Resultat 181 till 200 av 273
Ämne: Lupo 1.8t 451whp 520wnm
-
2011-08-22, 19:58 #181
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
lite mer pulver vill man ju alltid ha ,konstigt man lär sig aldrig
slängde i ett par 875cc spridare och yxade ner en bosch 044 samt fyllde tanken med E85
,630cc spridarna räckte precis till 1.5bar å 7200rpm innan på vanlig soppa ,så 875cc skulle jag ha lite marginal med samma ladd va ju tanken!
NOT!... fick ösa på rejält för att få samma lambda
men oj vilken skillnad det är nunågra grader extra tändning på låglast och max vrid å sen ett par grader till på toppen gjorde susen
men nu kör man man spridarna på 90% duty vid 1.4bar ,det roligaste av allt e att den e kvickare nu på 1.2bar än va den va innan på 1.45
så jag e glad ändå
-
2011-09-05, 22:42 #182
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
lite rök e väl alltid trevligt, film kommer när Jens "Mr-Doshc" mixtrat klart klippet
-
2011-09-06, 07:09 #183
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jens
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 908
Grymt
Mr dOhC om jag får be
Om det ändå vore så väl att jag besatt all kunskap om alla tänkabara program.....suck
Har problem med att sudda regskylten.
Har skaffat Adobe After Effects och har gjort en "Motion Track" = Satt ut punkter så jag har en ruta som föjer regskylten klippet igenom. Nu har jag dock ingen aning om hur jag ska göra för att få den rutan att bli pixlig och sen kunna spara.
HJÄÄÄLP !?!Senast redigerad av Mr dOhC den 2011-09-06 klockan 07:14.
-
2011-09-17, 21:04 #184
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
lite nya siffror på maskinen med e85
whp:
355whp 395wnm @ 1.20bar
387whp 448wnm @ 1.45bar
motor:
403hp 449nm @ 1.20bar
440hp 509nm @ 1.45bar
-
2011-10-01, 19:12 #185
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
så här kan det se ut när en drivaxel gått av,
ett bra tecken på att man kört den hårt
-
2011-10-01, 19:29 #186
Snyggt henke, precis som min axel såg ut haha
-
2011-10-01, 20:17 #187
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
så inställd på att det va knuten igen ,så det blev överraskning idag
kändes fasen som lite julafton ett tag där (hmm d glappar på fel ställe ,vad kan det vara)
,nu får d bli svikt stål på den högra också
-
2011-10-22, 18:34 #188
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
fått tummen ur och har börjat med bakvagnen lite lätt
-
2011-11-05, 09:15 #189
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
Jahopp! Då är en ritning inlämnad till laser skäraren, ett nytt tråg i rostfritt ska det bli med genomtänkta bafflar, hoppas få delarna under nästa vecka.
Och mera väghållnings prylar är på gång, måste ju försöka ge er en match på banan 2012
-
2011-12-13, 18:50 #190
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
Ett gäng tidningar som lille Lupon varit med i under 2011
Tyska vw scene
Danska Vmax
Norska Gatebil
Amerikanska Eurotuner
Bilsport
-
2011-12-13, 19:05 #191
kul att de byggs för fullt
Riktigt fina repotage, var bra många tidningar du varit med iKUL!!
-
2011-12-13, 20:02 #192
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Man får ju grattulera till reportagen.
Riktigt läckert.
-
2011-12-13, 20:30 #193
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
tack ska ni ha!
jo riktigt skoj att få ha varit med i några utländska tidningar också
-
2012-01-14, 16:52 #194
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
just nu är det lite rörigt i garaget!
-
2012-01-20, 15:28 #195
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
ett gäng rör nästade
-
2012-01-23, 17:00 #196
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Lite positiv kritik.
Inget illa menat här men de är en hel del att tänka på.
Bygga bur är inte BARA ATT , det ska bli bra annars blir det jättefarligt!
Se till att mötas med alla rör.
Så att infästningspunkterna möts dör ett annat rör möter bågen.
Annars kan det brytas av eller böjas på obra sätt vid en smäll.
Då blir det farligare än att vara utan båge.
Finns mycket mer men detta är väl det man sanbbt kan se på din båge just nu.
Som sagt ta det rätt och som positiv kritik pga säkerhet och inte som negativt gnäll.
Vill bara väl!
Tips:
* Röret mellan huvudbågens ben skall sitta nere vid "kardantunneln" så det KAN fästas där( i tunneln).
Vid smäll från sidan ÄR det detta rör som skall ta upp kraften och detta blir väldigt fel om röret sitter så långt upp från marken räknat! Detta OM man vill åka med reglemente nån gång.
* Rör mellan huvudbåge bak mot stötdämpartorn sitter för högt!
Sätt detta nere vid huvudbågens fot och upp mot stötdämparinfästning.
* Rör från stötdämpartorn upp mot tak och huvudbågens hörn.
Sätt detta rör så nära mitten på böjen mot taket det går för att stötta så bra som möjligt.
Rör som snedsträva eller kryss från stötdämpartorn upp mot huvudbågen skall möta andra rör på samma infästningsställe. Detta för att förhindra felbelastning ochbrott på bågen vik rundslagning.
-
2012-01-23, 21:28 #197
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
tar det bara som positiv kritik
1. yepp men det får sitta högre upp om man svetsar som ett V ner mot tunnlen om jag fattat det rätt?
2. om jag inte läste/minns fel så får den vara där ,men inte imitten eller längre fram
3. där är vi eniga50mm får d vara max från ovansida
kommer även att montera dörrsträvor som går i linje med röret mellan huvudbåge och stötdämpartornet
-
2012-02-01, 16:17 #198
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
Följde lillens tips å byggde om lite.
Nu står den lackad å klar ,hoppade över dörr strävorna då jag eventuellt kommer bygga vidare till helbur vid senare tillfälle
-
2012-02-01, 18:41 #199
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Snyggt!
Kul att kunna bidra lite iaf =)
-
2012-02-02, 22:09 #200
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
monterad å klar