Sidan 10 av 14 FörstaFörsta ... 78910111213 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 273
  1. #181

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    lite mer pulver vill man ju alltid ha ,konstigt man lär sig aldrig

    slängde i ett par 875cc spridare och yxade ner en bosch 044 samt fyllde tanken med E85
    ,630cc spridarna räckte precis till 1.5bar å 7200rpm innan på vanlig soppa ,så 875cc skulle jag ha lite marginal med samma ladd va ju tanken!
    NOT!... fick ösa på rejält för att få samma lambda

    men oj vilken skillnad det är nu några grader extra tändning på låglast och max vrid å sen ett par grader till på toppen gjorde susen
    men nu kör man man spridarna på 90% duty vid 1.4bar ,det roligaste av allt e att den e kvickare nu på 1.2bar än va den va innan på 1.45

    så jag e glad ändå

  2. #182

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    lite rök e väl alltid trevligt, film kommer när Jens "Mr-Doshc" mixtrat klart klippet


  3. #183

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Grymt

    Mr dOhC om jag får be

    Om det ändå vore så väl att jag besatt all kunskap om alla tänkabara program.....suck
    Har problem med att sudda regskylten.

    Har skaffat Adobe After Effects och har gjort en "Motion Track" = Satt ut punkter så jag har en ruta som föjer regskylten klippet igenom. Nu har jag dock ingen aning om hur jag ska göra för att få den rutan att bli pixlig och sen kunna spara.

    HJÄÄÄLP !?!
    Senast redigerad av Mr dOhC den 2011-09-06 klockan 07:14.

  4. #184

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    lite nya siffror på maskinen med e85

    whp:
    355whp 395wnm @ 1.20bar
    387whp 448wnm @ 1.45bar

    motor:
    403hp 449nm @ 1.20bar
    440hp 509nm @ 1.45bar

  5. #185

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    så här kan det se ut när en drivaxel gått av,
    ett bra tecken på att man kört den hårt


  6. #186

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 211
    Snyggt henke, precis som min axel såg ut haha

  7. #187

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    så inställd på att det va knuten igen ,så det blev överraskning idag kändes fasen som lite julafton ett tag där (hmm d glappar på fel ställe ,vad kan det vara)
    ,nu får d bli svikt stål på den högra också

  8. #188

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    fått tummen ur och har börjat med bakvagnen lite lätt




  9. #189

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    Jahopp! Då är en ritning inlämnad till laser skäraren, ett nytt tråg i rostfritt ska det bli med genomtänkta bafflar, hoppas få delarna under nästa vecka.
    Och mera väghållnings prylar är på gång, måste ju försöka ge er en match på banan 2012

  10. #190

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    Ett gäng tidningar som lille Lupon varit med i under 2011

    Tyska vw scene



    Danska Vmax



    Norska Gatebil



    Amerikanska Eurotuner



    Bilsport

  11. #191

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 211
    kul att de byggs för fullt

    Riktigt fina repotage, var bra många tidningar du varit med i KUL!!

  12. #192

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Man får ju grattulera till reportagen.

    Riktigt läckert.

  13. #193

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    tack ska ni ha!
    jo riktigt skoj att få ha varit med i några utländska tidningar också

  14. #194

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    just nu är det lite rörigt i garaget!


  15. #195

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    ett gäng rör nästade


  16. #196

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Lite positiv kritik.
    Inget illa menat här men de är en hel del att tänka på.
    Bygga bur är inte BARA ATT , det ska bli bra annars blir det jättefarligt!

    Se till att mötas med alla rör.
    Så att infästningspunkterna möts dör ett annat rör möter bågen.
    Annars kan det brytas av eller böjas på obra sätt vid en smäll.
    Då blir det farligare än att vara utan båge.


    Finns mycket mer men detta är väl det man sanbbt kan se på din båge just nu.
    Som sagt ta det rätt och som positiv kritik pga säkerhet och inte som negativt gnäll.
    Vill bara väl!


    Tips:

    * Röret mellan huvudbågens ben skall sitta nere vid "kardantunneln" så det KAN fästas där( i tunneln).
    Vid smäll från sidan ÄR det detta rör som skall ta upp kraften och detta blir väldigt fel om röret sitter så långt upp från marken räknat! Detta OM man vill åka med reglemente nån gång.

    * Rör mellan huvudbåge bak mot stötdämpartorn sitter för högt!
    Sätt detta nere vid huvudbågens fot och upp mot stötdämparinfästning.

    * Rör från stötdämpartorn upp mot tak och huvudbågens hörn.
    Sätt detta rör så nära mitten på böjen mot taket det går för att stötta så bra som möjligt.
    Rör som snedsträva eller kryss från stötdämpartorn upp mot huvudbågen skall möta andra rör på samma infästningsställe. Detta för att förhindra felbelastning ochbrott på bågen vik rundslagning.

  17. #197

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Tips:

    1. Röret mellan huvudbågens ben skall sitta nere vid "kardantunneln" så det KAN fästas där( i tunneln).
    Vid smäll från sidan ÄR det detta rör som skall ta upp kraften och detta blir väldigt fel om röret sitter så långt upp från marken räknat! Detta OM man vill åka med reglemente nån gång.

    2. Rör mellan huvudbåge bak mot stötdämpartorn sitter för högt!
    Sätt detta nere vid huvudbågens fot och upp mot stötdämparinfästning.

    3. Rör från stötdämpartorn upp mot tak och huvudbågens hörn.
    Sätt detta rör så nära mitten på böjen mot taket det går för att stötta så bra som möjligt.
    Rör som snedsträva eller kryss från stötdämpartorn upp mot huvudbågen skall möta andra rör på samma infästningsställe. Detta för att förhindra felbelastning ochbrott på bågen vik rundslagning.
    tar det bara som positiv kritik

    1. yepp men det får sitta högre upp om man svetsar som ett V ner mot tunnlen om jag fattat det rätt?
    2. om jag inte läste/minns fel så får den vara där ,men inte imitten eller längre fram
    3. där är vi eniga 50mm får d vara max från ovansida

    kommer även att montera dörrsträvor som går i linje med röret mellan huvudbåge och stötdämpartornet

  18. #198

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    Följde lillens tips å byggde om lite.
    Nu står den lackad å klar ,hoppade över dörr strävorna då jag eventuellt kommer bygga vidare till helbur vid senare tillfälle


  19. #199

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Snyggt!
    Kul att kunna bidra lite iaf =)

  20. #200

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    monterad å klar






Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin