Resultat 1 till 3 av 3
-
2025-08-24, 22:35 #1
- Reg.datum
- aug 2025
- Namn
- Sven Dahmberg
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 4
Polo 1,0 DSG 2022 kvalitet och kostnader
Hej,
Partner tänker köpa bil och funderar på en Polo 1,0 DSG runt 2022 med 6 000 - 8 000 på mätaren. Jag känner till att VW haft problem med sina DSG-lådor och kamkedjor, men tror att det ligger längre tillbaka i tiden. Är en 2022 safe i dessa avseenden?
Ett annat minus är att vissa DSG kräver kostsam service. Hur är det med lådan i just denna Polo-modell?
Tack på förhand
Sven
-
2025-08-25, 08:53 #2
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 521
Polo 1,0 TSI 2022 (VW EA211 / evo 2) har kamrem, inte kedja. DSG7 DQ200 kräver inte oljebyte.
-
2025-09-01, 22:54 #3
- Reg.datum
- aug 2025
- Namn
- Sven Dahmberg
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 4
Tackar för svaret.
Mvh
SvenSenast redigerad av vfr den 2025-09-04 klockan 19:48. Anledning: Ingen mening att citera hel inlägget precis före
Liknande ämnen
-
Filter- och oljebyte, kostnader
Av ralphot i forum VW-forumSvar: 4Senaste inlägg: 2024-08-19, 11:28 -
Kostnader för att äga elbil vs bil m förbränningsmotor
Av CiA i forum VW-forumSvar: 70Senaste inlägg: 2022-02-14, 16:11 -
New 2022 Skoda FABIA Rally2 (R5) WRC testing for 2022
Av Peter-C i forum Skoda-forumSvar: 3Senaste inlägg: 2021-11-03, 08:36 -
Kvalitet på Passat GTE SW plug In ?
Av Hittabil 1 i forum VW-forumSvar: 5Senaste inlägg: 2017-12-11, 08:43 -
2.0 FSI koppling+svänghjul - kvalitet?
Av anneas i forum VW-forumSvar: 16Senaste inlägg: 2008-07-31, 16:02