Resultat 61 till 80 av 156
Ämne: V-tech programvaror
-
2008-08-27, 08:36 #61JWOGäst
Undrar om det blir någon spec från jonis denna veckan?
-
2008-08-28, 14:27 #62jonisGäst
hello
Hej Alla.
Jag är på semester och har begränsad tillgång till Internet.
Jag vet att ni vill ha spec på Jettan.
Dock kommer vi inte släppa alla detaljer ännu.
Dock, det är 2.0 t fsi 200 hk org DSG.
Vi tar ut ca 422 hk och 500 nm.
Bilen är byggt för tävlingsbruk och ska användas på bana.
Varje race är ca 2 timmar långt så det blir ett bra test för att se hur alla delar håller.
Det har varit mycket prat om hur mycket NM DSG klarar,
Vi har programmerat om denna DSG så att den inte växlar automatiskt utan bara ”manuellt”, Meningen är att den ska klara hårda lopp.
Motor: en hel del är org, dock är även mycket bytt, ex:
Turbo, spridare, pump, Ic mm
Har några bilder som jag kommer att lägga upp snart.
Återkommer när bilder samt mer info är klara.
/J
-
2008-08-29, 08:52 #63GTI30EDITIONGäst
Hallå Jonis!
Vad jag förstår så är detta en tävlingsbil, alltså en bil som man antagligen
"river ner" och byter vissa slitdelar på regelbundet för att få en bättre livslängd?
Att åka med ett sånt här "kit" på gata tror iallafall jag vore på en längre sikt
mindre bra, vad vi pratar om här är ju livslängden på DSG lådan när man "klipper på" med 500Nm och hur följderna kommer att se ut, ju mera
effekt och vrid man lägger på DSG:n kortar ju livslängden.
När man titter på dom delar som stakar, kolvar etc så har jag för mig att VW -Audi ligger med en säkerhetsmarginal på ca 40%, dvs en 265 hästars Audi S3a skulle klara av att köras med ca 371 hkr max utan att byta stakar eller kolvar.
Om jag skulle trimma min bil så skulle jag utan tvekan förstärka upp dessa delar först, och det anser jag även att en seriös "Tuning firma" skulle råda mig till, annars skulle jag tappa förtroendet för dom totalt.
-
2008-08-29, 09:35 #64JWOGäst
Men att "programera" om denna DSG lådan lär väl inte räcka för hårdvaran lär väl inte orka med fast man växlar manuellt?
Hur många repor har ni kört med bilen nu efter den uppgradering som gjorts?
Kan du inte skriva ut en fullständig spec istället för att skriva "m.m" vore rätt kul att se vad exakt ni har gjort med bilen.
-
2008-08-29, 09:38 #65JWOGäst
Tror också detta är rätt vettigt vid dessa siffor att byta ut dessa delar, ska man ha lite tryck i grejerna får man gå från grunden. Trycka upp laddet och ställa om tändningen det känns väl som lite halft, kanske funkar ett tag men just vid dessa effekt uttagen så krävs det nog som du säger Martin.
Är detta något som planerats att bytas på jettan eller ska ni köra vidare utan att uppgradera detta?
-
2008-08-29, 09:52 #66
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Lars Höstner
-
2008-08-29, 10:11 #67JWOGäst
-
2008-08-29, 10:31 #68
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
Väldigt enkelt..för att den är hemlig? man kanske inte har klart alla detaljer osv...
-
2008-08-29, 10:54 #69
- Reg.datum
- jul 2007
- Namn
- E
-
2008-08-29, 10:56 #70BWOGäst
Som jag förstått det hela är Jettan på 422 hk en tävlingsbil, då tror jag att de håller konceptet hemlig, vem vill hjälpa konkurrenterna? Sedan är det egentligen ointressant vad de gjort med den för det är väl ingen här som tänkt bygga en liknande? Skulle vara kul att se hur mycket av ursprunget som är kvar men då är det mer intressant att få info om steg 3/4 med turbobyte mm. som faktiskt de säljer, från 300 hk och uppåt. Men eftersom de har semesterstängt nu får man helt enkelt vänta en vecka till.
-
2008-08-29, 11:08 #71GTI30EDITIONGäst
-
2008-08-31, 23:14 #72jonisGäst
nm
Det finns många bud om hur mycket DSG lådan pallar för.
Den ska klara närmare 500 nm utan problem.
Vi kör som sagt 500 nm och det funkar fint i tävlingsbilen.
Vi skulle dock lägga den lite lägre på kundbil.
Dock finns det begräningar i mjukvaran som styr lådan som måste överkommas.
Tittar man runt i världen/olika forum där trimföretag diskuterar detta är dom flesta eniga om detta.
/J
-
2008-09-01, 08:54 #73JWOGäst
-
2008-09-01, 10:05 #74
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jerker
Hoppas det håller
Senast redigerad av wolfbane1967 den 2008-09-01 klockan 17:35.
-
2008-09-01, 11:47 #75onkGäst
Asså är ni fem år??
Den här disskussionen håller samma nivå som "min pappa är starkare än din"..
Är det så svårt att förstå att några andra än tyskar kan trimma bilar?
Och dom ska väl inte köra "några tusen mil" med 500nm, det står klart och tydligt flera gånger att det är på en rejsbil!
Jäkla sandlåda..
-
2008-09-01, 12:11 #76jocke.wGäst
...felet är att rätt många tror att en deras gti bil är en tävlingsbil!!
;-)
Framför allt så lär vikten vara bra mycket lägre än en original bil på denna tävlingsbil....bara det sparar duktigt på lådan!!
Samt som "onk" säger....denna bil rullar bara några 100mil melllan olje byten å service!!
-
2008-09-01, 12:29 #77JWOGäst
-
2008-09-01, 13:03 #78GTI30EDITIONGäst
Hallå Jonis!
Om vi helt krasst säger så här då, vi bortser från den tävlings bil som diskuterats tidigare.
En kund kontaktar V-tech och vill ha en extremare trimning, i det här fallet vill han åka 420hkr och 500Nm med sin DSG "matade" Golf GTI... nu vet vi
ju att speciellt extremt är det inte.. om man jämför med hur mkt effekt man plockar ur tex Volvo bilar, en del Saabar, EVO, Supror etc.. men för en nyare
Golf/ Skoda så är det väl en något vassare bil än genomsnittet eller?
Hur skulle ni ställa er till det? Skulle ni påvisa att för gatbruk så BÖR kunden uppgradera DSG:n med en värre hårdvara och en annan mjukvara, eller... skulle ni låta kunden åka med DSG lådan orörd?
Mvh...Senast redigerad av GTI30EDITION den 2008-09-01 klockan 13:17.
-
2008-09-01, 14:32 #79BWOGäst
Du måste väl ändå fått svar på frågan nu, det som nu pågår är bara löjligt, jag tror inte den här tråden finner sin lösning förrens Vtech gör konkurs eller att en vtech modifierad steg 1 bil kör åttor runt JWO:s steg 3 GTI.
Uppenbarligen är det något som driver denna tråd som vi inte har full insikt i, de finns väl ingen annan trimfirma som blivit så granskad.
Först tjafset var om vtech får ut 270hk med steg 1, det får de bevisligen.
Andra tjafset var vilka som gör filerna, de görs i Polen.
Tredje tjafset var ang specen på tävlingsmotorn, den vill ingen lämna ut av förståliga skäl.
Fjärde tjafset är om DSG håller, ja om den inte gör det så kommer de väl sist, är det verkligen någon som bryr sig? Hur många här kan personligen under ed skriva att de har sett en DSG som rasat? Eller en 2,0 TFSI som skjutit bottendelen? Det kanske är så att det är bara myter, grejerna kanske håller kanon, sedan tror jag också att det är problem med 500 Nm men om bilen väger in under 1000 kg kanske det fungerar?
Och nu avslutningsvis, kommer vtech att sälja mjukvara till en kund som inte "bör" ha det? Ja vi väntar med spänning på svaret, är dock inte speciellt svårt att gissa vad det blir.
-
2008-09-01, 14:39 #80GTI30EDITIONGäst