Resultat 1 till 20 av 24
Ämne: Grym R32 turbo
-
2007-11-26, 23:17 #1
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Olsson
- Medlemsnr
- 5313
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 253
Grym R32 turbo
-
2007-11-27, 00:13 #2
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thomas Thuresson
- Medlemsnr
- 3263
- Ort
- Nacka
- Inlägg
- 662
http://eipsucks.com
Har för mig att Foffa2002 brukar avråda från EIP också.
.
-
2007-11-27, 10:54 #3JWOGäst
-
2007-11-27, 11:34 #4
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thomas Thuresson
- Medlemsnr
- 3263
- Ort
- Nacka
- Inlägg
- 662
-
2007-11-27, 16:27 #5
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 2 241
hmm.. jasså.. så EIP har klappat igen för gott.. hade jag ingen aning om.. men, det var väl heller inte helt oväntat.. med den kritiken dom fått på sina grejjer.
-
2007-12-10, 14:46 #6
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 626
Nån som vet nånting om VF's kompressor satser?
-
2007-12-10, 17:50 #7foffa2002Gäst
Tyvärr samma problem där med VF.
Dom blir stämda i USA för steg 3 och 4 som nu försvinner från marknaden PGA 100% haveri.
Samma gäller VF stg 4 kopplingen också 100% haveri ¨på alla sålda
OCH tyvärr har de som ska ha 500hk stg 2 etc inte gått bättre än orginal 250hk med hävdade 500hk.
Pinsamt dåligt av VF som nu ska satsa på turbo.
-
2007-12-11, 01:31 #8
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 626
Är det såtänkte köpa steg 2, GIAC (pormvarulev)säger att VF steg 2 är 110% driftsäkert och bra..
Samma säger AWE...
Därför MAttias och jag var väldigt sugna på VF steg 2 med oljeklyllare till servo som enda uppdate...
Hmm...
Får mig att fundera lite...
Nå mer fakta?
Kopling hade vi inte tänkt använda deras så det bryr jag mig inte så mycket om!
mvh Jimmy
-
2007-12-11, 10:45 #9foffa2002Gäst
Dom är inte 100% driftsäkra.
Dom har sjukt stora problem.
1:Kompressor rasar
2:Vattenpumplager rasar pga högt remtryck
3:Remen går konstant sönder
Kan nog säga att dom är borta från R32 marknaden inom kort.
Precis som EIP som kämpade in i det sista med ett 50tal R32 skrotade som resultat innan dom fick lägga ner helt.
Inte så kul att köra mitten 14 @ 160kmh med en bil som gör 14,5@155 orginal med "500hk" kit.
PS vi har ägt ett VF 24v kit.
Och dom hävdade självklart in i det sista att det inta var några problem med kompressorn.
Sen försvann kittet från marknaden när dom plötsligt låg på 100% faliure på den uppgraderade kompressorn också.Senast redigerad av gtiadmin den 2023-11-25 klockan 15:49.
-
2007-12-11, 15:20 #10
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 626
-
2007-12-11, 15:52 #11foffa2002Gäst
Försök att hitta ett tidkort från någon kund med en VF steg 2
Jag tycker du ska kontakta Arnold på www.pagparts.com och köpa alla delar löst och sen mappa på sidan av.
Halva priset ...... dubbla effekten då R32 ger ca 500Hk vid 1bar och 750hk vid 2bar.
Kolvar o stakar klarar över 600hk.
Mappning fixar UNITRONIC.
Mike Z har mjukvara upp till ca 800hk
Mike når du på
Där bestämmer du effekt och vad du behöver för spridare och LMM + CRSenast redigerad av gtiadmin den 2023-11-25 klockan 15:49.
-
2007-12-18, 00:03 #12
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 626
Tidkort hittat gånger 6, snabbaste VF2 steg 2 har kört 12,69 med en 1,5 i 60 fot... Slutfart blir från Mph 185km/h... Den bilen hade dom monterat ut baksäte i min resten av inredning fanskvar... Inte en av VF's test bilar utan en vanlig kund... Men vanligast ligger dom runt 12,8-13,1... Det tycker jag är helt ok, största skilnaden verkar ju trots allt vara slutfarten som får 30-45km/h högre om jag förstår allt rätt...
Alltså ligger efekten på "rätt" sifror... Dock ska dom inte kännas pigga utan mer "N/A" vilket är det vi eftersträvar målet med bilen är att ha en bil för lite banträffar samt till och från jobbet...
Är inte sugen på extrta värmen som en turbo ger samt allt extra extra...
mvh Jimmy
-
2007-12-18, 16:49 #13foffa2002Gäst
-
2007-12-18, 20:21 #14
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 626
Mer info tack?
/J
-
2007-12-18, 20:58 #15
-
2007-12-18, 21:14 #16foffa2002Gäst
Mike5
2 issues with the VF kit:
1. Leads to much higher coolant temps when the car is under load and its hot.
2. Need to change the belt every 12 or 15K!
Think about it.
VF kit does not start making power until AFTER 5K
Deckedr32
VF stage 2 kit installed and yes i'm fairly happy with it
I am removing the VF kit and fitting the HPA next month
scharged
I have had the VF stg2 on my R and it was BOOOORING and slow
o2bavr6
I have the VF Stg2 (old blower not new one) kit and it makes decent power, but there is a stumble at 3200 rpm and 3800 rpm when driving normaly or with the A/C on. This seems to be coming from ECU pulling down timing all across the power band but especialy noticable at those two rpm ranges, for no apperant reason.
If I had to do it all over again I would go with the C2 Kit or the HPA FT360. The C2 kit is so inexpensive though, it's tough not to select them.
tttttada
The fact remains that Ian's FT360 pulled on a VFstg3 on a TRACK.That's
when the intercooled VF car should be at it's best, but still the HPA car
prevailed. And I have heard of no "heat soak" complaints coming from
FT360 owners. Have you?
Men det största problemet är halvkassa kompressorer.
Därför heter dom alltid V1 , V2 etc för dom får alltid något generalhaveri.
och får dom inte det så går remmen konstant.
Går inte remmen så går vattenpumplagrena
-
2007-12-20, 13:03 #17RonaldoGäst
Detta var intressant, jag har varit sugen på ett VF-Kit. Dom är alltså på väg att lägga ner? Om man är sugen på mer Effekt i sin R32:a vad ska man satsa på?
-
2007-12-21, 09:22 #18
-
2007-12-21, 12:21 #19RonaldoGäst
jovisst, N/a är mysigt men tycker det ger lite dåligt och dessutom vill jag helst inte öppna motorn och byta kammar..men det är helt klart ett alternativ.
-
2007-12-21, 15:30 #20