Sidan 11 av 13 FörstaFörsta ... 8910111213 SistaSista
Resultat 201 till 220 av 254
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Holmgren Visa inlägg
    Det fina med att det blivit dyrt är att det blir mer ovanligt med dom.. Så ser jag på det.... =)
    Tyckte även CM var snygg...
    Ja det är sant men det är dock rätt många ute och rullar redan så ett BBS CH känns inte lika upphetsande längre faktiskt...

Va inne på Gummihuset.se och kollade lite, där hittade jag Dotz - Roadster 8x19" för 9300:-/4st (2325:-/st) inkl. moms.

Det är bra pris, ocl:s priser ligger ju alltid högre än vad de olika kedjorna gör.

När jag sökte på Roadster på google så fick jag fram att det va ett antal saabar som hade beställt dessa m.fl.
    Senast redigerad av JWO den 2008-02-19 klockan 21:12.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    JWO,

Själv är jag lite svag för fälgarna som kommer från den tyska tillverkaren CarLine... tycker nästan om varenda modell från dem

Här ett litet urval...

Här finner ni deras fina sortiment:
    http://www.carline-wheels.com/

Minus, är väl priserna på dessa Dom är ju direkt inte gratis...

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Faltdach Visa inlägg
    JWO,

Själv är jag lite svag för fälgarna som kommer från den tyska tillverkaren CarLine... tycker nästan om varenda modell från dem

Här ett litet urval...

Här finner ni deras fina sortiment:
    http://www.carline-wheels.com/

Minus, är väl priserna på dessa Dom är ju direkt inte gratis...
    Kollade på dom, inte så mycket "race" över dom mer glidar och utställning.. enligt mig personligen.

Vissa modeller va rätt häftiga faktiskt!

Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Ja det är sant men det är dock rätt många ute och rullar redan så ett BBS CH känns inte lika upphetsande längre faktiskt...

Va inne på Gummihuset.se och kollade lite, där hittade jag Dotz - Roadster 8x19" för 9300:-/4st (2325:-/st) inkl. moms.

Det är bra pris, ocl:s priser ligger ju alltid högre än vad de olika kedjorna gör.

När jag sökte på Roadster på google så fick jag fram att det va ett antal saabar som hade beställt dessa m.fl.

De lät ju riktigt vettigt, har du kollat upp vilka ET som finns?

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Zynodisk Visa inlägg
    De lät ju riktigt vettigt, har du kollat upp vilka ET som finns?
    ET40 8x19, vet inte om det passar. Får testa ut det helt enkelt!

Någon kanske vet?

Zynodisk
    Gäst
    Jag körde 8" Bredd ET 45 på min förra GTI, i fram är de precis att de funkar.
    ET40 kan bli tajt tror jag, särskilt om bilen är sänkt. Men som sagt, prova på bilen..

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Zynodisk Visa inlägg
    Jag körde 8" Bredd ET 45 på min förra GTI, i fram är de precis att de funkar.
    ET40 kan bli tajt tror jag, särskilt om bilen är sänkt. Men som sagt, prova på bilen..
    Ja om man får tag i någon fälg som har dom måtten...

JWO
    Gäst
    Beställde i förrgår dessa sido-galler till golfen:

Beställde dom hos VAG i Malmö.

Ska hämta dom nu i eftermiddag, blir spännande =)

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Svensson
    Kommer bli grymt bra.

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jtds Visa inlägg
    Kommer bli grymt bra.
    Ja absolut, med din hjälp så blev beställningen mycket smidigare!

Tack så mycket!

onk
    Gäst
    Dotzfälgarna var grymt snygga. 19" tycker jag är en lagom sajs på femman..

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Dotzfälgarna var grymt snygga. 19" tycker jag är en lagom sajs på femman..
    Ja absolut, inte så dyra heller jämnfört med annat!

JWO
    Gäst

Nya front galler monterade idag!

Dessa galler sitter orginal på golfar som går i tropiskt klimat som USA och Mexico. För bättre genomströmning/kylning till IC:n.

Jämnförelse, orginal mot de nya anpassade för tropiskt klimat

Monteringen klar, enbart clips och en skruv på varje galler så det gick snabbt!

Stort tack till Daniel Svensson på VAG i Malmö för god service!
    Senast redigerad av JWO den 2008-02-25 klockan 09:51.

Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    BluedogRs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Anders Larsson
    Medlemsnr
    3761
    Varför skär du inte bort resterande bitar i nätet som jag gjorde på mina sidogaller ser mycket snyggare ut

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av BluedogR Visa inlägg
    Varför skär du inte bort resterande bitar i nätet som jag gjorde på mina sidogaller ser mycket snyggare ut
    Robert här på forumet testade och göra det, men tog riktigt lång tid samt att det inte blev bra i slutet för plasten mjuknar m.m

Fanns ju färdiga i tyskland och köpa som eftermarknads grejer med hål i alla hål. Men dom vet man ju inte passformen är, så drar en slutsats.

Bättre och köpa orginal!

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    megasiken
    Blev ju kanon! Inget man kanske lägger märke till direkt när man ser hela bilen.
    Men det fyller ju en funktion + att det är ju de små detaljerna som gör helheten

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ser bra ut!

Kanske finns en anledning till att VW inte gjort dom helt öppna (mer öppna än tropikgallren). Oftast finns det ett gott skäl. Vad finns där bakom exempelvis? Och hur påverkar det aerodynamiken...?

Daniel.E
    Gäst
    De gallren har jag på min oxå tycker de ser sjukt mycket bättre ut än de som sitter från början

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av megasiken Visa inlägg
    Blev ju kanon! Inget man kanske lägger märke till direkt när man ser hela bilen.
    Men det fyller ju en funktion + att det är ju de små detaljerna som gör helheten
    Ja absolut, smådetaljer gör väldigt mycket faktiskt!

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Ser bra ut!

Kanske finns en anledning till att VW inte gjort dom helt öppna (mer öppna än tropikgallren). Oftast finns det ett gott skäl. Vad finns där bakom exempelvis? Och hur påverkar det aerodynamiken...?
    Kan man fråga sig, kanske är lika bra att det inte är helt öppet. Jag tycker det ser helt ok ut med bara denna rutan öppen. Finns inget direkt som kan skada bakom gallrena, Så det är ingen fara, men visst någon anledning har säkert tyskarna att dom inte är helt öppna!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin