Resultat 1 till 5 av 5

Reg.datum
    aug 2025
    Namn
    Allan j

Caddy -07 tappar gaspedalen. limpmode?

Tja farsan har på sin caddy skumt fenomen när han är ute och kör så går bilen plötsligt bara på tomgång.
    Vild gissning är väll att det kanske är limp mode på vw? Själv kan jag inget om vw.

Han har lämnat bilen till Meca verkstad där dom inte hittar några felkoder öht och dom har skickat iväg Databoxen till holland för att kolla om det är nått fel på den. utan resultat.

Så nu står vi här utan en aning om var vi ska börja och verkstadsräkningen är runt 20 tusen redan och bilen är värd 35 :/ och då ska vi inte prata om att verkstaden nyss bytt kamaxel för 35k.

finns det någon här som haft liknande eller någon som kan ge mig hett tips?

- - - Uppdaterad - - -

och förresten så byttes gaspedalen ut i höstas

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Vad var det som gjorde att gaspedalen byttes ut tidigare? Min första misstanke är att det är den som är problemet igen.

Reg.datum
    aug 2025
    Namn
    Allan j
    Jo farsan är inte så duktig på att stampa av sig snö innan han sätter sig så skiten frös och han trampa av den.

tanken slog mig förut också så jag har kopplat i och ur den några gånger och testat men ingen skillnad där tyvärr
    Senast redigerad av vfr den 2025-08-15 klockan 19:00. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Blev den ersatt med en orginaldel eller billigaste grej från internet? Just delar som innehåller elektronik kan vara känsliga för orginal/pirat delar. Jag skulle nog ha börjat min felsökning där även om det inte fanns några koder som visade på att det var felet.
    Utan att ha koll på felsökningshistoriken så är det svårt att spekulera vidare.

Reg.datum
    aug 2025
    Namn
    Allan j
    verkstaden kollade gaspedalen när bilen inte svara på gasen. och enligt datorn som dom koppla in i obd så visar den fortfarande att den fungerar från 0-100%
    Senast redigerad av vfr den 2025-08-15 klockan 19:00. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-10-29, 11:42
  2. Gaspedalen död på Caddy
    Av Loxarn i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 20:27
  3. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 18:01
  4. Caddy Skåp SDI tappar orken
    Av KalleRuis i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 22:24

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin