Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2024
    Namn
    Mattias Lindqvist
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    2

    Problem byte positionsljus passat b6

    Hej.

    Jag har fått problem med byte av positionsljus på min passat b6 2010. Jag har haft bilen i 10 år så jag har bytt förr men nu så får jag inte ute pinnen som lampan sitter i på den vänstra sidan. Högersidan går som vanligt men på vänster sida så kommer den inte ut. Den går att vicka och vrida på så den sitter inte i låst läge. Jag hat testat med tång och tagit i mer än vad jag borde men den vill inte hoppa ut. Jag tänker att något måste ha hänt så att den hamnat fel eller att nåt sitter i vägen.

    Någon som har varit med om liknande eller som har tips? Våldar jag mer så känns det som att jag kommer att ha sönder något.

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    770
    Troligen ärjat fast. Utsatt ställe, damm, salt, fukt blir som cement som griper tag! Prova spreja med WD-40 eller liknande, låt verka, välj lämplig bön i någon helig skrift, och be en bön att det inte går sönder!

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2024
    Namn
    Mattias Lindqvist
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    2
    Det är ju slutet mot positionsljusen så det bör inte vara så mycket skit och smuts som kommer in. Men du kanske har rätt ändå. Man ser ju inte ett skit där nere så man jobbar ju mest i blindo. Men jag ska testa med lite wd40 och se om det ger effekt. Tack!
    Senast redigerad av vfr den 2024-05-24 klockan 22:05. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2020-07-20, 00:16
  2. Byta positionsljus passat 3C??
    Av Colfritz i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 15:10
  3. Problem vid byte av framvagnsbalk (Mk2)
    Av Kungen i forum VW-forum
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 20:52
  4. Led, positionsljus
    Av canterbury i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 11:11
  5. Positionsljus ur funktion
    Av Scirocco_turbo i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 21:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin