Resultat 21 till 33 av 33
Ämne: Golf GTD -83
-
2009-02-15, 19:39 #21kjellsonGäst
mycket fin gtd hur mkt laddar turbon? kika gärna in min projektråd
-
2009-02-17, 17:40 #22
Man tackar...
Vet ej hur mycket turbon laddar, mig veterligen är den helt orginal och oskruvad...
-
2009-02-17, 19:17 #23pekka kiiskiläGäst
0,6bar ska dom ladda orginal om jag minns rätt för jag kan inte låta bli att skruva på mina bilar så dom är inte orginal så länge.
-
2009-02-20, 11:56 #24
Nu är det bestämt.
Jag och GTD:n kommer på Bug Run i år!
Nu ska jag bara försöka planera vad som skall göras innan dess.
-
2009-02-20, 22:37 #25kjellsonGäst
låter kanon jag och några kompisar ska diesla ner men min gtd också vi ses.
-
2009-02-23, 16:25 #26
Perfekt!
Vi lär ju mötas i Sundsvall, och sedan köra tillsammans ner.
Det blir väl en hel del folk härifrån stan som ska ner också...
-
2009-03-20, 20:18 #27
Idag 20/3 var det dags för besiktning för golfen.
Var i garaget hela dagen i går.
Det som byttes var:
bromsbackar bak
handbromsvajrar
diverse kylslangar
framlyktor
Som vanligt glömde jag att knäppa bilder under arbetets gång....
For in till besiktningen, lite nervös. Alltid hittar dem väl något att anmärka på tänkte jag.
Till min stora glädje gick den igenom utan anmärkning
Fick t o m lite beröm över skicket på den...
Då helgen är ledig blir det fortsatt pyssel med bilen, lite småsaker som skall fixas.
Ska ta mig i kragen och fotografera lite i helgen så ni får se en nybesiktad Golf GTD
-
2009-03-25, 17:26 #28
Så var helgen över, har fått lite gjort med GTD:n.
Här är den relativt nytvättad, var ett rejält lager med salt på.
Nästa steg är att slipa ner och lacka om plåten under kofångaren.
Kommer nog se betydligt bättre ut utan rosten och med GTI-spoilern.
Jag kommer även att försöka hitta en kofångare utan hål för spolarmunstycken.
-
2009-03-31, 17:55 #29
Liten uppdatering.
Har ju haft problem med läckage på en spridare, nu går det nästan inte alls att köra bilen, det läcker väldigt mycket.
Samma sak gäller en av kylslangarna, det läcker vid en av slangklämmorna.
For in på Berners och kollade upp vad nya delar skulle kosta.
Ny spridare, 968:-
Kylslang, 711:-
Inte direkt billigt, ska försöka hitta delar på skroten, men dessa bilar verkar inte finnas speciellt många av.
Har nån av er något utav det jag söker, skicka pm.
-
2009-04-02, 21:18 #30
uppdatering igen...
efter sökande på diverse bilskrotar och på blocket hittade jag ingen kylarslang till golfen.
Men som tur är visade det sig att föregående ägare har "byggt om".
Det ska vara en grov slang med en anslutning till oljekylning, men nu sitter det tre slangar och en t-koppling istället.
Åkte in till en kompis på en hydraulikfirma, och fick en bit slang.
Gamla slangen med hål i...
nya slangen...
tagit bort den gamla...
så här ser jag ut "in action"
slangen monterades, glykol fylldes på, och allt verkar tätt.
Skönt, ett problem mindre.
Nu gäller det bara att hitta nya spridare, såg det fanns ett gäng på laga.se, får ringa runt och höra priser imorgon.
-
2009-04-06, 21:33 #31
Idag bestämde jag mig för att prova sommarfälgarna.
BBS design5000, 6,5x14 et33.
Synpunkter?
Jag tycker de är rätt snygga till bilen, men vet ej om jag tänker behålla dem än. Däcken kommer att bytas ut iså fall.
En sänkning är väl också att föredra för att få rätt utseende på bilen.
-
2009-07-30, 22:50 #32
Sent i går kväll fick min GTD en kompis här på gården.
En 83:as GL hämtades i Östersundstrakterna...
Bilen var relativt rostfri och välvårdad och priset var rätt så det var bara att slå till...
Denna bil ska min sambo ha som pendlarbil till jobbet.
Får se vad som kommer att hända med den...Senast redigerad av bollkontroll den 2009-07-30 klockan 22:52.
-
2009-07-30, 22:52 #33