Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2025
    Namn
    Sven Dahmberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4

    Polo 1,0 DSG 2022 kvalitet och kostnader

    Hej,

    Partner tänker köpa bil och funderar på en Polo 1,0 DSG runt 2022 med 6 000 - 8 000 på mätaren. Jag känner till att VW haft problem med sina DSG-lådor och kamkedjor, men tror att det ligger längre tillbaka i tiden. Är en 2022 safe i dessa avseenden?

    Ett annat minus är att vissa DSG kräver kostsam service. Hur är det med lådan i just denna Polo-modell?

    Tack på förhand
    Sven

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 521
    Polo 1,0 TSI 2022 (VW EA211 / evo 2) har kamrem, inte kedja. DSG7 DQ200 kräver inte oljebyte.

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2025
    Namn
    Sven Dahmberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4
    Tackar för svaret.

    Mvh
    Sven
    Senast redigerad av vfr den 2025-09-04 klockan 19:48. Anledning: Ingen mening att citera hel inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. Filter- och oljebyte, kostnader
    Av ralphot i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2024-08-19, 11:28
  2. Svar: 70
    Senaste inlägg: 2022-02-14, 16:11
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2021-11-03, 08:36
  4. Kvalitet på Passat GTE SW plug In ?
    Av Hittabil 1 i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-12-11, 08:43
  5. 2.0 FSI koppling+svänghjul - kvalitet?
    Av anneas i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 16:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin