Resultat 1 till 10 av 10
			
		- 
	2008-01-25, 21:03 #1hellseekerGäst
1.8L 16v -> 2.0 16v med 2E?
går i 2l tankar...så då funderar jag på om
16v (kr) toppen passar på 2e bloket?Senast redigerad av hellseeker den 2008-01-25 klockan 22:14.
 - 
	2008-01-26, 00:22 #2
Ja, om du byter kamdrev på vevaxeln, mellanaxel med kamdrev, oljepump och kolvar.
 - 
	2008-01-26, 00:38 #3hellseekerGäst
kan du vidareutveckla lite kamdrev oljepump osv. från min kr motor till 2e motorn då eller ?
 - 
	2008-01-26, 00:41 #4Bastard66Gäst
lättare att få tag på ett 9A block.. då passar det mesta bolt on..
 - 
	2008-01-26, 00:43 #5hellseekerGäst
jo men greje den att jag har en 2e som jag kan få nästa gratis...
 - 
	2008-01-26, 00:51 #6Bastard66Gäst
ok då är den en annan sak.. eller?? =)
 - 
	2008-01-26, 09:08 #7
			
			
- Reg.datum
 - maj 2007
 - Namn
 - Jens
 - Ort
 - Varberg
 - Inlägg
 - 908
 
 - 
	2008-01-26, 10:32 #8hellseekerGäst
det vet jag ju inte förens nån kan tala om vad grjerna ska komma ifrån...
 - 
	2008-01-26, 10:42 #9
Kolvar från ABF (golf3 2.0L 16v), mellanaxel från 9A eller ABF, mellanaxelns kamdrev går att ta från KR/PL/ABF/9A, kamdrevet går att ta från KR/9A/PL/ABF, oljepump från 9A/ABF.
Vevaxel från 2E, vevstakar från 2E.
9A = 2.0L 16v - Passat, Corrado.
PL/KR = 1.8L 16v - Golf GTi bla.
ABF = 2.0L 16v Golf 3, Seat ibiza
 - 
	2008-01-26, 11:43 #10
			
			
- Reg.datum
 - maj 2007
 - Namn
 - Martin Rasmusson
 - Ort
 - SKÅNE
 - Inlägg
 - 284
 
 



	
					
					
					
						
  Svara med citat





