Sidan 19 av 31 FörstaFörsta ... 91617181920212229 ... SistaSista
Resultat 361 till 380 av 613
  1. #361
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Härligt Mats!
    Håller tummarna för dig...

    (Undrar om Mika har samma fart?)
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  2. #362

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Fungerar... :-)

    Provkörning under eftermiddagen...

  3. #363

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Härligt.
    Grattis än så länge =)

    Ropa inte hej för tidigt nu bara.
    Men iaf ett stort grattis iaf Mats.

  4. #364
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Härligt.
    Grattis än så länge =)

    Ropa inte hej för tidigt nu bara.
    Men iaf ett stort grattis iaf Mats.
    ...tror inte Mats ropar "hej" ikväll!?
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  5. #365

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Nej inga hej än så länge, provturen blev kort, kom inte längre än till flygplatsen i Thn (ca 8 km) innan dioden i tempmätaren började blinka.
    Tempmätaren steg också högre än normalt så det blev till att vänta en stund innan jag hankade mig hemmåt igen.

    Kommer inte ihåg vad den dioden betyder, den brukar bara lysa ca 3 sekunder när jag slår på tändningen sen har jag aldrig sett den lysa mer.... (står inget i instruktionsboken heller)

  6. #366

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Sådär, bortopererad termostat så går den utan minsta tendens till att vilja överhettas.... Troligtvis fanns det en luftficka nånstans i systemet...

  7. #367

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Den lampan är väl till för att varna vid låg nivå och för hög temp...om vi pratar orginal instrumentet...right?

  8. #368

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Jo hög temp måste det vara eftersom min bil aldrig haft nån nivågivare....

  9. #369

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Så det var termostat trubbel då???
    Eller varför går den varmt?

  10. #370

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Troligtvis var det luft i systemet som jag inte lyckats få bort, genom borttagning av termostaten så blir det lättare för pumpen att med en gång trycka ut vatten överallt där det ska vara utan att behöva varmköra ända tills termostaten öppnat.

  11. #371

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Ok skönt om det bara var det då!?

  12. #372

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Var en sväng till Vårgårda igår, hade inte tänkt köra men väl där så växte hornen ut, dock hade jag inte min hjäm med så jag gick låna Janis, var som att ha en badboll på huvudet. Körde bara en repa och det gick väl inte så bra.... spann lite mycket och slutade inte förrän jag fick i trean.

    Hade dock inga problem med temperatur eller oljetryck så det går åt rätt håll.
    Problemet med att den går ryckigt/fett vid jämn fart är dock tillbaka. :-(

    Idag så fick jag lite hjälp av Jani att justera ett växellådsfäste så nu är det enkelt att få i tvåans växel igen. :-)

  13. #373
    Lindström
    Gäst
    Oj va avis jag vart på dig nu! Visst, det är inte bra när det spinner för mkt... men om det spinner ända tills du fått i trean så saknas det ju inte effekt iaf.

    Måste ta å få tummen ur ******* till sommaren så jag får nöta framdäck också. Om man nu inte skulle satsa på att bygga som man kan nöta alla? Men känns lite överkurs...

  14. #374

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Avställd, förberedelser för vinterförvaring ska göras snart. :-)

  15. #375

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Några planer inför vintern?

  16. #376

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Kul att se att du tog dig till kullen iaf!
    Måste kännas som ett stort framsteg att få ut bilen på en träff efter alla problem?
    Grattis till det iaf.

    Hoppas du får en givande vinter nu och att du slipper Mr.Murphy i garaget!?

  17. #377

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Sådär, nu har man fått fundera lite och här är en liten lista på saker som ska göras under vintern.

    **Byta bränsleslang mellan pump och acc.

    **Montera nya Dörrlister

    **Bränsletryckmätare på fuelrail

    **Kontrollera packning mellan turbo och downpipe, ev. rotera fläns.

  18. #378

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg


    Höll på och plockade lite i garaget i helgen och fick se detta, troligtvis är detta orsaken till varför den gått fett. Det är packningen mellan turbo och downpipe.

    Avgaser ut, syre in, lambdasonden känner av oförbrännt syre och skickar på mera soppa.... skitfel som kostat tusentals kronor att hitta...
    Så här såg det ut i somras när jag rev motorn efter raset. Problemet med att den går för fett har juh fortsatt så efter mycket funderingar så tog jag tag i det idag och plockade ner downpipen och hittade detta.





    När motorn rör sig så knäcker det mellan downpipe och turbo så att det börjar läcka in syre som gör lambdasensorn galen... Så nu blir det omkonstruktion av downpipen.

  19. #379
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Härligt att en trolig felkälla är funnen och kan åtgärdas!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  20. #380
    Holman
    Gäst
    Din termostat kan också ha varit en felkälla till fet blandning.

    Tempgivaren säger en sak och lambdan säger en annan sak. Och om tempgivaren säger att motorn är kall så fettar den på..

    Bytt termostat på ett fåtal A3 med lysande motorlampa och felminnen på fet blandning vid tomgång.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin