Resultat 1 till 20 av 20
-
2008-01-14, 15:16 #1
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
H&R eller Eibach till GTI/30 EDI
Vilka fjädrar ska man välja?
Är dom likvärdiga?
Gör det mest för utseendes skull.
mvh
-
2008-01-14, 15:48 #2HolmgrenGäst
Tror inte det spelar någon roll.
Jag har åkt på båda märken och dom är bra båda två.
-
2008-01-14, 15:49 #3JWOGäst
Jag kör med H&R 30mm fjädersats, riktigt bra, är mycket nöjd!
Kan inte uttala mig om Eibach har nämligen inte testat dessa i nåt sammanhang men de finns också i 30 mm sats. Det är nog bara färgen som skiljer i stort sett och pris givetvis!
Min bil ( H&R 30 mm sänkningssats + Eta Beta - Tettsut 20" )
Senast redigerad av JWO den 2008-01-14 klockan 16:04.
-
2008-01-14, 16:32 #4
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Per Lundin
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 2 240
Jag har också bra erfarenhet av båda märkena. Det spelar nog mindre roll vilket av dom du väljer i det här sammanhanget.
-
2008-01-14, 16:34 #5
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
Tack för svaren!!
Mycket fin bil,perfekt sänkt.
Finns det risk för skrap vid tex ett gupp
med dom fälgarna? mvh
-
2008-01-14, 16:43 #6
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
En sak till, använder man samma slags fjädrar på Gti edition som vanliga Gtin?
-
2008-01-14, 16:43 #7
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jerker
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 676
Du måste ta bort en skruv uppe i hjulhuset för att inte få hjulskrap om du använder bredare än dina original 7,5tums fälgar med et 51
-
2008-01-14, 16:51 #8
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- jörgen nilsson
- Ort
- furulund
- Inlägg
- 41
någon som provat lite billigare sänkningsfjädrar? såg realcar hade nån som heter cobra som kosta ca 1600 eller det e vad man betalar för??
-
2008-01-14, 17:13 #9
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
-
2008-01-14, 17:17 #10
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jerker
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 676
8x19 et 44 tar i alla fall i om du kör lite provoserat i kurvor eller vissa gupp,om bilen är sänkt runt 30mm
Satsa på H&R,dom sänker snyggast och är riktigt braSenast redigerad av wolfbane1967 den 2008-01-14 klockan 17:27.
-
2008-01-14, 17:23 #11
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
-
2008-01-14, 17:33 #12
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
-
2008-01-14, 20:31 #13JWOGäst
-
2008-01-14, 20:33 #14JWOGäst
-
2008-01-15, 21:03 #15WolfenGäst
Jag kör på Eibach coilovers och är jättenöjd. Har aldrig testat H&R men kan tänka mig att de är också okej. KW likaså.
-
2008-01-15, 22:21 #16BarbapappaGäst
Hur är hållbarheten på dämparna tycker ni efter att ni har bytt endast fjädrar?
-
2008-01-15, 22:23 #17
-
2008-01-15, 22:23 #18
-
2008-01-17, 12:24 #19foffa2002Gäst
De flesta "fjädersatser" är enbart till för styling.
Bilen är svampig med försämrad väghållning efter.
Tex Eibach,bilsteing ,H&R mfl.
De flesta fjädrar kommer från samam fabrik så 9/10 är samma fjäder med olika färger på.
Fjädern måste vara avstämd med dämparen på 2 sätt.
Hårdehet och arbetsområde.
sänker du bilen 30mm utan att byta dämpare så hamnar du utanför arbetsområdet = dåligt på flera sätt.
Slits fort och är i fel hårdhetsområde.
Sänker du bilen med "sport fjäder" dvs sätter en hård fjäder på en mjuk dämpare så har man tyvärr försämrat väghållningen.
Försök att hitta ett kit med dämpare och fjädrar så blir det mycket bättre.
Tex Vogtland och H&R finns mycket billigt på E-bay.de.
-
2008-01-17, 12:51 #20
Men som sagt så ska du bara ha den snygg så köp dom som e billigast av dom två märkena..
Min senaste passat blev mycket trevlig med Org Bilstein och H/R fjädrar....