Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Trodo

Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP

Trodo

Jag läser här att några handlar där så lite nyfiken på era erfarenheter.

Nu behöver jag byta skivor och belägg runt om på min Touareg. Kollar runt lite och tycker det är en allmän oordning på websidan, alltså trots att jag matat in mina fordons uppgifter föreslås detaljer som jag ser inte passar min bil. Det är ju sånt jäkla onödigt arbete att ta emot saker som man ser när bilen är upphissad inte passar, allt ska plockas ihop och skickas tillbaka osv osv osv.

Frågar då kundtjänst om hjälp och får jättebra svar och hjälp efter några dagar. Dock ser jag att exakt samma delar kostar cirka 4500kr (normalpris, ej kampanj) inklusive frakt från ebay.de som Trodo vill ha 6900kr för plus frakt. Det är ingen liten skillnad det. Det är Brembo jag tittat på som jag använt tidigare och är nöjd med.

Vad är era erfarenheter av Trodo?

Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    När jag köpt Brembobelägg har jag gått via:

https://www.bremboparts.com/europe/sv

Senast var i våras till sonens Seat Leon Cupra ST. Fram + bak. När man väl har artnr är det ju bara att välja leverantör.

Jag har inte nyttjad Trodo men har kompis som har gjort det 2 ggr med framgång.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Handlat massor. Alltid i lager, aldrig utbytt mot något "likvärdigt " man inte vill ha. Alltid leverans i tid. Mest köpt motordelar och annat mera avancerat, inte slitdelar. Har man nyhetsbrev så får man koder för fri frakt flera ggr per månad.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Jag förstår. Det som lockar på ebay är naturligtvis ett väsentligt lägre pris för exakt samma produkter, och det finns säljare som plockat ihop färdiga kit för fram och bakaxel med redovisade partnummer samt matchning mot PR nummer. Hittar inget som motiverar beställning från Trodo faktiskt men visar återigen vikten av att jämföra

Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Är inte alla dom här nätbutikerna för reservdelar, typ skuvat, bildelaronline, trodo etc alla bullvaner för Autodoc?
    Var och varannan vill ju att man ska ladda ner autodocks app!

Här i stan har det dykt upp en fysisk affär som heter "Thansen" som säger att dom är en av nordens största bildelsaffärer, men går man in på deras hemsida så verkar det vara samma nätbutiksmet som alla andra, med undantag att man kan hämta paketet i den lilla affären!

Skit samma egentligen för jag har inte beställt speciellt mycket på nätet, men dom få gånger jag har gjort det har jag alltid varit besviken. Alltid har det tagit en jävla tid att få prylen och som tack får man sin dator och telefon sönderspammad i åratal efteråt!

Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Trodo är fristående och inte en del av alla de andra blufföretagen.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Belägg för det, eller ett önsketänkande?

Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Bara att googla och se om du inte tror på det.

Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Belägg för det, eller ett önsketänkande?
    Nu svävar du nog ute lite..... .
    Av de du nämner som är kopplat till Autodoc är det Bildelaronline24. HK i Tyskland, Berlin. Hemsidorna väldigt lika och Autodoc står det på handlingarna.

Skruvat ägs av ett Franskt företag.
    Thansen ägs av Danska Thansen gruppen.
    Winparts är holländskt och ägs av ett BeNeLux bolag.
    Mister-Auto är Franskt.
    AD bildelar Svenskt.
    Oljemagasinet Svenskt.
    Trodo verkar vara Norskt. Google är fantastiskt!

Ja det får väl räcka för idag .

Tycker att det funkar bra med "nätleverantörer", men jag kanske har haft hyfsat flyt genom åren. Har alltid lagt order i god tid innan jag behövt grejorna.

Thansen är nytt i Halmstad. Använde dem i Fredags, lade order på olika filter till dotterns bil på kvällen, hämtade det i kassan påföljande morgon.
    Senast redigerad av Peter-C den 2024-08-04 klockan 17:03. Anledning: Trodo
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Svävar vet jag inte, men att branschen är lite skum känns uppenbar!
    Exempe: Min son fick tjall på sin Honda Jazz AC. Snabbt stod det klart att kompressorns magnetkoppling och dess lager var slut. Då vi har en bilverkstad att anlita som är toppenbra och gör bra jobb så tvekade vi inte vi lämnar in den för bytet. Efter några dar när vi ringer för att höra hur det går med Hondan får vi höra att någon magnetkoplling inte går att uppbringa någonstans! Blev lite förbannad då för att när vi kollat på alla nätaffärerna så hade alla den listad som "i lager" med omedelbar leverans, dvs 2-3 dagar! Så vi beställde en koppling från en butik som ska verka vara svenk
    I slutändan så tog det drygt tre veckor att få delen!

Konklusion: Dom säljer och tar emot order och betalning för delar som dom vet att att dom inte kan leverera!
    Senast redigerad av pudas den 2024-08-04 klockan 19:30.

Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Har handlat från följande i ordning efter hur många beställningar jag gjort.
    Autodoc, Mekster samt Skruvat.
    Jag har en relativt stor vagnpark med årsmodeller från 1984 till 2017 och beställt delar och vätskor till samtliga bilar. Gör beställningen uteslutande i god tid så behöver inte delen i panik. Behövs delen fortare går jag genom min lokale husmekare (då går oftast delen att lösas samma dag men till ett helt annat pris). Jämför dagspriset mellan dessa 3 i stort sätt alltid innan beställning genomförs. Jag får oftast delarna inom en vecka cirkus. Det gäller att kolla så att delen passar. Det läggs lite tid på detta men jag har alltid fått delen som jag beställt och delen har alltid passat bilen hittills, peppar, peppar……

I övrigt lägger jag inga värderingar om bluffföretag hit eller dit, jag har alltid fått det jag beställt och aldrig känt mig lurad på något sätt hittills….. Däremot skulle jag känt mig lurad om jag beställt motsvarande vara från Mekonomen på nätet, för det trippla priset….
    Senast redigerad av Andersson Racing den 2024-08-04 klockan 19:32.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    I skrivande stund 193 ordrar ifrån trodo, till ett värde på 1M+, då jag kör dom mer eller mindre som huvudleverantör till verkstaden.
    EN gång har det blivit tokigt med en produkt, och dom skickade rätt grejj direkt dagen efter, utan returkrav på den felaktiga delen.
    Nu har jag tillgång till original-kataloger och kan beställa å matcha direkt emot tillverkarnas nummer, men även där är dom mycket behjälpliga, med service inom minuter.

Det går att beställa tex från tyska ebay lite billigare, som bromsarna du nämner, men det tar längre tid och du står helt utan garantier, samt att ev. Returer är en komplett mardröm.

Trodo har minimum 2 års garanti, mer om tillverkaren specat det, och svenska lagar och regler gäller, ALDRIG varit några problem med returer etc.

Autodoc låg ju bara för ett par år sedan på uppåt 60% returer ifrån privatpersoner, då snudd på allt som beställdes blev fel.

Jämför du priserna med mekonomen/AD/autoexperten och andra svenska aktörer så ligger trodo ofta på 25-50% av priserna, vilket iaf i mina ögon är helt fantastiskt för den servicen dom erbjuder.

Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Så vi beställde en koppling från en butik som ska verka vara svenk
    I slutändan så tog det drygt tre veckor att få delen!
    Var den butiken som verkar vara svensk möjligen bildelaronline24.se ? Det är som sagt autodoc bakom dem.

m v h Henrik

Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    I skrivande stund 193 ordrar ifrån trodo, till ett värde på 1M+, då jag kör dom mer eller mindre som huvudleverantör till verkstaden.
    EN gång har det blivit tokigt med en produkt, och dom skickade rätt grejj direkt dagen efter, utan returkrav på den felaktiga delen.
    Nu har jag tillgång till original-kataloger och kan beställa å matcha direkt emot tillverkarnas nummer, men även där är dom mycket behjälpliga, med service inom minuter.

Det går att beställa tex från tyska ebay lite billigare, som bromsarna du nämner, men det tar längre tid och du står helt utan garantier, samt att ev. Returer är en komplett mardröm.

Trodo har minimum 2 års garanti, mer om tillverkaren specat det, och svenska lagar och regler gäller, ALDRIG varit några problem med returer etc.

Autodoc låg ju bara för ett par år sedan på uppåt 60% returer ifrån privatpersoner, då snudd på allt som beställdes blev fel.

Jämför du priserna med mekonomen/AD/autoexperten och andra svenska aktörer så ligger trodo ofta på 25-50% av priserna, vilket iaf i mina ögon är helt fantastiskt för den servicen dom erbjuder.
    Och i mitt fall var Trodo cirka 2000kr dyrare än ebay.de (trots en ganska svag krona just nu) där i alla fall det här företaget jag handlar av erbjuder full returrätt. Jag har köpt många diversegrejer från ebay och hittills inte haft några som helst bekymmer.
    Men det är förstås väldigt viktigt för dig som beställer mycket och ofta att det funkar.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Precis, det gäller lite annat med moms osv också iom att dom har svenskt mumms-nummer.
    Skönt att kunna luta sig på lagar och regler den dagen det faktiskt krånglar, även om jag själv, precis som du, handlat mycke privat på ebay, och fått bra kontakter med säljare där.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin