Resultat 1 till 19 av 19
Ämne: .
-
2007-05-18, 16:27 #1markanderGäst
.
--------
Senast redigerad av markander den 2011-06-18 klockan 16:07.
-
2007-05-18, 21:17 #2G4GtiGäst
Tjena.
Titta Extra noga på detta:
El-Testa fönster osv.
Knirr knarr i dörrar.
Lm mätare(är det kraft när du trycker pedalen och växla ner.??)
kamrem bytt innan 15 tusen iaf.
Hjullager(beroende hur långt den har gått)
Kolla AC att allt funkar som det ska.
Serviceboken som vanligt=)
Att den startar normalt och så vid kall bil.
växellåda.( går det fint mellan växlarna)
Annars är det SUPER kvalitet på G4 och audis 1.8T är underbar.
-
2007-05-18, 21:56 #3OttossonGäst
När ska kamremmen bytas på en gti turbo???
-
2007-05-18, 22:22 #4
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thomas Thuresson
- Medlemsnr
- 3263
- Ort
- Nacka
- Inlägg
- 662
-
2007-05-18, 23:07 #5markanderGäst
-------
Senast redigerad av markander den 2011-06-18 klockan 16:07.
-
2007-05-19, 00:10 #6G4GtiGäst
-
2007-05-19, 00:35 #7HolmgrenGäst
Kolla även så rumpvärmen fungerar. Går lätt söder om man sätter ett knä elelr liknande i stolen.
-
2007-05-19, 01:15 #8
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thomas Thuresson
- Medlemsnr
- 3263
- Ort
- Nacka
- Inlägg
- 662
-
2007-05-19, 09:39 #9
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Teddy Persson
- Ort
- Ängelholm
- Inlägg
- 2 696
Att byta en kamrem kostar inte många kronor.
På min 1.8T motor fick ja nu betala runt 2500 kr. Det är en billig
motorförsäkring, för skulle den gå av så lär det ju kosta lite mer och
renovera motorn.
Byter alltid vattenpump och kamremsats vid 10000 mil.
Oavsätt vad där står hos VAG eller i serviceboken.
-
2007-05-19, 10:33 #10G4GtiGäst
-
2007-05-19, 12:35 #11
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Joan Åkesson
- Ort
- Falkenberg
- Inlägg
- 543
-
2007-05-19, 12:52 #12
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Rickard Vikstrom
- Medlemsnr
- 5296
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 311
Angående kamremsbyte kan jag säga:
Enligt vag gäller detta min passat -00 men det är väl samma motor i gti turbo.
1999 och tidigare 12000mil
2000 o senare 18000mil
-
2007-05-19, 13:36 #13
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Teddy Persson
- Ort
- Ängelholm
- Inlägg
- 2 696
Man måste inte gå till VAG för att garantier ska gälla.
Med undantag för mobilitetsgarantin då den ändå suger och kostar pengar.
Jag har under 7 år med golfen Aldrig behövt utnytta garantin.
Att då gå o betala drygt 1000 kr mer för Grundservice vart år och betala
ett par tusen mer för kamremsbyte gör ja inte.
Skulle det hända något så kan ja med gott samvete ringa en bärgare privat och betala hela kalaset kontant då ja ändå tjänat in det under mina 7 år.
När det gäller min service så gjorde jag det hos en annan auktoriserad verkstad, sakerna är inköpta via VAG till inköpspris.
Volkswagens verkstäder har ju rätt hög timpeng, och det är det som gör att kamrems byten m.m kostar.
Min Golf ville VAG ha mellan 9000 och 11000 kr för att byta. Rena rånet om jag får säga så. Jag ska ju inte byta hela motorn ju, bara några remmar.
-
2007-05-20, 19:29 #14
Ang. kamrem, det är oftast inte själva remmen som ger upp utan hydraulspännaren som slaknar varpå remmen kuggar över. Många verkstäder byter bara remmen och har ingen aning om att även spännare och spännhjul skall bytas. Bra att veta. När jag bytte på min a3 1.8t så gick 12.000mil servicen på bara 5.000kr i delar så jag är lite skeptisk till verkstäder som gör jobbet för 2-3.000kr, då är det nog bara remmen som byts.
-
2007-05-20, 19:58 #15
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ted Duell
- Ort
- GBG (Bohus-Björkö)
- Inlägg
- 628
-
2007-05-20, 20:30 #16
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thomas Thuresson
- Medlemsnr
- 3263
- Ort
- Nacka
- Inlägg
- 662
Tveksamt att det kostar så mycket...
Kolla här tex: http://www.ecstuning.com/stage/edpd/...productID=2286
-
2007-05-20, 22:06 #17rimadGäst
Köpa min, byt kamrem och APR stage 3+
-
2009-08-18, 22:05 #18björn-sGäst
-
2009-08-18, 23:36 #19