Resultat 361 till 380 av 613
Ämne: Scirocco GTI 1.8T 20v
-
2008-09-13, 19:43 #361
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Patrik Jonasson
- Medlemsnr
- 1523
- Ort
- Lilla Edet
- Inlägg
- 2 309
Härligt Mats!
Håller tummarna för dig...
(Undrar om Mika har samma fart?)mv. Patrik Jonasson
Caddylac
-
2008-09-14, 12:59 #362
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 673
Fungerar... :-)
Provkörning under eftermiddagen...
-
2008-09-14, 13:41 #363
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Härligt.
Grattis än så länge =)
Ropa inte hej för tidigt nu bara.
Men iaf ett stort grattis iaf Mats.
-
2008-09-14, 16:11 #364
-
2008-09-14, 16:20 #365
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 673
Nej inga hej än så länge, provturen blev kort, kom inte längre än till flygplatsen i Thn (ca 8 km) innan dioden i tempmätaren började blinka.
Tempmätaren steg också högre än normalt så det blev till att vänta en stund innan jag hankade mig hemmåt igen.
Kommer inte ihåg vad den dioden betyder, den brukar bara lysa ca 3 sekunder när jag slår på tändningen sen har jag aldrig sett den lysa mer.... (står inget i instruktionsboken heller)
-
2008-09-17, 17:23 #366
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 673
Sådär, bortopererad termostat så går den utan minsta tendens till att vilja överhettas.... Troligtvis fanns det en luftficka nånstans i systemet...
-
2008-09-17, 18:25 #367
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Lars Höstner
- Ort
- Sthlm
- Inlägg
- 2 359
Den lampan är väl till för att varna vid låg nivå och för hög temp...om vi pratar orginal instrumentet...right?
-
2008-09-17, 18:28 #368
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 673
Jo hög temp måste det vara eftersom min bil aldrig haft nån nivågivare....
-
2008-09-17, 18:31 #369
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Så det var termostat trubbel då???
Eller varför går den varmt?
-
2008-09-17, 18:47 #370
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 673
Troligtvis var det luft i systemet som jag inte lyckats få bort, genom borttagning av termostaten så blir det lättare för pumpen att med en gång trycka ut vatten överallt där det ska vara utan att behöva varmköra ända tills termostaten öppnat.
-
2008-09-17, 19:07 #371
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Ok skönt om det bara var det då!?
-
2008-09-21, 18:04 #372
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 673
Var en sväng till Vårgårda igår, hade inte tänkt köra men väl där så växte hornen ut, dock hade jag inte min hjäm med så jag gick låna Janis, var som att ha en badboll på huvudet.
Körde bara en repa och det gick väl inte så bra.... spann lite mycket och slutade inte förrän jag fick i trean.
Hade dock inga problem med temperatur eller oljetryck så det går åt rätt håll.
Problemet med att den går ryckigt/fett vid jämn fart är dock tillbaka. :-(
Idag så fick jag lite hjälp av Jani att justera ett växellådsfäste så nu är det enkelt att få i tvåans växel igen. :-)
-
2008-09-21, 20:14 #373LindströmGäst
Oj va avis jag vart på dig nu! Visst, det är inte bra när det spinner för mkt... men om det spinner ända tills du fått i trean så saknas det ju inte effekt iaf.
Måste ta å få tummen ur ******* till sommaren så jag får nöta framdäck också. Om man nu inte skulle satsa på att bygga som man kan nöta alla? Men känns lite överkurs...
-
2008-09-30, 12:52 #374
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 673
Avställd, förberedelser för vinterförvaring ska göras snart. :-)
-
2008-09-30, 15:12 #375
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Per Lundin
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 2 240
Några planer inför vintern?
-
2008-09-30, 15:52 #376
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Kul att se att du tog dig till kullen iaf!
Måste kännas som ett stort framsteg att få ut bilen på en träff efter alla problem?
Grattis till det iaf.
Hoppas du får en givande vinter nu och att du slipper Mr.Murphy i garaget!?
-
2008-11-09, 16:21 #377
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 673
Sådär, nu har man fått fundera lite och här är en liten lista på saker som ska göras under vintern.
**Byta bränsleslang mellan pump och acc.
**Montera nya Dörrlister
**Bränsletryckmätare på fuelrail
**Kontrollera packning mellan turbo och downpipe, ev. rotera fläns.
-
2009-02-01, 10:46 #378
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 673
Så här såg det ut i somras när jag rev motorn efter raset. Problemet med att den går för fett har juh fortsatt så efter mycket funderingar så tog jag tag i det idag och plockade ner downpipen och hittade detta.
När motorn rör sig så knäcker det mellan downpipe och turbo så att det börjar läcka in syre som gör lambdasensorn galen... Så nu blir det omkonstruktion av downpipen.
-
2009-02-01, 14:03 #379
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Patrik Jonasson
- Medlemsnr
- 1523
- Ort
- Lilla Edet
- Inlägg
- 2 309
Härligt att en trolig felkälla är funnen och kan åtgärdas!
mv. Patrik Jonasson
Caddylac
-
2009-02-01, 23:35 #380HolmanGäst
Din termostat kan också ha varit en felkälla till fet blandning.
Tempgivaren säger en sak och lambdan säger en annan sak. Och om tempgivaren säger att motorn är kall så fettar den på..
Bytt termostat på ett fåtal A3 med lysande motorlampa och felminnen på fet blandning vid tomgång.