Sidan 7 av 49 FörstaFörsta ... 4567891017 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 976

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Det kan så vara!
    Tjejen har haft den hela dagen och jag har suttit på en MC nästan hela dan i den här fina värmen : )
    Kul den syns iaf!

Har idag även hunnit med att jobba lite på min brors bil. Vi gjorde som vanligt ett ryck i sista minuten och stoppade ihop hans mk2 turbo maskin.
    Detta sker alltid ca en vecka +/- några dagar före bugrun efter storslagna planer under vintern. Men denna gång fanns det en anledning till rivandet av motorn nämligen dålig oljepump och lager och vevaxel pga plastbit i oljesilen...

Vi monterade iaf ihop motorn som låg i molekyler och monterade allt på blocket
    och stoppade på vxl.lådan+kopplingen och öste ner hela härligheten i bilen så nu är det bara toppen som ska ihop med nya styrningar och tätningar.

Detta på rekordtiden 3 timmar, inte illa, känns som vi gjort det förr.
    så nu blir det bugrun för den bilen med : ) (tror vi iaf)

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Jasså, så Goffen kommer till Runnet iaf? =)
    Mattias mummlade nått om att ventilerna inte skulle komma förrän på torsdag?

Nisser
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JRJ Visa inlägg
    Jasså, så Goffen kommer till Runnet iaf? =)
    Mattias mummlade nått om att ventilerna inte skulle komma förrän på torsdag?
    Då är det ju GOTT om tid innan det bär av på Fredag morgon ju..

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Jo dom ventilerna kommer nog på fredag i bästa fall men nu sitter skiten ihop
    på annat vis : ) Men det blir efter Bugrun det...
    Vi måste väl ha bästa golfen med oss!

Nån som har en hydraulisk trimkam liggandes och skräpar...?

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Lupon har rasat!!

Kamremshaveri, nån hade snålat och bara bytt den stora remmen vid 12700mil och den lilla har då gått 18500mil nu och det tyckte den inte om alls.
    Den blev tandlös och avgaskammen stannade och 8 ventiler blev krokiga.

Tur att man är skrotsamlare och har en topp ståendes med bara 5200mil på.

Monterade toppen igår och nu ska bara remmarna på och även en ny vattenpump.
    Senast redigerad av Norpan den 2008-06-21 klockan 02:00.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    tråkigt att höra om sånt... men tur att du har lager då.. =)

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Fy fan säger jag bara. En del är ju helt makalösa, snåla in på en rem som kostar ngn 100:- och sedan bara håller tyst om att, en del är enastående

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Lupon är glad igen!

Har ägnat dagen åt lite skruvning och matätning med svärföräldrar så nu sitter Lupon ihop igen och går kanon, bara lite smärre pyssel att få den nya toppen att passa som den ska. Ett täcklock till EGR-ventilen vart jag tvungen att fila till då dom nyare topparna har annan placering på den ventilen tydligen sen har då dom nyare topparna en extra vevhusventilation på ventilkåpan/kamaxelhuset som jag inte visste om förrän efter provtur, fullt i olja ovanpå motorn, hmmm innan man såg vart det kom från under dessa plastkåpor.

Det var inte så tidskrävande som jag trodde att byta topp och kamrem på den här lilla maskinen och totalkostnaden slutade nånstans runt 2500:- i delar, tur man jobbar på VAG och att det finns lite delar liggandes i gömmorna : ) Hamster som man är....

Är alltid tråkigt med dessa snålisar som tror att det går att spara en 100 lapp
    eller två på att inte byta rullar eller v-pump, jobbet blir i princip ogjort då allt annat rullat samma mil som remmen och brakar en rulle så spelar det ingen roll om remmen är bytt för det blir ventilsallad iaf, många dumma människor finns det

Imorrn blir det att åka på dragracing i Orsa och sen ska Lupo få en tvätt och sen blir det lite grillning osv.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Hittade på en Lupo kompis utanför jobbet igår, grön givetvis!
    Passade då på att fota ett par före/efter bilder.

Den jag hittade på ägs av en äldre tant och är alltså orginal med ca5000mil på.

Här kommer bilder på bestarna : )

Senast redigerad av Norpan den 2008-06-30 klockan 02:10.

Barbapappa
    Gäst
    Tråkigt med trasiga grejer, bra att det löste sig i.a.f.
    Före/efter bilder är ju alltid kul, men dom funkar dåligt. ;-)

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Nu funkar dom bättre!

Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    läckert!!!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Vilken skillnad det gör med nerlackningen egentligen, ser ut som en helt annan bil,
    klart fälgarna och sänkningen hjälper också till :-)

Har sagt det förrut, men det tål att upprepas, din lupo är verkligen läcker!
    Hade gjärna cruisat runt i något liknande :-)

intensio
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Vilken skillnad det gör med nerlackningen egentligen, ser ut som en helt annan bil,
    klart fälgarna och sänkningen hjälper också till :-)
    Kan bara hålla med! skall se till att samla på mig lite delar jag vill få lackade och sen ska jag lacka ner min lilla röda BEST, föresten när man ska lacka ner det svarta, tar man bort "hela" kofångaren då?

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Tackar, tackar!!

Jo det är stor skillnad bara man får på lite färg på fångarna : )

Jag lämnade in hela bilen med fångarna på och det blev kanon bra.
    Skulle visserligen lacka hela ena bakskärmen men, men.... bra blev det iaf.

intensio
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Jag lämnade in hela bilen med fångarna på och det blev kanon bra.
    Skulle visserligen lacka hela ena bakskärmen men, men.... bra blev det iaf.
    jo det är ju det lättaste, att lämna in bilen "hel" men dom jekla besprutarna brukar ha lite platsbrist.. jaja det ger sig när den dagen kommer!

för övrigt så funderar jag själv över om man ska ha vita fälgar eller lite mer "DYSK stuk" med djupa kanter.. vad tycker ni? har sett lilla vargens 17" fälgar och dom är sjukt snygga dom med.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Nu händer det inte mycket med Lupo alls utan den vårdas och körs som en bruksbil ska, tvätt minst en gång i veckan och gnida fälgarna vita...
    För er som tycker vita fälgar är snyggt så kan jag bara säga fy f-n vilket jobb
    att hålla rent dom, skitiga direkt efter man tvättat dom i princip.

Blir inte mycket gjort på utseende fronten nu utan man orkar bara ta tag i de nödvändigaste reparationerna som blir, små men måste göras. Har bytt ut min torkar spak som gav upp helt till sist och rykte och luktade brännt så nu funkar torkeriet som det ska. Tappade även bort alla växlar utom 3 & 4 och det var ett vxl.stag som var slitet och hade hoppat av, lätt fixat iaf.

Ska försöka ta tag i dom där dörrsidorna med men har inte motivationen riktigt ännu, har både båt och MC som måste luftas när man inte åker Lupo : ) Får se hur det blir, måste ha nått att göra i vinter också...

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Här är det dåligt med uppdateringar....!

Men nu har det iaf hänt nåt med Lupo, förutom ett mindre haveri på
    gasspjället då tomgångsmotorn gav upp. Men det var bara fiska fram ett ur
    hamstergömmorna från samma Polo-motor som fick donera toppen och saken var fixad!
    Har även monterat dom snygga vinterhjulen då mina stackars 17":are var ganska utslitna.

Lupo har fått nytt avgassystem från kat. och bakåt. Köpte ny orginal mellandämpare och en sport bakre med dubbla slutrör.
    Monterade detta men blev inte riktigt nöjd med sportdämparen, lite för mycket på min i övrigt så lite stylade bil : )

Så idag blev det montering av en ny orginal Vag men givetvis inte helt utan modifiering.
    Anlitade min gode vän och garagekollega Erik som är händig med tig-svetsen och vi monterade ett lite större och blankare slutrör på dämparen i form av ett blankt, fint rostfritt mejerirör av finaste kvalitet.
    Så här blev det:

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Nu har Lupo snart sovit klart i sin vinterdvala och det är dags att lufta den lite!

Fick äntligen mina 17"-fälgar som vart på pulverlack sedan i november...

Och då vart det såklart lite jobb, däckkrängning!

Nya 205/40/r17" har legat och väntat i gömmorna sedan januari (passade på att beställa i tid när det var billigt) så nu skulle dom på.
    Och efter lite om och men med krängningen så höll det på att sluta i misär,
    lackeraren har såklart lackat in balansvikterna! : (
    Varför ta bort dom när man blästrar fälgarna, nej det kan va jobbigt...
    Nu hade jag också glömt det så inte bara deras fel, men det löste sig till slut
    och nu väntar dom på montering, mmmmm!

Så nu ska Lupo få en tvätt och lite puts & polering sen ska dom på och bilen ställas på.

Ska även inhandla Xenonkit H4-bi-xenon till den då man blivit bortskämd med det i bästa Passaten där det sitter 2 kit på 4300K.
    I Lupo blir det nog 6000K, gillar det lite blåare ljuset.

Barbapappa
    Gäst
    Låter bra detta, då hoppas man på lite bilder när bilen är ute igen. :-)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin