Resultat 21 till 40 av 108
Ämne: Jetta GT 16v -90
-
2009-04-26, 10:18 #21
-
2009-04-26, 11:09 #22
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Snyggt med fälgarna.
Men de ser ganska lika ut som de du sålde?
Vad är skillnaden och vad var felet?
-
2009-04-26, 11:18 #23
Fin bil du har Johan .
Mvh Bert
Ps jag ska jaga min kompis om växelknopen (om han nu har den kvar) så att den kommer till användning i en grymmt fin jetta.
-
2009-04-26, 22:13 #24
-
2009-04-26, 22:19 #25
-
2009-04-26, 22:23 #26
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Johan Wing
- Medlemsnr
- 3178
- Ort
- Rimforsa
- Inlägg
- 924
patrik, ok, har inte haft några problem med mocomp, har varit en rejäl mail-konversation för att få fram rätt fälgar i rätt utförande...
Tack för kommentarerna!!
I helgen har jag byggt ett stolsunderrede och försökt få det bra...
Bilen står just nu i garaget för att jag ska byta styrväxel pga att servosystemet läcker och fixa en motorolje-läcka. Tror det kan vara tråget som läcker lite.Senast redigerad av razer den 2009-04-26 klockan 22:26.
/Johan - Tidigare Jetta GT 16v
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
-
2009-04-27, 11:35 #27
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Ok ok.
Blev ju bra hur som helst.
Vita rejsfälgar på svart bil =)
Har sett det förr = kanon.
-
2009-05-29, 12:39 #28
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Johan Wing
- Medlemsnr
- 3178
- Ort
- Rimforsa
- Inlägg
- 924
Bilen nybesiktigad i morse utan anmärkning!!
Jag trodde aldrig det skulle gå, har alltid problem med avgasvärdena...
Livet leker... =)Senast redigerad av razer den 2009-05-29 klockan 12:45.
/Johan - Tidigare Jetta GT 16v
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
-
2009-05-29, 13:18 #29
-
2009-05-29, 13:30 #30
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Johan Wing
- Medlemsnr
- 3178
- Ort
- Rimforsa
- Inlägg
- 924
Tackar
Givetvis blir det bugrun, måste bara fixa lite smågrejor.../Johan - Tidigare Jetta GT 16v
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
-
2009-05-29, 14:06 #31
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 651
Ses om en vecka och några timmar.... :-)
-
2009-05-29, 19:45 #32
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Grattis Grattis!
-
2009-06-07, 21:48 #33
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Johan Wing
- Medlemsnr
- 3178
- Ort
- Rimforsa
- Inlägg
- 924
Uppdatering efter bugrun...
Bilen går bra på banan, nya framhjulen funkar och chassit lirar.
Däremot höll inte en drivaxel, knutarna är fortfarande hela och muttern satt kvar!
Senast redigerad av razer den 2009-07-06 klockan 22:57.
/Johan - Tidigare Jetta GT 16v
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
-
2009-06-07, 22:23 #34
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Se där ja.
Är det inte muttrar så är det axlar!?
Hjulspinn eller annan momentpeak?
Vad tror du det beror på?
Bara gammal kanske?
-
2009-06-08, 12:48 #35
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Johan Wing
- Medlemsnr
- 3178
- Ort
- Rimforsa
- Inlägg
- 924
Utmattning verkar det vara, kan bero på att diffen flyttade allt moment till ena sidan (körde på curbsen med hjulet på andra sidan).
/Johan - Tidigare Jetta GT 16v
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
-
2009-06-22, 21:04 #36
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Johan Wing
- Medlemsnr
- 3178
- Ort
- Rimforsa
- Inlägg
- 924
Här kommer en liten uppdatering, en drivaxel inköpt (efter många om och men).
Axellängd 432mm utan knutar, alltså original. Den långa är 667mm lång original.
Sen är 02J växellådan bortpockad, isärtagen och slutväxeln bytt till 4,24. (tidigare 3,68). Det innebär en toppfart på ~230km/h vid maxvarv.
Kod:1an 2an 3an 4an 5an Före: 7500rpm 67 114 164 203 263 Efter: 7500rpm 58 99 147 186 229 Original: 7500rpm 64 105 154 197 243 5an Före: 3000rpm 109 Efter: 3000rpm 95 Original: 3000rpm 101
Senast redigerad av razer den 2010-06-20 klockan 22:55.
/Johan - Tidigare Jetta GT 16v
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
-
2009-06-22, 21:28 #37
Härligt att de händer nå i garaget
Skapligt sönder vriden axeln var då :S
-
2009-06-23, 18:27 #38
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Johan Wing
- Medlemsnr
- 3178
- Ort
- Rimforsa
- Inlägg
- 924
Jo, frågan är ju bara varför, men jag tror det är materialfel.
/Johan - Tidigare Jetta GT 16v
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
-
2009-07-06, 00:11 #39
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Johan Wing
- Medlemsnr
- 3178
- Ort
- Rimforsa
- Inlägg
- 924
Bilen är ihop nu, har tätat oljetråget, oljetrågspackningen och flänsen på sidan av motorn.
Växellådan är i bilen igen och bilen har gått en vecka till och från jobbet.
Den funkar rätt bra är lite jobbig på 110-väg, men allt under det går bra. (110km/h -> nästan 4000rpm)
Idag tittade jag underifrån på oljefiltret, upptäckte en oljedroppe och att det gick att dra åt för hand, har problem med att det skakar loss!
Nya drivaxlar har införskaffats också:
Senast redigerad av razer den 2009-07-06 klockan 00:17.
/Johan - Tidigare Jetta GT 16v
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
-
2009-07-06, 00:24 #40
Audi 80 knutar? enligt receptet jag postade i drivaxeltråden?