Resultat 421 till 440 av 552
-
2012-04-29, 14:30 #421
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Fick du klart bilen igår?
-
2012-04-29, 17:46 #422
Klar och klar =) den stog på hjulen när jag avrundade för kvällen vid 16.30 tiden, och for och käkade på nyöppnade O'learys och tog några kalla. Dock så hade jag vänt krängaren fel väg
så det fixade jag imorse på en timme. Har installerat bredbandslambda idag och massa småpyssel då den ändå var uppallad, men var precis ut på jungfruturen som endast kan beskrivas som "spännande"...
Inga klonk eller så, men herrejösses vad hjulvinklarna står fel :P Har en grym negativ camber plus en herrejösses toe-out, så var helt klart intressant att köra runt på storheden en snabbis. Så nu ska jag grovinställa så man får något så när vettiga vinklar och slänga på kofångarskalet fram så får jag nog avrunda för kvällen och hoppas på att jag får en tid för hjulinställning imorn eller på onsdag.
-
2012-04-29, 18:46 #423
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Krängaren går ju att ta loss genom att bara släppa ner balken baktill.
Hoppas du märkte det så du slapp riva allt =)
-
2012-04-29, 20:26 #424
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Hoppas du tog dig hem och att den gick lite rakare på vägen. :-)
-
2012-04-29, 22:49 #425
Jo visste det, tog bara 40 min att palla upp och byta den och dra åt allt igen.
Henrik: jo, inga problem att ta sig hem går rakt och fint dock lite spårkänslig, så camern behöver nog ställas in ordentligt.
Fick ju i bredbandslambdan idag och som jag misstänkte så går den alldeles för fett, 13,5 AFR på coast, 14,2-14,7 på fullgas och ca 14 på tomgång. Ska byta tillbaka till original chippet och logga med det, och går den då för magert så hinkar jag i G60 spridarna och provar innan det blir annat chip eller Megasquirt, eller 1,8T till vintern
-
2012-04-30, 08:19 #426
Högsäsong hos däckfirmorna, trodde jag skulle få vänta år och dagar på framvagnsinställning, men onsdag morgon på firman 200m bort är ju inte helt fel!
Måntro om man skulle byta till justerbart styrstag på vänster sida innan? Sitter ju bara justerbart på höger sida.
Vad rekomenderar ni för inställningar för ca 80mm sänkt bil (coils) för en 98% gatbil som nån gång kör lite konbana? 7" och 8" fälgar med lågt ET (10 och 18) och svag stretch på däcken.
-
2012-04-30, 08:51 #427
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Byt till justerbart JA!
Bra att ha och mycket enklare.
För dig som kör mest gata.
Kör 0 i Toe.
Då kan du med gott samvete köra gata.
Sedan kan du klämma dit nån grad camber.
Max är ca: 3grader med orginal prylar.
Jag har flera sommrar kört max camber även på gatan.
Beror på hur mycket du använder bilen och så vidare.
En grad är ju ingenting , men så är ju gatdäck mjuka i stommen åxå.
Man flexar ju bort en grad med orginaltopplagringen bara.
-
2012-04-30, 09:44 #428
Firman var paff att det inte var justerbart på bägge sidor
så ska se om nasarn har ett stag till bra pris hemma, så blir det skruva imorn kväll igen ;P
0 i Toe låter ju bra, man ska inte ställa just lite toe-out då? det dras ju in när man kör, annars blir det väl toe-in när man börjar köra om man har 0 i toe när man står stilla?
Får väl köra på 2-3 grader camber, så håller sig skärmkanterna glada, för köper jag smalare sulor så blir det mer sänkning efter besiktning :P kanske ska köpa mig ett flip-kit till styrstagen..
Kör umeå i veckan och helgen, ska du neråt Lillen?
-
2012-04-30, 11:10 #429
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Jag har ställt ganska mycket nära noll.
Det är nog mer beroende på att bilen är från stenåldern hur mycket toe man får vid körning.
Men en aning tou out är ju ingen fara , inte för jag tror man märker de på gatan.
Men så har jag ju kört med "pinne & stenmetoden" =)
Alltså ställt in själv.
Ahh 2-3 grader camber blir kanon , kan spåra lite på vägen men är kul när det svänger.
Tanken var Umeå ganska snart.
Men måste besikta bilen.......bara.
Blir nog inte i veckan pga jobb.
Men kanske till helgen.
-
2012-04-30, 22:49 #430
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Men så har jag ju kört med "pinne & stenmetoden" =)
Ska bli intressant efter att han mätt upp bilen att höra hur nära "sanningen" vi kom med den metoden , tror vi låg någonstans inom gränserna iaf. =)
-
2012-05-01, 12:37 #431
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
-
2012-05-01, 23:29 #432
Sådär, då har man varit och bytt olja och tvättat och snabbvaxat bilen. Tänkte jag skulle ta och lägga upp bilderna från helgen också så att ni får se den "massakrerade" gamla framvagnen :P
Efter två timmar var den felande länken ute:
Lite skillnad mot den nyaförutom att den nya är från en Vento Tdi -97
Största problemet enligt besiktningen, länkarmen låg metall mot metall mot motorbalken:
Bussningarna i de gamla länkarmarna var inte vackra...
Då hålen i de bakre R32 bussningarna i länkarmarna är mindre än på mk2 original så fick jag modifiera styrhylsorna:
Tog inte länge förrän den nya var på plats, men finn ett fel! Lite tajt mellan krängaren och styrstaget.... avrundade för kvällen pga mat och bärs på O'learys som hade nyöppnat i stan, väl på plats dagen efter i garaget vändes krängaren rätt.
-
2012-05-01, 23:43 #433
Hämtade ju min nylackade nya skärm från lackeraren också, varefter den monterades:
Tätningsband från VAG, billigt och bra, bara 180kr för 5m:
Skärm på, färgen ser lite konstig ut men är bara ljuset:
Skärmen på plats och färmatchningen är klockren:
Kanske får skaffa en skärm till höger sida också =)
Glömde självklart att knäppa bild på den installerade bredbandslambdan och mätaren, men här kommer utanför bilen.
Stod i bruksanvisningen att inte använda samma jord som till stereon, jag tänkte att - inte stör väl stereon mätaren inte! Använde jordblecket uppe i vänstra hörnet under instrumentbrädan, och som ett brev på posten fick jag störningar på alla radiokanaler som inte har megastark signalstyrka = strörningar på alla PX kanaler, reklamkanalerna kramar ju på flera gånger mer.. vart ska man ta jorden ifrån...?
Nu inväntar jag mina nya Meyle hydrauliska tryckare från Tyskland, och så är jag lite lur på att beställa ett extraktor-grenrör och främre 2.25" ljuddämpare (istället för rakt rör) från Tyskland, då mitt original inte riktigt vill hålla tätt då bultarna i grenröret har sett sina bästa dagar.
Bilen lämnas in på framvagnsinställning imorn, vem vet får jag bra pris kanske det slinker på ett par 165/50/15 sulor på framfälgarna också för att kunna sänka lite mer =)
-
2012-05-02, 13:29 #434
Märkte att det är själva bromsoket bak som läker bromsvätska, typ vid handbromsarmens axel, så ett nytt ok och nya bussningar till bakstötdämparna är beställda från tyskland, 888kr inkl frakt 200kr billigare än pris med rabatt för bara oket i sverige. Har inte lyckats betala än bara... Swedbank krånglar en massa vid betalning via Paypal vette fan vad dom pysslar med, reserveras pengar med köpet via E-bay går inte igenom.
-
2012-05-02, 17:07 #435
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Du har väl koll på att du tar dom nyare oken?
Från 89--> med 38mm kolv och "omvänd" handbromsmekanism.
Oken kommer från en 91:a.
Går iofs att med lätt modd även få dit vajern på dom äldre oken , men det är ju onödigt att ha olika ok bak. :-)
-
2012-05-02, 17:54 #436
Jepp, 38mm och dom finns väl bara i en variant? Handbromswiren underifrån.
Hämtade bilen nyss och tog mig en timmes nöjesturdom fick bara till 2 grader camber fram, och ställde just lite svag toe-in men väldigt när noll för att den inte skulle bli så orolig.
Skickade med två original låsplattor till spindelleden, då de som kom med bärarmen kändes lite mjuka.. och mycket riktigt hade dom dragit gängpaj på bägge och bytt plattor, bra att vara förutseende
-
2012-05-02, 19:17 #437
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Janne jag har ju fyra tyskstuksdäck liggandes om du inte har de redan....
-
2012-05-02, 22:09 #438
Nix inga däck än... Vad har fu för några och dimension?
Handlade en ANSA sport främre ljuddämpare för att få bort lite bröl, och måste bara tacka Forza.se för utomordentlig service.
Nu är frågan: Extractor eller inte :P
-
2012-05-02, 22:24 #439
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
-
2012-05-04, 20:48 #440
Hur var det med däcken? Hittar inga snygga bredder/profiler med lagliga dimensioner.. Ang. Rullomkrets men men. :P
Ang. Extraktor funderar jag på nån billigare E-bay historia mest för att mitt grenrör har taskiga bultar och inte vill sluta helt tätt mot g60 downpipen, effektökning är inte så noga och lite råare ljud är bonus. Köpa eller inte köpa beror på att jag slänger mycket pengar på bilen just nu.. Har råd men men...
Liknande ämnen
-
Räddning av Golf mk2 gti 8v -88 12-08-20
Av ReD- i forum ProjektforumSvar: 4Senaste inlägg: 2013-05-21, 22:11 -
Golf Mk2 GTI 16V -88
Av Timmy_r i forum ProjektforumSvar: 15Senaste inlägg: 2012-07-24, 17:33 -
ingen gnista golf gti 8v -88
Av ville_82 i forum VW-forumSvar: 0Senaste inlägg: 2012-07-24, 14:57 -
Bussningar golf mk2 gti -88
Av StiFt i forum VW-forumSvar: 4Senaste inlägg: 2010-10-14, 09:53 -
Kompressions-skillnader mellan 2E (2L 8v) och Golf/Jetta mk2 1,8L Gti 8v motorer?
Av Janne.M i forum VW-forumSvar: 9Senaste inlägg: 2010-07-02, 16:34