... Satt som berget men men 2h senare och snabbtvätt var det biff.

Mitt bromsok och stötdämparbussningar skickades från tyskland (Atp autoteile pollath) i måndags, på torsdag knackade DHL på min dörr med grejerna -uppe i Luleå! På torsdag blir det bromsoks och lyftar byte. Ska dona lite med tändningen, logga AFR och kolla knacksensorn så får vi se om det blir fart på bitarna.

Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Man blir förvånad vad fort det kan gå med leveranser ibland. Beställde en tankmätare till skotern för några veckor sedan från USA. Beställde den på en fredag kväll, så låg den i brevlådan på tisdag när jag kom hem från jobbet!
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Brevledes brukar det ju gå hyfsat snabbt, samma med TNT och FEDEX (så länge det inte är från Staterna), men DHL från tyskland är nog snabbast av paketleverantörerna... och det säger jag trots att jag jobbar på Posten Logistik, men du har inte samma service dock.

Blev inte så mycket som jag ville få gjort i söndags, då jag vart vrålbakis efter en polares 30-årsfest ... har dock börjat fixa lite mer med mitt plastprojekt som verkar kunna bli av ändå, trots plastsvetsningsproblemen, fick ta det kemikalievägen så gick det bättre =)

Bytte tillbaka till de kallare NGK BUR6ES stiften och vips sjönk tomgången med 100 rpm och gick lite ojämnare.... kopplade ur knacksensorn för att se om den backade och upptäckte att kabeln var ganska misshandlad, så en ny beställdes från polen för 215kr inkl gratis brevfrakt. Värt att prova en pirat då det var så billigt och en Hella eller Bosch kostar 400 - 500 plus 150kr frakt från Tyskland. Har lite vajsing med att det backas tändning ibland så har rådfrågat både NGK och Bosch om lämpliga kallare stift än original, och ev. byte av gnistgap, får se hur kunniga de är nuförtiden :P

Inhandlade ett till momentskaft så att man kan dra fast knacksensorn med 25Nm som den ska för att testa, och sen ddra åt kamlageröverfallen rätt efter att jag bytt lyftarna på torsdag, sen är det förhoppningsvis slut på problemen med tändningen.. Ska lyckas logga lite turer med bredbandslambda med:

* Trimchip + original spridare
    * Originalchip + original spridare
    * Originalchip + G60 spridare

Av vilka det sista förhoppningsvis funkar bra, då jag inte gillar hur tändning ökas och hur den reagerar på gasuppsläpp (ryck i motorn) med trimchippet.

Sen blir det plocka bort bredbandslambdan inför besiktning i slutet av månaden då jag ej har någon kat och inte vill att dom börjar gnälla på bekämpningen :P

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Härligt!
    Du får stuff till stan i helgen.
    Jag skickar SMS =)

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Trevligt med lite uppdateringar

Blir de Bugrun?

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Härligt!
    Du får stuff till stan i helgen.
    Jag skickar SMS =)
    Gött det bara höra av dig.

Mjo, fixar med en hel del nu men mest småpill, så är ju inte de roligaste uppdateringarna. Har tagit ledigt för Bugrun, men 240mil x 0.8 x 15.78 är inte helt gratis + allt annat, har ju ingen hjälm så det plus bättre bromsbelägg och ny vätska måste köpas så det blir en hel del om det ska köras på bana också...

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Blir nog BugRun ändå, har lite småsaker att lösa först bara :P

Beställde smalare däck 165/50-R15 Nankang NS-2 till 7" framfälgarna, vilket nog blir bra, så ska den skruvas ner lite =)

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Fan janne.
    Du skulle kollat på mina däck först.
    Tror de skulle sitta som en smocka.

Men det blir nog bra med Nakangas.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Kollade på dem och det skulle bli för mycket stretch för min smak. Synd annars

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ah ok , först sa du att de skulle bli för höga =)
    Tänkte då att du måste skoja!

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    165/50-15 på 7" blev lite smalt du ;P speciellt med Nankang NS-2..

Bilen besiktigad med beröm godkänt UA idag, dock inte med ovan nämnda fälgar nu sitter dom på igen, i helgen ska coilsen skruvas ner några varv till!

Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Pics or it didnt happen =P
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    165/50-15 på 7" blev lite smalt du ;P speciellt med Nankang NS-2..

Bilen besiktigad med beröm godkänt UA idag, dock inte med ovan nämnda fälgar nu sitter dom på igen, i helgen ska coilsen skruvas ner några varv till!
    härligt med blankt papper
    Syns på Bugrun!!!

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Nu slog oturen till... Skulle fixa till främre kofångaren och höja den och få den längre bak mot skärmkanterna, lyckades med det men skalet vart sne mot balken och ett plastfäste i ytterkanten gick sönder. Klockan var 24 så jag orkade inte börja om, hinner inte få ett fäste förrän torsdag och kan inte byta och modda skalet rakt förrän torsdagkväll och har en hel del annat att fixa till innan så jag vet inte om jag hinner till Bug Run alls...

Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Nu slog oturen till... Skulle fixa till främre kofångaren och höja den och få den längre bak mot skärmkanterna, lyckades med det men skalet vart sne mot balken och ett plastfäste i ytterkanten gick sönder. Klockan var 24 så jag orkade inte börja om, hinner inte få ett fäste förrän torsdag och kan inte byta och modda skalet rakt förrän torsdagkväll och har en hel del annat att fixa till innan så jag vet inte om jag hinner till Bug Run alls...
    Tråkiga nyheter
    Hojta till om du behöver en extra hand.

Liknande ämnen

1. Räddning av Golf mk2 gti 8v -88 12-08-20
    Av ReD- i forum Projektforum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 22:11
  2. Golf Mk2 GTI 16V -88
    Av Timmy_r i forum Projektforum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 17:33
  3. ingen gnista golf gti 8v -88
    Av ville_82 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 14:57
  4. Bussningar golf mk2 gti -88
    Av StiFt i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 09:53
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 16:34

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin