Sidan 14 av 31 FörstaFörsta ... 41112131415161724 ... SistaSista
Resultat 261 till 280 av 613
  1. #261
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Plockade av kamremskåpan idag och remmen har definitivt hoppat en kugge...

    Skönt att du hittat ett möjligt fel...
    ...och att det inte låter allt för farligt.
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  2. #262

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Tur i oturen att inget mer hänt då.
    Synd på dina omkostnader dock.

    Hoppas det fixar sig nu så man får se bilen nästa gång i stället!?

  3. #263

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    Ajdå..Tur att det hände på hemma plan.

    Det löser sig Mats.

  4. #264

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Hur går det?

  5. #265

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Förhoppninvsvis dyker tryckregulatorn upp idag samt en uppsättning nya stift så det kan bli en liten provtur i eftermiddag för att se om problemet försvinner med lägre soppatryck.

  6. #266
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Hur var det med kamremmen, var det fel men ingen skada skedd? Det gav inget att ställa den rätt heller?
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  7. #267

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Vid närmare kontroll så stod kammremmen bara ½ kugge fel, dvs marginellt fel, antingen står den ½ kugge fel åt ena hållet eller åt det andra. Tror inte det har med problemet att den går fett att göra.

    Måste vara nåt med bränslesystemet som ger dessa sympton, frågan är bara vad...

  8. #268

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Har mätt lite bränsletryck nu. Tyvärr går mätaren bara till 4 bar...

    med 4 bars fpr så går nålen lite förbi 4 bar...

    med 3 bars fpr så visar nålen 3,3-3,4 bar

    Trycket i returledningen är 0,2 bar så den är inte igensatt eller nåt sånt.

    Ska stoppa i dom nya stiften och ta en provtur med 3 bars fpr:en monterad.

  9. #269

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Provtur avklarad.

    Bilen går mycket mera ryckfritt med 3bars fpr:en monterad. I princip bara efter lång tids körning på låga varvtal, under 2000 rpm som jag kan känna nåt litet ryck. Den sotar dock fortfarande stiften. Provkörningsrundan var ca 2 mil lugn körning med två fullgasaccelerationer (upp till 6000rpm) efter ca 1,5 mil när bilen var uppe i full temp.

    Bilen känns klart mer körbar men nåt är juh fortfarande fel...

  10. #270

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Dålig lambasond tror jag.

  11. #271

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Lamdasonden är flång ny, har suttit i bilen i ca 3 mil.

  12. #272
    VWR18
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Provtur avklarad.

    Bilen går mycket mera ryckfritt med 3bars fpr:en monterad. I princip bara efter lång tids körning på låga varvtal, under 2000 rpm som jag kan känna nåt litet ryck. Den sotar dock fortfarande stiften. Provkörningsrundan var ca 2 mil lugn körning med två fullgasaccelerationer (upp till 6000rpm) efter ca 1,5 mil när bilen var uppe i full temp.

    Bilen känns klart mer körbar men nåt är juh fortfarande fel...
    Hallå!

    Jag har följt ditt projekt då jag har haft liknande symptom på mitt 1.8T bygge men har nu löst det, mitt problem har varit generatorn som inte har laddat tillräckligt. Verkar vara enormt känsligt för tändningen vid minsta spänningsfall!
    Men det har krävts mycket huvudbry och svordommar och felsökning av allt a nnat.

    Hoppas att det kan hjälpa dig!

  13. #273

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Lamdasonden är flång ny, har suttit i bilen i ca 3 mil.
    Jaha..flång vilket roligt ord!

    Hoppas du hittar felet.

  14. #274

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Här är en liten log från dagens provkörning om det är nån som är intresserad.

    http://www.desertwind.se/3%20bar%20f...20BKR7E-11.xls

  15. #275

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Skönt att det blev lite bättre med bränsletrycksregulatorn. Har du nåt kvar du kan byta ut nu?

    Har du jordat motorn ordentligt i chassiet?

  16. #276

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Tja....kan väl byta resten av bilen också men jag tror jag hoppar över det. ;-)

    Provade med ett steg varmare stift idag och dom blev aningen mindre sotiga men inte speciellt mycket, elektroden blev lite mer vit än tidigare.

    Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare, känns juh som att nånting fortfarande är fel även om jag lyckats begränsa symptomen...

  17. #277

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 804
    Du är ju rätt så grundlig av dig Mats.
    Men kan du inte börja med att jorda om de saker som bör vara jordade då?
    Sedan kolla alla kontakter och soppa?

    Bara funderingar här!?

  18. #278

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Jag har kollat så motorn är ordentligt jordad. Generatorn laddar drygt 14 volt... Att det skulle vara glappkontakt har jag svårt att tro på för då skulle jag få en felkod nånstans....

  19. #279

    Reg.datum
    sep 2007
    Namn
    Ole Bryde
    Ort
    Vollsjö
    Inlägg
    246
    Har haft samma problem på ett bygge jag pillade med för nåt år sedan, satte dit en ny Lambda, men var kass den med, fick inga felmeddelanden dock, men när jag bytte igen gick bilen som den skulle.

    Tändspolarna är oxo mkt känsliga, minsta lilla smuts/spricka ger konstiga utslag på drift.

    Kolla oxo att förvärmingen av lambdan fungerar som den skall.
    Senast redigerad av Keirn den 2008-06-29 klockan 15:21. Anledning: PS!!

  20. #280

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 673
    Hur kollar man förvärmningen?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin