Har en passat 2013 Td PASSAT (3C - B6/B7)i där egr är bytt på ska vara en orginal som är monterad ska enligt verkstaden vara kalibrerad men felet kvarstår P040300 permanent.

Jag testade att kolla lite live data via en lånad autocom 2014 men den säger att ett värde ska vara 0% och egr skicka tillbaka 102% . Jag har en tid hos lokala vw verkstaden i mitten av semsestern men börja bli lite smått stressad över denna bil just nu.

Verkstaden ska enligt dom bla:
- mätt upp ohm värde i den gamla som ligger utanför gränsvärdet där av tyde allt på fel med denna.
-kalibrerat den nya (så jag antar att vi har kontakt )
-kollat kontaktstyckerna
-kollat kablarna så långt dom kunde samt mätt upp strömmen
-kollat med rök ifall det läcker i någon vacumslang
-ska lossat ecu under vindrutan? och kollat så det inte är oksid där

Finns det något jag kan försöka kolla själv?
Jag letade i autocom på hur man gör en grundinstälning men hittar inte detta borde det inte gå med detta?

verkstaden pratar om att det kan finnas en uppdatering av programvaran kan det vara detta som spökar vw var dock lite mindre säkra på detta.