Resultat 1 till 15 av 15
-
2009-03-13, 17:14 #1jollykentGäst
Tankarmatur Problem!!! Bilder
Hej!
Är i full gång att konvertera min cab till gti från förgasare. jag har en mk2a 8v gti som donator. Har idag börjat plocka i bränslesystemet och kommit fram till att tankarmaturerna ser helt olika ut.
Någon som har ett förslag hur jag ska gå tillväga för att få mk2ans armatur att passa i min cabbe?
Cabbens armatur (mk1)
MK2ans armatur
Mvh
Anders
-
2009-03-13, 17:18 #2
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Lättare att ta en armatur från en MK1 GTI.
Andra alternativet är att köra förgasararmaturen och bygga en extern förpump som matar soppa till catchtanken & huvudpumpen.
Borde inte vara så svårt att lösa.Senast redigerad av Henrik.M den 2009-03-13 klockan 17:21. Anledning: Har lite svårt med pumpbenämningarna. =)
-
2009-03-13, 17:22 #3jollykentGäst
men har mk1an förpump??
-
2009-03-13, 17:30 #4
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
-
2009-03-13, 17:36 #5jollykentGäst
men hur mkt tryck behöver man mellan tank och ackumulatorn?
-
2009-03-13, 17:38 #6
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
-
2009-03-13, 19:10 #7
- Reg.datum
- jul 2007
- Namn
- Ola Sandqvist
- Ort
- Bollnäs
- Inlägg
- 98
Mk:1 har bara en pump utvändigt. Den sitter 10cm från tanken vi bakaxeln sedan sitter akumulatorn bakom tanken.
När min pump gick sönder så tog jag en från en saab (förlåt för att jag svär) 900turbo. Det går även med volvo (jag svär mycket i kväll) 740turbo. Pumparna ser identiska ut med inlopp i en ände och utlopp i andra änden. På utlopps sidan sitter även backventilen.
Jag hittade min pump på skroten, den var nästan ny och jag betalade bara 400:- för den.
Så det kan ju vara värt ett försök att leta på en skrot.
Mvh.
Ola
-
2009-03-13, 22:02 #8jollykentGäst
okej......men hur blir det då med pumpen som sitter kvar i ackumulatorn från mk2an? ska jag koppla ur den på nått sätt?
-
2009-03-14, 01:42 #9
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 014
Mk1 GTI har dessutom en annan tank eftersom den suger i botten på tanken istället för från ovansidan som förgasarna.
VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2009-03-14, 10:33 #10jollykentGäst
inte enligt sprängskisserna i etka.......men de kan ju i och för sig va olika i verkligheten.
-
2009-03-14, 10:58 #11
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
-
2009-03-14, 11:33 #12
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 014
I etka står att tanken till förgasar motor heter "171 201 175 P" och den till k-jet heter "171 201 175 Q".
Det står faktiskt att man ska ha den senare tanken till dieselarna med. Kan vara nåt att kola upp. Lättare att hitta en diesel än en GTI tank.
Dooooh =). Jag menade såklart att anslutningarna sitter i botten. :P. Skrev tokigt.VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2009-03-14, 16:20 #13jollykentGäst
blir väl till å sätta en extern pump är jag rädd. men är det någon som vet hur mkt tryck förpumpen ger?
-
2009-03-14, 16:21 #14jollykentGäst
kan även tillägga att jag har digifant II system på min motor
-
2009-03-14, 17:31 #15
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Läs min signatur. ;-)