Sidan 14 av 28 FörstaFörsta ... 41112131415161724 ... SistaSista
Resultat 261 till 280 av 552
  1. #261

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Jag vet jag vet =)
    Tror jag!?

  2. #262

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Jag vet, och tro mig.. Det var ett otroligt kap.

  3. #263

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    en extra motor och växellåda har det ju skrivits om :-)

  4. #264

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Finns ett fåtal utvalda som vet =)

    Sprider så här mycket "hellaflush", "geschmeidet" och "071" och ebay.de pris på mellan 1100 och 1700 Euro resten får ni vänta på

    Motor och växellåda är det inte fast dom kommer nog till veckan

  5. #265

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Jag har informationen i min telefo. =)

  6. #266

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Jag har informationen i min telefo. =)
    Mee too.
    Jag gissade rätt märke på bil så fort jag fick se.

  7. #267

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165

    Ledtråd nr: 2

    Efter lite fotande i blindo så hittade jag var det "vätskade" lite på blocket:



    Ser även den kassa biltema motorfälgen som släppte lite från grunden...

    Får plocka ner filtret och dra åt, alt byta packningen från originalets stål med gummirand till "hårdfilt" varianten.

    Ledtråd nr 2:



    Det är alltså fälgar vi snackar om Bra med läpp i originalutförande, fälgen ligger helt prick i linje med skärmkanterna fram och bak (utan skärmbreddare eller spacers) mumma! Ni får dock ursäkta de skitiga fälgarna.

    Måste boka tid hos nån däckkrängare på måndag... svårt att vänta

  8. #268

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Nu orkar jag inte hålla på det någe mer:

    Fyndet jag gjorde var en uppsättning BBS RS 071 8x15 ET18 BMW E30 fälgar för ett myckt förmånligt pris =) Kassa obrukbara däck på bilden, måste åka till nån däckkrängare på måndag och ordna upp däcken:






    Däcken som ska på är 195/55-15

  9. #269

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Är du inte nere i södra hamn vid den här tiden och kollar TS? =)

  10. #270

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Gick ner just efteråt, gubbarna höll bra, vart jäkligt bra och så körde dom ju long live rock'n roll också! stort plus, dock blir det ju lite tråkig "publikstämmning" på festival jämfört med "egna" spelningarna men men svårt att få allt.

  11. #271

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Fyndet jag gjorde var en uppsättning BBS RS
    Mumma!
    Köra som de är eller polera?

  12. #272

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Gick ner just efteråt, gubbarna höll bra, vart jäkligt bra och så körde dom ju long live rock'n roll också! stort plus, dock blir det ju lite tråkig "publikstämmning" på festival jämfört med "egna" spelningarna men men svårt att få allt.
    Måste ändå varit lite tryck på dom eftersom det hördes ända ner till mig.
    "J" tyckte det var en bra spelning.

    Nåväl nog med OT.

  13. #273

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Mumma!
    Köra som de är eller polera?
    Jag vet faktiskt inte, en full-polering orkar jag inte med nu iaf (kanske över vintern) men det känns inte riktigt rätt mot resten av stuket på bilen och är så jäkligt att hålla efter. Är inget klarlackssläpp på fälgbanorna (om det ens är klarlack) så jag tror inte jag kommer att polera dem nu då de är fräscha än, men man vet ju aldrig vad som händer "off-season" =)

    Imorn blir det som sagt att leta nån som kan skifta däck, hämta en vevhusventslang från skroten (kan ju vara därför som det trycker ut lite olja runt oljefilterhållaren pga pluggad vevhusvent) och eventuellt hämta en till 2E motor/02A låda och köra bort motolyften jag lånat.

    Ska även ner i garaget och kolla igenom alla höger drivaxlar jag har och mäta upp lite och förkoppningsvis bygga ihop en lite kortare än passatens som sitter i nu och plocka bort "brickan/ringen" i yttre knuten för mer spel. Jag trodde att G60 drivaxeln skulle vara kortare, men verkar som om vanliga gti ´med 020-låda har den kortaste axeln:

    Höger fram:
    ===========

    * Golf G60 02A -91 "191 407 452 X" 100mm knutar - 764mm lång Finns även i:
    - Corrado 1989 - 1995
    - Golf 1990 - 1991 (G60)
    - Jetta/Syncro 1990 - 1992

    * Golf Gti 8v -88 (020) "191 407 272 BD) 100mm knutar - 750mm lång
    - Kortast? tyckte den var precis lika lång som Passat axeln... Får nog byta inre knut på den och sätta dit istället för passataxeln som sitter där...

    * Passat 2E 02A -91 "357 407 272 M" 100mm knutar - 785mm lång
    - Sitter på plats för tillfället men känns lite lång... vibrationer i kopplingen, dock känns inget när man svänger och känner på växelspaken, men det beror väl på att det är vajrar istället för stag och sånt inte fortplantas till växelspaken?

    * Alla längdmått är tagna från autoexperten så är inte säkert att de passar...

    * Varför har G60 längre högeraxeln än vanliga golfen trots att den har 02A och flänsarna breddar lite mer...

  14. #274

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Dubbelpost
    Senast redigerad av Janne.M den 2010-08-11 klockan 17:58.

  15. #275

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Sådärja, nu sitter fälgarna på bilen och ser jäkligt gött ut! Dock märkte jag att jag har 2st 8x15 ET18 och 2st 7x15 ET16 på typiskt bmw manér, så just nu så sitter de smalare fälgarna bak pga för mjuka dämpare... :P Nu ska det beställas coilovers så man får ordning på det, och får lite styvhet där bak. Fick rulla upp de inre skärmkanterna för att alls kunna vara fler än föraren i bilen, och nu går det faktiskt med 2 pers + hund med lite kreativ körning.

    195/50/15 Nankang NS-2rna stretchades alldeles för lite på 8" fälgarna, och ingenting på 7" fälgarna, så blir någon mindre variant till nästa säsong, nån 175 med lämplig profil borde nog bli bra och inte för iögonfallande.

    Alexander dyker upp om 2 helger med systemkameran, så hinner vikterna fästa ordentligt innan jag tvättar fälgarna, så bilder kommer först då.

    Trodde min kyltempgivare inte fungerade för fläkten satte inte igång utan att byglas, så köpte en ny och monterade men utan resultat. Borde vara en luftficka eller något tänker jag? Får lufta systemet ordentligt med motorn igång, då jag bara gjorde det för hand innan jag startade motorn.

    Var ute och provkörde rejält idag, motorn har nog inte tillräcklig tändning någonstans under 3000 varv (när den börjar öka tändförställningen ordentligt så den går lite dåligt ibland, så måste invänta chipet och se hur det blir. Började även gå lite dåligt ett tag, men sen funkade det ok, så vet inte riktigt vad det är. Lyckades stöta på Kimmo också när jag var ute och körde, tyvärr inte i mk1:an men passaten är fräsch den också.

  16. #276

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 178
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Sådärja, nu sitter fälgarna på bilen
    Härligt! längtar efter bilder :-D

  17. #277
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    693
    Jag såg att hjulen fyllde ut ordentligt i hjulhusen...
    Ser bra ut!
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  18. #278

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Nu ska det beställas coilovers så man får ordning på det, och får lite styvhet där bak. Fick rulla upp de inre skärmkanterna för att alls kunna vara fler än föraren i bilen, och nu går det faktiskt med 2 pers + hund med lite kreativ körning.

    195/50/15 Nankang NS-2rna stretchades alldeles för lite på 8" fälgarna, och ingenting på 7" fälgarna, så blir någon mindre variant till nästa säsong, nån 175 med lämplig profil borde nog bli bra och inte för iögonfallande..
    Coilovers blir nog bra.
    Med dina bredder och ditt Et får du nog ha coils.
    Blir stötigt men bättre än slutkörda sportdämpare.
    Annars är det skrap som gäller.

    Vi får snacka om de sen , finns ju lite att välja på och en del att akta sig för!

    Mina nankang är lika då.
    På mina 7x15" fälgar sitter de "för" normalt.
    Ingen strech alls utan jämnt med fälgkanten.
    Inte bra med Et 25 eller mindre som du har.
    Skrapar på Mk II bak med orginaldämpare.
    Inte på Mk III:an , men nu är det ju iofs coils där.

  19. #279

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Mmm.. blir nog coils, lutar åt V-maxx =)

    Chip beställt och betalt för, anländer förhoppningsvis på tisdag!

    Måste felsöka varför kylfläkt inte startar trots ny givare i kylaren och fungerande fläkt..... boooring!

  20. #280

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    V-maxx beställda från moderlandet, får se hur länge det tar denna gång.

    Åter till kylproblemet...
    Luftade systemet ordentligt med maxvärme i kupén etc, sen märkte jag till min förvåning att kylfläkten går igång, dock väldigt sent:

    - Oljetempen hinner komma upp i 96 grader (brukade ligga mellan 80 - 90 grader tidigare med gamla motorn)
    - Kyltempen i instrumenthuset ligger 3/5 upp på skalan innan första läget på fläkten slår igång. Tidigare gick den bara just över mitten när den satte igång kylfläkten på första läget.

    Jag körde värmepickan på den gamla givaren vilken visade sig vara hel... då den körde igång fläkten i både första och andra läget, och den verkar slå igång samtidigt som den nya (alltså sent) då de även har samma tillslagstemperaturer.

    Vad är det som är galet?
    - Har det på nåt sätt fått både vatten/oljetemp att visa lite mer än med gamla motorn?
    - Taskig vatten/oljekyl som togs från 2E motorn? tvättade den och blåste rent med tryckluft om det kan ha någon inverkan?
    - Luft i systemet?
    - Har i Biltemas vanliga glykol, kan det vara för hög/låg andel glykol?
    - Felkopplade slangar?
    - Tändläget ska vara rätt... kanske stod för lågt tidigare därav den lägre tempen?

Liknande ämnen

  1. Räddning av Golf mk2 gti 8v -88 12-08-20
    Av ReD- i forum Projektforum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 22:11
  2. Golf Mk2 GTI 16V -88
    Av Timmy_r i forum Projektforum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 17:33
  3. ingen gnista golf gti 8v -88
    Av ville_82 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 14:57
  4. Bussningar golf mk2 gti -88
    Av StiFt i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 09:53
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 16:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin