Resultat 101 till 120 av 133
Ämne: Golf IV GT3071R -
-
2009-03-25, 07:41 #101
-
2009-04-04, 18:23 #1023L1TGäst
Har antagligen hittat ett fel till varför det pruttar ut olja här och var.
Så här ska vevhusventilationen fungera
Och så här har de kopplat det när de "renoverat" och stoppat i motorn.
Wikipedias beskrivning av följderna av att inte ventilera vevhuset stämmer ju kanon med mina problem.
http://sv.wikipedia.org/wiki/VevhusventilationSenast redigerad av 3L1T den 2009-04-05 klockan 22:19.
-
2009-05-03, 00:27 #1033L1TGäst
Helgen har golfen spenderat ute hos Sportvagnskonsult, bredvid Ferrari, TVR, Massarati och ett gäng BMW´s
Vi har plockat ner växellådan för att byta vevaxelpackning.
Och det är inte konstigt att den läcker olja.
Packboxen har inte blivit ordentligt monterad.
Sen hitta vi saker i oljetråget.
Tråkigt nog fick jag inte ihop det igen eftersom jag fått fel packning på VAG :PSenast redigerad av 3L1T den 2009-05-08 klockan 00:00.
-
2009-05-03, 00:46 #104
Fan vad tråkigt och jobbigt.. känns som det e lika bra att riva hela motorn och göra allt själv.. kan ju inte bli mer fel ens om man e nybörjare..
-
2009-05-07, 23:58 #1053L1TGäst
Den som monterat oljetråget sist hade köpt packningsmassa på någon rea, otroligt överflöde.
Fick bli ny oljepumps-sil, då den gamla var full med packningsmassa och färgflagor.
Allt ska enligt JN vara viktat och balanserat men bultarna till tryckplattan var hemmasmidda upptäckte vi.
Skiljde något gram hit och dit.
Vågen ställdes in på hundradels grams noggrannhet innan vi montera dem igen
Växellådan var monterad med endast två gängade stavar med muttrar, byttes mot tre original bultar.
(missa inte att de blivit lagom krokiga)
Tack till Sportvagnskonsult för hjälpen.
Nu läcker den inte olja längre. haha
Men tappar allt laddtryck efter 5500rpm på alla växlar :/Senast redigerad av 3L1T den 2009-05-14 klockan 14:10.
-
2009-05-08, 00:35 #106
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Ursäkta mig här.
MEN VILKA JÄVLA KLÅPARE de där andra killarna verkar vara.
HOPPAS du hänger ut dem rejält på alla forum du kan!
Blir bara mer och mer bonnmeck!
-
2009-05-08, 00:58 #1073L1TGäst
-
2009-05-08, 11:44 #108pekka kiiskiläGäst
Jag hadde fått ett utbrott nu eftersom det varit en hel del krångel med just motorn och nu är det fusk o slarv samt ej korekta delar det gör mig fundersam på företagets kunskap och service anda för man gör inte på det sättet.
-
2009-05-09, 09:19 #109Jonas IGäst
Jag hoppas bara att allt kommer att funka nu. Jag skall återkomma till dig på måndag ang oljan. Hoppas på en provtur snart.
-
2009-05-13, 21:25 #1103L1TGäst
Ny olja och nytt filter blev det
Shell Helix Ultra VX 5W-30 och The Big Kahuna
-
2009-05-13, 21:57 #111
Nice...
men tror inte det löser alla dina bekymmer..
-
2009-05-17, 21:02 #1123L1TGäst
Idag flög det på 312mm bromsar.
Från 288mm till 312mm
Fyller lite bättre och förhoppningsvis bromsar dom lite bättre också.
Planerna är ju att köpa värre sen.Senast redigerad av 3L1T den 2009-05-18 klockan 23:13.
-
2009-05-17, 21:05 #113
Nice.. så du fortsätter trots alla andra bekymmer.. =p
-
2009-05-18, 20:44 #1143L1TGäst
Försökte logga lite går
http://www.3l1t.com/logs
Är det någon som vill kolla och se om de kan läsa ut något?
Öppnas med excel eller liknande
-
2009-05-18, 21:33 #115
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Stenlund
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 1 261
har läst hela tin tråd, man blir nästan gråtfärdig. Dom får säkert bra mkt pengar av dig för att du ska få tilbaka en grym motor, va fan fick du tillbaka, vilka jälva klåpare.
-
2009-05-18, 21:55 #1163L1TGäst
Förstår inte riktigt av du menar.
Men jag har inte fått ut ett öre.
PMS kontaktade sitt försäkringsbolag till sist som i sin tur har betalt JN en stor summa pengar för att JN skulle totalrenovera motorn och få allt till att fungera 100%, och det resultatet kan man ju läsa om på denna och föregående sidor....
Men nu behöver jag hjälp att komma på varför laddtrycket stryps totalt efter ca 5500rpm! Snälla någon! Alla tips och idér är välkomna!
Jag vill till BugRun med denna bilen i år!
-
2009-05-18, 22:28 #117
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
-
2009-05-18, 22:30 #1183L1TGäst
-
2009-06-04, 01:41 #1193L1TGäst
Någon som vet om det är 2a eller 3a på besiktningen om motorlampan lyser?
Imorgon är det nämligen dax och jag har inte lyckats hitta felet.
17881 - EVAP Leak Detection Pump: Open Circuit
P1473 - 35-00 - -
-
2009-06-04, 06:54 #120Jonas IGäst
Du får en 2:a om lampan lyser. Dom här hlm brukar vara rätt känsliga med det.