Resultat 21 till 22 av 22
Ämne: Oljetempgivare PG och KR
-
2007-11-13, 22:10 #21JodaGäst
Jag tycker att det verkar vara helt fel.. Har inte kollat på det på länge, men får väl ta tag i det under vintern. Det är väl garanti på grejjerna...
Men ingen verkar ju klaga på att det är fel i kopplingsanvisningarna.
Kan lägga till att det finns både 2 och 3 bars laddtrycksmätare på hyllan.. Men i deras register och katalog så finns det bara 2 bars. Vem behöver en 3 bars när man kör med G-lader????
Hur många laddar över 2 bar och använder sig av Biltemamätare?
/Johan
-
2009-05-18, 11:01 #22JodaGäst
Nu har jag äntligen orkat kolla upp hur biltemamätarna ska kopplas.
enligt schema så ska det vara så här:
Röd: 12V+ tändningslås
Vit: 12V+ tändningslås
Orange: 12V+ instrumentbelysning
Svart: jord
Grön: till givare
Jag kopplade enligt följande:
Röd: 12V+ tändningslås
Vit: 12V+ instrumentbelysning
Orange: 12V+ tändningslås
Svart: jord
Grön: till givare
Växlade alltså vit och orange.
Kom fram till hur det skulle vara genom att lägga 12V+ på en kabel i taget. När jag enbart använde vit så lyste instrumentets belysning utan att någon visare rörde sig.
Huvudström till instrumenten är den röda kabeln. Vad man ska ha orange till det vet jag nog inte.. Har kopplat den till 12V+ ändå.
För er som är osäkra på om man kan exprimentera så här så kan jag säga att det inte är någon fara. instrumentbelysningen går också på 12V+.. Det är fritt fram att exprimentera alltså.
Detta funkar i alla fall på mina 3 mätare. Har laddtryck,oljetryck och oljetemp.
/Johan