Sidan 17 av 61 FörstaFörsta ... 71415161718192027 ... SistaSista
Resultat 321 till 340 av 1215
  1. #321

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Bryt bene!

  2. #322

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Hjulinställning gjord på Christofers Däckservice i Saleby,
    tvättade bilen ( inte smart, frös igen för mig ), sedan efterkontroll.

    HC-halt och huvlåset var de inte nöjda med,
    allt annat är nu godkänt :-)

    Rätt nöjd ändå.

    Besiktningsmannen trodde på byte av tändstift och/eller tändkablar,
    p.g.a. tändmissar ibland, så det är väll det jag får köpa.
    Kan man mäta HC på någon mer sätt än SBP, lite jobbigt att åka och prova där om det är något annat :-)

  3. #323
    PassatGT16v
    Gäst
    Borde väl finnas på diverse verkstäder antar jag men vet inte säkert.

    Bra att listan blev betydligt kortare alla fall.

  4. #324

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Precis!

    Har antaligen lyckats kröka något av länkaget till växlarna,
    lite trögare går de i, men knappt märkbart, däremot får jag
    ta i för att få ur 3an och 5an... så lite merjobb fick jag också.

    Ligger ett splitter nytt länkage i garaget!

  5. #325

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Vad va det för fel på huvlåset då???

  6. #326

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Byta olja kan ju också hjälpa mot felaktig hc halt, om det inte är gjort på länge?

  7. #327

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Byta olja kan ju också hjälpa mot felaktig hc halt, om det inte är gjort på länge?
    Precis , det har hjälpt varje gång när jag haft fel HC.
    Men då har jag ju iofs även bytt alla tänddelar.

  8. #328

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Vad va det för fel på huvlåset då???
    SBP menar (och försöker) släppa huven från sin maxhöjd,
    när den då inte fastnar, och blir liggande med ett brak, så är det 2a...

    När man trycker till huven med handen så fastnar den, som vanligt folk stänger motorhuv alltså.

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Byta olja kan ju också hjälpa mot felaktig hc halt, om det inte är gjort på länge?
    Görs 2 gånger per år, senast för ca 3 månader sen.

    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Precis , det har hjälpt varje gång när jag haft fel HC.
    Men då har jag ju iofs även bytt alla tänddelar.
    Problemet är att den låg på 45-50 (100) i flera sekunder,
    men så hör man tydligt hur den missar en tändning, blöddrar till för en stund,
    och då flög HC upp till 450-500, vandrade stadigt ner till 45 igen,
    tills nästa misständning efter 10-20 sekunder.

    Tändstift byttes också för 3 månader sen,
    rotor och fördelarlock vid inköp (2 år i maj)
    kablarna har jag inte bytt, så där tänkte jag börja,
    för att se om misständningarna försvinner.

    Fortsätter det så får jag ta storservicen lite tidigare än beräknat bara.

    Såg en kväll i veckan att jag saknar en vacuum-slang mellan plasthuset ovanför förgasaren,
    vet dock inte vart den ska, ens med hjälp av vacuum-schemat på insidan huven.

    I helgen ska garaget röjas och byggas ny arbetsbänk,
    så båda bilar får komma in i värmen.

  9. #329

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Du måste träffat en SBP-idiot!

    Huvens stängning har ju ingen betydelse för säkerheten.
    Det är ju dess uppfångning OM låset går upp så den hakar i som är viktigt så den inte åker över taket.
    Justera gummipluttarna så de släpper huven i bott under SBP då sedan skruva upp dem igen.

    HC med dessa problem har jag haft.
    Min jetta jag hade förut gjorde så hela tiden ochdet var aldrig ett problem på SBP.
    Den chokade ofta om luftfiltret var gammalt och oljan gammal.
    Aldrig nedslag trots misständning.

    Bytte du kondensator åxå??
    Eller är det brytarlöst på din?

    Ja du har otur.

  10. #330

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Bytte du kondensator åxå??
    Eller är det brytarlöst på din?
    Inte bytt.
    Ingen aning tyvärr, men nyfiken hur jag tar reda på hur det ligger till på min.


    Plockat ihop en order på Skruvat.se
    Fördelararm
    Fördelarlock
    Tändkabelsats
    NGK BUR6ET x4
    1 147:- (med 10% rabatt genom klubben)


    Ska jämföra med Autodelar.net också.

  11. #331

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Ska jämföra med Autodelar.net också.
    Och där beställde jag de delarna jag behövde.
    Byter väll olja också så är det gjort.

  12. #332

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Hämtade delarna i fredags efter jobb,
    byttes när jag kom hem, den går betydligt jämnare och finare,
    men den bluddrar fortfarande till ibland, då blir det en liten "poff"
    i avgasröret också.

    Förgasaren, finns det något att ställa in?

    Problemet:
    Under SBP låg HC-halten på 45-50 (får vara max 100),
    men när motorn bluddrar till, 1 gång per 20 sekunder ca,
    då flög HC-värdet upp till 4-500, går sedan stadigt ner till 45-50
    igen på ett par sekunder.

    De fel jag hittat:
    1 vacuum-slang saknas på förgasarhuset (det svarta plast-huset ovanför förgasaren)
    (hittar ingen mer anslutning på förgasaren enligt schemat insidan huven)

    "orange gummiplatta" som tätar vevhusventilationen i samma förgasarhus är torr och dålig.



    Bytt:
    Förgasarfotspackning
    Tändstift - NGK BUR6ET
    Tändkablar
    Fördelararm (rotor)
    Fördelarlock

    Lite hjälp skulle uppskattas.

    Den 2/3 får jag körförbud och ny kontrollbesiktning.

  13. #333

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Den 2/3 får jag körförbud och ny kontrollbesiktning.
    Njaää va?
    Körförbud JA.
    Men får ombesikta i en månad till!
    Två månader efter besikningsdatum till samma avgift.

  14. #334

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Två månader efter besikningsdatum till samma avgift.
    Precis, och det är den 2/3.


    Finns det inställningsmöjligheter på dessa förgasare,
    eller är det bara elektroniskt styrt?
    Senast redigerad av J.L den 2012-02-12 klockan 17:49.

  15. #335

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Precis, och det är den 2/3.
    Ahh okok.

  16. #336

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Jobbat 5-11 idag, köpte med mig blommor hem till frugan, 5 år tillsammans, och 4 årig förlovningsdag,
    pusslade lite med äldsta dottern, lunch, rev arbetsbänken i garaget (ny ska byggas på annat ställe)
    kalas med svärfar (dottern fyllde 2 igår), sopade garaget och in med båda bilar.
    Ritat lite CAD och påbörjat ett program till fräsen för kommande projekt.

    Blev en del gjort idag iaf, dock inget mek med Gülfen, men nu får bilarna plats iaf!

  17. #337

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Grattis till jubileet!

  18. #338

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Grattis till jubileet!
    Tackar!
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Finns det inställningsmöjligheter på dessa förgasare,
    eller är det bara elektroniskt styrt?
    Inga idéer?

    rengöra alla kontakter på fuggen?

  19. #339

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Felsökt, felsökt och åter felsökt, inga större framgångar...

    Har beställt ny blå tempgivare + tätring, den går betydligt bättre utan kontakten
    i nuvarande, så kanske det ska vara, men börjar där.

    Beställe även vevhustätningen i plasthuset ovanför förgasaren.

    De delarna kommer på tisdag.


    Tyckte att motorn reagerade lite på startgas, så jag kan även ha tjuvluft.

    Inga framgångar angående vacuum-slangen, har en ledig plats på plasthuset
    ovan förgasaren, men ingen ledig på annan stans vad jag kan hitta.



    Nu är iaf misständningarna borta, men den beter sig konstigt ibland,
    främst på låga varv, hög växel, så dör motorn, den svarar bara på fullgas,
    den går fint om man växlar ner och lägger sig på högre varv.


    0.76 liter / mil på senaste tanken, så mycket bränsle drar den inte heller.

  20. #340

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Har beställt ny blå tempgivare + tätring, även vevhustätningen ovanför förgasaren.
    Hämta delar imorgon då.

    Även idag kom samma problem, efter ca 2 mils körning (varje gång)
    så hackar motorn och nästan dör vid jämn gas, hoppar igång igen
    vid fullgas, och svarar endast på fullgas... aningen störande.

    Kan detta vara tändspole-problem???

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin