Resultat 61 till 80 av 215
-
2009-11-01, 22:55 #61D.EGäst
-
2009-11-01, 23:01 #62
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 015
Ingen aning, har köpt de i den lokala rallyaffärn här i stan.
VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2009-11-02, 16:36 #63
kommer pris på dina delar inom kort, legat på dem lite idag.
-
2009-11-07, 21:36 #64
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 015
Har tagit ur kylaren, och badat den i badkaret, då bilen tenderar gå lite varm (lite högt på mätaren bara).
O när den ändå var ur så passade jag på att uppgradera generatorkablen, ist för 2 tunna originalare så satte jag dit två riktigt grova, gissningsvis runt 25-30 kvadrat tillsammans. Pressade i rediga kabelskor.
Pga ett läckage i min "nya" dieselpump så blir det ett byte av den, här river jag ur den. Ska ordna indikatorklocka så jag kan justera in den nya också. Tror att det var det som gjorde att den gick varm, att pumpen inte var rätt inställd.
VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2009-11-07, 21:37 #65
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 015
Har velat lite ett tag om jag ska göra en seriös renovering av fälgarna eller inte, men jag känner inte för att lägga slantar på att lämna in dom just nu. Dessutom måste de bli klara snart då vinter kommer med stormsteg.
Hittade en oöppnad gammal 1liters burk body (10-15 år?) i garaget. Så det blev att måla de mattsvarta med pensel, efter samma recept som resten av bilen =). Blir ganska okej, mer budget än så kan det nog inte bli :P.
Har även satt i ett extra bromljus i bakrutan, dock inga bilder på det.
Tog ett par helhetsbilder innan jag rev ut dieselpumpen då jag inte hade några sådana. Lite feta fälgar på detta o lite andra detaljer så.
VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2009-11-07, 22:38 #66
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 015
Kom ju på att jag hade tagit några bilder på inkopplingen o lite annat för längesen. Kan släga upp de bilderna med.
Huvudbrytare för att sära på batterierna, samt kabelgenomföringarna på boxen.
Översikt av boxen. Notera att takräcket är stabilt nog att stå på =).
Lite kablar blev det:
Kabeldragning:
VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2009-11-07, 22:39 #67
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 015
Kontrollpanelen, hemmasnidad för hand av alu.
Även med porrbelysning under för att kunna se brytarna lite i mörkret, gjord av en gammal diodsidoblinker.
Här ser man blinkersen. Självklart dimbar med resten av instrumentbelysningen.
O den feta sportratten. Numera sitter det även en hyfsad radiola i.
Senast redigerad av Manny den 2009-11-07 klockan 22:42.
VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2009-11-07, 23:13 #68
- Reg.datum
- sep 2007
- Namn
- Ole Bryde
- Ort
- Vollsjö
- Inlägg
- 246
humrar och ler..
-
2009-11-08, 00:03 #69
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Per Junfors
- Medlemsnr
- 1460
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 1 469
Gryyymt!
Per J
VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |
-
2009-11-13, 23:23 #70
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 015
Efter byte av dieselpump (för andra gången) så började startmotorn jävlas med mig, efter mycket strul med pumpen och många startförsök så började helt plötsligt startmotorn gå riktigt trögt.
Efter några kvällars klurande och lite "trial & error" så konstaterade jag att en jordpunkt hade sagt upp sig helt.
Under alla försök att hitta felet så kördes startmotorn för att testa med en sladd direkt på solenoiden för att se om felet kunde hittas. Men när jag körde den och den gick slött så jordade startmotorn via en tunn kabel i kupén, där det efter några sekunder började ryka kraftigt.
Snabbt som attan fick jag kolla så det inte började brinna.
Man säger ju att en diesel ska ryka, men det här är ju löjligt :P.
Några mindre jordkablar blev svedda i ändarna och gick att rädda, men en stackare fick ta mycket stryk.
Kabelskon bokstavligen smälte ihop med jordplinten och går aldrig att få lös nu.....
Och kabeln som brann mest, som tur var så sparar man det mesta så jag hittade en annan likadan i gömmorna. Här en en så kallad "före och efter bild":
Nu är alla jordpunkter kollade och ett par extra jordkablar har lagts till.
Har även justerat växellänkage och lite annat sånt trist som knappt är värt att nämna.
Jag har även fått tummarna ur o krängt på däcken på fälgarna (äntligen bilder på hjulen!).
Borbet A, 15x7" Et25!
Jag blev inte nöjd, jag har kanske valsat skärmarna för mycket, eller så blev det inte så bra med ET 25. Får kanske se om jag kan komma över ett par spacers, eller kanske sänka mer.
Men ska jag sänka mer fram så måste jag se över spindelleden så den är rätt nära brytgränsen redan nu.
Men vafan, det är ju bara en vinterbil o den ska mest åka fram o tebax te jobbet.....
Här följer lite bilder, bilen är dock på pallbockar, så det ser kanske lite annorlunda ut än på marken:
Senast redigerad av Manny den 2009-11-13 klockan 23:35.
VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2009-11-13, 23:24 #71
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 015
Notera mitt snygga "Diesel" emblem vid tanklocket:
Svårt att fota i garaget...
VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2009-11-13, 23:30 #72
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Mycket snyggt!
Bredd på fälgen frågas!?Senast redigerad av Lillen den 2009-11-13 klockan 23:35.
-
2009-11-13, 23:32 #73
Mycket snyggt manny, som alltid.. Mer än jag som grillat kablar.. Men jag gjorde det på värmefläkten som värmer upp garaget..
-
2009-11-13, 23:36 #74
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 015
Tackar!
Borbet A, 15x7" Et25!VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2009-11-13, 23:45 #75
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Oj jasså!
Blev det inte värre med 7" fälgbredd.
De där satt ju som "göte deri a greta" på dessa fälgar.
Ågren man fick nu då......
Att man inte beställt redan = stupid.
Jaja bara att rätta till felet och beställa däck då!
-
2009-11-15, 01:42 #76
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 015
Premiärtur idag! Påställd och laglig. Filmade lite på väg från grannbyn, ingen vidare kvalité på filmen tyvärr men ni ser skillnaden mellan halv o helljus iaf =).
Notera att lyset duger till att få slöfockar att flytta sig till höger filen med. Samt att blända mötande som inte släcker sina egna helljus. =)
Såååå, släck nu era fula dimljus, annars :P.
http://www.youtube.com/watch?v=HLfT4p-52WESenast redigerad av Manny den 2009-11-15 klockan 01:49.
VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2009-11-15, 07:49 #77
-
2009-11-15, 10:16 #78
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 015
VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2009-11-15, 11:11 #79oops_164Gäst
-
2009-11-15, 17:14 #80
Hehe snyggt manny
Men de lär juh vara som att åka rakt in i ett mörkt hål när du slår av till halvljuset ?