Resultat 261 till 280 av 552
-
2010-08-05, 14:37 #261
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Jag vet jag vet =)
Tror jag!?
-
2010-08-05, 18:37 #262
Jag vet, och tro mig.. Det var ett otroligt kap.
-
2010-08-05, 19:32 #263
en extra motor och växellåda har det ju skrivits om :-)
-
2010-08-05, 20:22 #264
Finns ett fåtal utvalda som vet =)
Sprider så här mycket "hellaflush", "geschmeidet" och "071" och ebay.de pris på mellan 1100 och 1700 Euro resten får ni vänta på
Motor och växellåda är det inte fast dom kommer nog till veckan
-
2010-08-05, 20:32 #265
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Jag har informationen i min telefo. =)
-
2010-08-05, 22:30 #266
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
-
2010-08-07, 12:08 #267
Ledtråd nr: 2
Efter lite fotande i blindo så hittade jag var det "vätskade" lite på blocket:
Ser även den kassa biltema motorfälgen som släppte lite från grunden...
Får plocka ner filtret och dra åt, alt byta packningen från originalets stål med gummirand till "hårdfilt" varianten.
Ledtråd nr 2:
Det är alltså fälgar vi snackar omBra med läpp i originalutförande, fälgen ligger helt prick i linje med skärmkanterna fram och bak (utan skärmbreddare eller spacers) mumma! Ni får dock ursäkta de skitiga fälgarna.
Måste boka tid hos nån däckkrängare på måndag... svårt att vänta
-
2010-08-07, 22:00 #268
Nu orkar jag inte hålla på det någe mer:
Fyndet jag gjorde var en uppsättning BBS RS 071 8x15 ET18 BMW E30 fälgar för ett myckt förmånligt pris =) Kassa obrukbara däck på bilden, måste åka till nån däckkrängare på måndag och ordna upp däcken:
Däcken som ska på är 195/55-15
-
2010-08-07, 22:36 #269
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Är du inte nere i södra hamn vid den här tiden och kollar TS? =)
-
2010-08-08, 11:38 #270
Gick ner just efteråt, gubbarna höll bra, vart jäkligt bra och så körde dom ju long live rock'n roll också! stort plus, dock blir det ju lite tråkig "publikstämmning" på festival jämfört med "egna" spelningarna men men svårt att få allt.
-
2010-08-08, 11:50 #271
-
2010-08-08, 12:40 #272
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
-
2010-08-08, 12:52 #273
Jag vet faktiskt inte, en full-polering orkar jag inte med nu iaf (kanske över vintern) men det känns inte riktigt rätt mot resten av stuket på bilen och är så jäkligt att hålla efter. Är inget klarlackssläpp på fälgbanorna (om det ens är klarlack) så jag tror inte jag kommer att polera dem nu då de är fräscha än, men man vet ju aldrig vad som händer "off-season" =)
Imorn blir det som sagt att leta nån som kan skifta däck, hämta en vevhusventslang från skroten (kan ju vara därför som det trycker ut lite olja runt oljefilterhållaren pga pluggad vevhusvent) och eventuellt hämta en till 2E motor/02A låda och köra bort motolyften jag lånat.
Ska även ner i garaget och kolla igenom alla höger drivaxlar jag har och mäta upp lite och förkoppningsvis bygga ihop en lite kortare än passatens som sitter i nu och plocka bort "brickan/ringen" i yttre knuten för mer spel. Jag trodde att G60 drivaxeln skulle vara kortare, men verkar som om vanliga gti ´med 020-låda har den kortaste axeln:
Höger fram:
===========
* Golf G60 02A -91 "191 407 452 X" 100mm knutar - 764mm lång Finns även i:
- Corrado 1989 - 1995
- Golf 1990 - 1991 (G60)
- Jetta/Syncro 1990 - 1992
* Golf Gti 8v -88 (020) "191 407 272 BD) 100mm knutar - 750mm lång
- Kortast? tyckte den var precis lika lång som Passat axeln... Får nog byta inre knut på den och sätta dit istället för passataxeln som sitter där...
* Passat 2E 02A -91 "357 407 272 M" 100mm knutar - 785mm lång
- Sitter på plats för tillfället men känns lite lång... vibrationer i kopplingen, dock känns inget när man svänger och känner på växelspaken, men det beror väl på att det är vajrar istället för stag och sånt inte fortplantas till växelspaken?
* Alla längdmått är tagna från autoexperten så är inte säkert att de passar...
* Varför har G60 längre högeraxeln än vanliga golfen trots att den har 02A och flänsarna breddar lite mer...
-
2010-08-08, 13:01 #274
Dubbelpost
Senast redigerad av Janne.M den 2010-08-11 klockan 17:58.
-
2010-08-11, 18:11 #275
Sådärja, nu sitter fälgarna på bilen och ser jäkligt gött ut! Dock märkte jag att jag har 2st 8x15 ET18 och 2st 7x15 ET16 på typiskt bmw manér, så just nu så sitter de smalare fälgarna bak pga för mjuka dämpare... :P Nu ska det beställas coilovers så man får ordning på det, och får lite styvhet där bak. Fick rulla upp de inre skärmkanterna för att alls kunna vara fler än föraren i bilen, och nu går det faktiskt med 2 pers + hund med lite kreativ körning.
195/50/15 Nankang NS-2rna stretchades alldeles för lite på 8" fälgarna, och ingenting på 7" fälgarna, så blir någon mindre variant till nästa säsong, nån 175 med lämplig profil borde nog bli bra och inte för iögonfallande.
Alexander dyker upp om 2 helger med systemkameran, så hinner vikterna fästa ordentligt innan jag tvättar fälgarna, så bilder kommer först då.
Trodde min kyltempgivare inte fungerade för fläkten satte inte igång utan att byglas, så köpte en ny och monterade men utan resultat. Borde vara en luftficka eller något tänker jag? Får lufta systemet ordentligt med motorn igång, då jag bara gjorde det för hand innan jag startade motorn.
Var ute och provkörde rejält idag, motorn har nog inte tillräcklig tändning någonstans under 3000 varv (när den börjar öka tändförställningen ordentligt så den går lite dåligt ibland, så måste invänta chipet och se hur det blir. Började även gå lite dåligt ett tag, men sen funkade det ok, så vet inte riktigt vad det är. Lyckades stöta på Kimmo också när jag var ute och körde, tyvärr inte i mk1:an men passaten är fräsch den också.
-
2010-08-11, 18:30 #276
-
2010-08-11, 21:16 #277
Jag såg att hjulen fyllde ut ordentligt i hjulhusen...
Ser bra ut!/Kimmo
Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion
-
2010-08-12, 23:37 #278
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Coilovers blir nog bra.
Med dina bredder och ditt Et får du nog ha coils.
Blir stötigt men bättre än slutkörda sportdämpare.
Annars är det skrap som gäller.
Vi får snacka om de sen , finns ju lite att välja på och en del att akta sig för!
Mina nankang är lika då.
På mina 7x15" fälgar sitter de "för" normalt.
Ingen strech alls utan jämnt med fälgkanten.
Inte bra med Et 25 eller mindre som du har.
Skrapar på Mk II bak med orginaldämpare.
Inte på Mk III:an , men nu är det ju iofs coils där.
-
2010-08-13, 00:08 #279
Mmm.. blir nog coils, lutar åt V-maxx =)
Chip beställt och betalt för, anländer förhoppningsvis på tisdag!
Måste felsöka varför kylfläkt inte startar trots ny givare i kylaren och fungerande fläkt..... boooring!
-
2010-08-16, 15:10 #280
V-maxx beställda från moderlandet, får se hur länge det tar denna gång.
Åter till kylproblemet...
Luftade systemet ordentligt med maxvärme i kupén etc, sen märkte jag till min förvåning att kylfläkten går igång, dock väldigt sent:
- Oljetempen hinner komma upp i 96 grader (brukade ligga mellan 80 - 90 grader tidigare med gamla motorn)
- Kyltempen i instrumenthuset ligger 3/5 upp på skalan innan första läget på fläkten slår igång. Tidigare gick den bara just över mitten när den satte igång kylfläkten på första läget.
Jag körde värmepickan på den gamla givaren vilken visade sig vara hel... då den körde igång fläkten i både första och andra läget, och den verkar slå igång samtidigt som den nya (alltså sent) då de även har samma tillslagstemperaturer.
Vad är det som är galet?
- Har det på nåt sätt fått både vatten/oljetemp att visa lite mer än med gamla motorn?
- Taskig vatten/oljekyl som togs från 2E motorn? tvättade den och blåste rent med tryckluft om det kan ha någon inverkan?
- Luft i systemet?
- Har i Biltemas vanliga glykol, kan det vara för hög/låg andel glykol?
- Felkopplade slangar?
- Tändläget ska vara rätt... kanske stod för lågt tidigare därav den lägre tempen?
Liknande ämnen
-
Räddning av Golf mk2 gti 8v -88 12-08-20
Av ReD- i forum ProjektforumSvar: 4Senaste inlägg: 2013-05-21, 22:11 -
Golf Mk2 GTI 16V -88
Av Timmy_r i forum ProjektforumSvar: 15Senaste inlägg: 2012-07-24, 17:33 -
ingen gnista golf gti 8v -88
Av ville_82 i forum VW-forumSvar: 0Senaste inlägg: 2012-07-24, 14:57 -
Bussningar golf mk2 gti -88
Av StiFt i forum VW-forumSvar: 4Senaste inlägg: 2010-10-14, 09:53 -
Kompressions-skillnader mellan 2E (2L 8v) och Golf/Jetta mk2 1,8L Gti 8v motorer?
Av Janne.M i forum VW-forumSvar: 9Senaste inlägg: 2010-07-02, 16:34