Klubbgaraget - Scirocco GTi


 
Ägare: H a
Ägarens bilar:
Scirocco GTi

Skapad: 2008-11-07
Uppdaterad: Aldrig uppdaterad
Besökare: 1309 st.
Bil info: Scirocco GTi 1982
Ägt bilen sedan Juni 2003 och den har rullat 20 000 - 25 000 mil
Färg: Flashröd
Motor/Effekt: 1,6L (EG) 140hk
Fälg/däck: Lenso 6,5x15 Khumo Ecsta V70A 205/50/15
Modifikationer: Kaross: Helt skrapad, rostlagad, blästrad, underrede och hjulhus är förzinkat och lackat med vit epoxigrund, Guss-bur med rör fram till fjädertornen, dubbla dörrsträvor och rör från huvudbåge till bakre infästning, förstärkningar i hjulhusen paralellt med främre ramben, batterilåda i f.d reservhjulsbaljan, lite onödig plåt bortkapad, Seidl kjolpaket, små lätta backspeglar, takluckan ersatt med alu-plåt. Bilen är lackad flashröd utvändigt, invändigt och i motorrum.

Chassi: Powerflexbussningar till bärarmar och bakaxel, Sellholms höjdjusterbara ben i fram, höjdjusterbara Koni i bak, ingen krängningshämmare i fram, orginal bak änsålänge, Sellholms topplagringar i fram, monterade på ovansidan av fjädertornet, hemmagjort undre alu-stag mellan bärarmarna i fram.

Bromsar fram: Orginal ok, Brembo skivor 239 mm ventilerade, Mintex belägg. Bak: Nytt orginal. Stålomspunna slangar och nya rör överallt.

Motor: 1,6 l 8v, planat block, grupp A portad topp, 304 graders kam, justerbart kamdrev, Audi-kolvar och stakar, spjällhus från Audi 2,3l, Pipercross luftfilter, Simons sportsystem och extractor.

Motorn är byggd av Per Wadell.

Inredning: Rensad, svart instrumenbräda, 2 st svarta Sparco Rev glasfiberstolar, 4-punktsbälten, dörrsidor i alu, plastrutor runt om utom framrutan, Luisi-ratt, MOMO-knopp, brandsläckare.

Hoppas att motorn ger ca 140 hk. Bilen väger ca 830 kg startklar utan bensin.
Övrigt: Golf GL -91
Corrado VR6 -92
Golf GL -81
Jetta CL -87
Vento GL -92
Golf GTI -01
Caddy -87
Caddy -88
>