Resultat 121 till 140 av 146
-
2009-03-24, 17:02 #121Bastard66Gäst
-
2009-03-24, 19:21 #122Bastard66Gäst
Lägger upp några bilder...
Däck på fälg.. Blev precis som jag hade tänkt mig. 165/60 R14 på 6" satt som en smäck!
Här är mina fulcoils som ska monteras till helgen "såna som alla har"
Förgasaren kommer troligen på torsdag.
-
2009-03-24, 21:42 #123
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Jani Hast
- Ort
- Trollhättan
- Inlägg
- 678
-
2009-03-25, 18:39 #124Bastard66Gäst
Nu har man fått lite godis från posten:
Någon som vet vad det är för gaswire man ska använda? Det sitter en kula på reglaget, är det wire från gti som ska användas då eller?
-
2009-03-25, 18:55 #125D.EGäst
Fiiint. Gasspjället på GTI har en kula så det bör det väl vara.
-
2009-03-30, 19:58 #126Bastard66Gäst
Nu har jag hunnit plocka bort insug, förgasare, extractorrör + massa annan skit.. Och idag fick jag extractorröret svetsat så det är på plats igen plus att jag satte tillbaka drivaxeln.
Skulle sedan plocka bort en övergång från avgassystemet men det slutade med att jag rev ner allt och bygger ett nytt 2" på jobbet.. Ska bara jaga tag på en dämpare oxå men får väl köra med raka rör så länge...
Får insugspackning på onsdag och då åker webern på, har haft med insuget till jobbet idag och slipat bort invändigt gjutskägg å putsat till kanalerna lite.. Har även fått tag på en ventilkåpa från en gti så man slipper bygga om fästet till gaswiren.
Är det någon som vet hur man ska göra med den tjocka vacumslangen från bromsklockan?? Är den bara att ta bort och plugga eller? Jag har ingen vacum anslutning på insuget och webern ska bara ha en vacumslang från fördelaren..
Har varit dålig på att ta kort men ska lägga upp några imorrn
-
2009-03-30, 20:13 #127
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Ta och fixa ett hål för gängad nippel och fäst vaccumslangen på.
Så finns det ofta förberett på många insug , har du inte det så gör en egen anslutning.
-
2009-03-31, 21:18 #128Bastard66Gäst
Idag har jag tagit lite bilder och fått lite gjort..
Har fixat vacumanslutning på insuget:
Har även svetsat ihop ett nytt avgassystem 2":
Samt att jag inskaffat elektrisksugpump och bränsletrycksregulator:
Imorrn blir det antagligen montering av insug, weber, gaswire samt avgassystem.. Förhoppningsvis pulverlackas min nya gti ventilkåpa imorrn så jag kan provköra imorrn eller på torsdag..
-
2009-03-31, 22:43 #129
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Tjena.
Blev ju kanon det där.
Som det var tänkt med vaccumanslutningen.
-
2009-04-01, 23:07 #130Bastard66Gäst
Idag skulle jag montera avgassystemet men blev väldigt tajt mellan golv och bakaxel så jag beställde ett helt nytt sportavgassystem ist.. Har fått insugspackning men orkade inte skruva med mer än avgaset idag.. Får montera insug och förgasare imorrn, får systemet på fredag.
Någon som vet hur man ska koppla strömmen till bränslepumpen? Jag vet att den ska gå på när man vrider på nyckeln, ska jag skarva ihop med någon kabel från tändningslåset då och sätta en separat säkring?
-
2009-04-04, 20:40 #131Bastard66Gäst
Nu har man kommit en bit på vägen... Monterat sportsystem, insug, weber, btr å pump... Dock så måste jag klura ut hur jag ska bygga gaswire fäste då gti:ns inte passade någe bra..
Så här placerade jag iaf bensinpump och tryckregulator, passade perfekt där som den "gröna bollen" till vacumet satt:
Här är en bild där fästet ska sitta som jag ej orkat klura ut än:
-
2009-04-05, 21:33 #132Bastard66Gäst
Nu är allt klart förutom gaswirefäste som kommer att tillverkas under veckan samt att jag ska pulverlacka ventilkåpa och kamremskåpan..
Har skruvat på coilovers och slängt på sommardäcken idag.
Före:
Efter:
Går att skruva ner 30mm till fram och 40mm bak men nu är det precis så domkraften kommer under så det får duga så.. Bilen blev iaf stenhård!
-
2009-04-05, 22:07 #133
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Härligt!
Bara lacken kvar nurå!
-
2009-04-05, 22:16 #134Bastard66Gäst
Ja d e ju d.. Ska snart börja ta rosten sen ska det målas, men först ska jag ut å njuta av webern
-
2009-04-05, 23:32 #135BarbapappaGäst
Det kommer nog göra susen, själv kör jag 36/36 på min jetta, dock med orginalpump utan regulator, funkar fint som fasen det med de åren jag har kört med det. Bästa trimmet, riktigt effektivt. :-)
-
2009-04-06, 21:45 #136Bastard66Gäst
Nu har jag fixat ett fäste och provkört.. Den gick fint ända tills den dog =(.. Den bara tvärdog så det är antagligen något fel med tändningen.. Ska kolla närmare på det imorrn. Jävligt gött ljud iaf å bra drag =) får nog justera lite senare men man får pröva ordentligt först.
-
2009-04-07, 10:44 #137
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Jaaaa........åsså antiklimax!
-
2009-04-07, 21:12 #138Bastard66Gäst
hehe.. jo d va lite surt :P men men kan ju inte vara stora felet.. ska kolla d någon dag.. just nu är ventilkåpa, kamremskåpa, fäste till gaswire och täckbricka för hålet där den mekaniska pumpen satt på pulverlack..
-
2009-04-08, 19:49 #139Bastard66Gäst
Nu går den! D va luft i bensinpumpen så den sög inte men nu går den fint igen.. Måste dock fixa något så jag kan fästa wiren ordentligt på förgasaren, lossar hela tiden nu..
-
2009-04-10, 22:45 #140Bastard66Gäst
Nu stoppa den igen så jag plockade bort el-skiten å satte dit mekanisk pump så nu går den som en klocka.. Ska dock byta lågfart och huvudmunstycken då den får för lite bensin.. Ska köra 140 på första porten och 165 på andra samt större lågfart munstycke så får jag se hur d blir :P